kære TS Der er noget i mig der har brug for at sige at jeg ikke tror du er klar. At få et barn er virkelig hårdt (men også dejligt). Du er kun 20 år, kommet ind på en svær drømmeuddannelse og jobsne hænger ikke på træerne bagefter og hvis man får et job, er det ikke 9-17. Det kræver et godt netværk. Når man er sammen på 3. År som 20-årig er der en chance for I ikke er “for life”, sorry, men det er virkelig få der går gennem livet med den samme de mødte da de var 17. Er bare så bange for at med de ting du siger, så ender du som en bitter 30. Årig der gav afkald på alt, ikke havde mulighed for at følge din fotografdrøm, som er virkelig svær og kræver meget arbejde. Og Man kan ikke regne med de der mænd bare tager deres tørn, det kommer an på hvordan de er opdraget.
Men, du/i skal vælge at få barnet hvis i ikke kan forestille jer andet. Faren kan vænne sig til tanken, og der kan også være det kommer til at gå fint. Hvis i ikke kan blive enige så må du jo bestemme, det er din krop, men det er også tarveligt at tage beslutning om at beholde det, og så går han sin vej og skal han være far (også økonomisk) selvom han ikke var med til at taget beslutningen og ikke ønsker det.
jeg tænker og håber I har beskyttet jer grundigt og der blot er sket er uheld som I ikke har haft indflydelse på. Er I bare “stået af i Roskilde” eller lige kom til at lave en smutter, så er det en anden sag, for så vidste I st chancen for at blive gravid var tilstede. Og så er der ikke noget “det gider jeg ikke” selvom det kan betyde enden på forholdet.
Anmeld
Citér