Børn må ikke tage på ferie med bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Mange af de svar du har fået er, mine har dit og mine har dat.. 

Det kan du altså ikke bruge til så meget. De forældre som har givet deres børn lov til at rejse, er ikke mere rigtige end alle andre som ikke har. 

Men, vigtigt I er enig I jeres beslutninger. Snak om tingene og derfra overbevise hinanden. 
Jeg mener ikke at det er fair, at udstille din kone som den, der ikke ønsker sine børn frihed og oplevelser, men i stedet prøve at tænke at hun ønsker dem alt godt og derfor er bange for at der sker dem noget. 

Din kone har brug for hjælp, og det har du vidst i mange år, da det ikke er nyt for dig. Kan ikke forstå, at du i stedet for at række ud, og hjælpe hende, vil udstille hende som den kontrollerende lede mor, som bare vil bestemme over børnene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2022

Anonym

Jeg kunne ikke være mere enig i ovenstående.

synes faktisk det er en virkelig trist måde at udstille sin børns mor på.

Jeg kunne feks ikke drømme om at sende mine børn på udlandsrejse, med nogen som helst andre end os (mor og far) far er heldigvis meget enig. 
Jeg anser mig ikke som en som behøver hjælp af den grund. 
Mennesker er forskellige og det skal der være plads til. Hvorfor er det ene mere rigtig end det andet. 
jeg kunne også godt komme med min holdning om dem der sender, deres børn afsted… men det kunne jeg ikke drømme om… det er deres valg.

at ts kone har traumer… skal hun selvfølgelig have hjælp til… men det er nu nødvendigvis ikke sikkert, at det er derfor at hun ikke vil lade sin børn rejse udlands.

Anmeld Citér

4. juni 2022

Alonebreak

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig i ovenstående.

synes faktisk det er en virkelig trist måde at udstille sin børns mor på.

Jeg kunne feks ikke drømme om at sende mine børn på udlandsrejse, med nogen som helst andre end os (mor og far) far er heldigvis meget enig. 
Jeg anser mig ikke som en som behøver hjælp af den grund. 
Mennesker er forskellige og det skal der være plads til. Hvorfor er det ene mere rigtig end det andet. 
jeg kunne også godt komme med min holdning om dem der sender, deres børn afsted… men det kunne jeg ikke drømme om… det er deres valg.

at ts kone har traumer… skal hun selvfølgelig have hjælp til… men det er nu nødvendigvis ikke sikkert, at det er derfor at hun ikke vil lade sin børn rejse udlands.

Lige præcis. 
Nu nævnte TS at konen har nogle problemer med af have mistet og derfor muligvis reagere. Derfor bringes der på banen at hun måske skal have hjælp. 

jeg har ingen angst problemer, og sender heller ikke mit barn på rejse med nogen som helst, andre end os. 

synes virkelig at det er synd, at hvis man vælger anderledes så er man ikke god nok som forældre. 

Og mener også helt klart, at sådan emner ikke burde være foran børnene men at man tager beslutningen uden deres viden. Fx. Burde børnene ikke blive spurgt om de vil med på rejse, før mor og far er enige om, om det overhovedet er noget som kommer til at ske.

Anmeld Citér

4. juni 2022

Kir

Altså en ting er, at din kone måske har nogle tanker der tager lidt overhånd i hverdagen og som det måske er fint for hende at arbejde med. Men jeg forstår faktisk godt hvis hun ikke er tryg ved at sende børnene til udlandet med en person hun har så mange konflikter med. Det ville jeg personlig heller ikke selv have lyst til. Det er da klart hun ikke stoler på din mor når de ikke kan sammen. Synes faktisk det er flot at børnene får lov at være på weekend hos dem med den historik

Anmeld Citér

4. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg ved ærligt ikke, hvad jeg ville vælge.. Men jeg tror, at jeg stadig ville have, at de var i DK.. Synes det er for lille en alder til at være så langt væk fra mor og far, hvis der pludselig sker noget.. Og med din kones traumer, forstår jeg hende udmærket 

Anmeld Citér

7. juni 2022

Anonym trådstarter

ok tak for de mange gode kommentarer. Jeg forstår godt hvad i siger på godt og ondt. Lad mig tilføje lidt mere :

1. Min søn var på ferie til Italien med dem (farmor og farfar) da han var 4år gammel da vi lige havde købt hus og vi skulle renovere det hele. Dengang talte konen og mine forældre sammen.

2. Min søn har været på lejertur både når han var 8, 9 og 10 år gammel

3. Min datter på 7år (bliver 8 til august) skal på lejrtur her i år.

4. Børnene vil meget gerne med bedsteforældrene så det er ikke fordi de ikke vil eller bliver presset ud i noget de ikke vil. Jeg kunne aldrig finde på at presse dem.

Helt galt er det jo ikke så det er nærmere mine forældre hun siger nej til. 

/p

Anmeld Citér

7. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

ok tak for de mange gode kommentarer. Jeg forstår godt hvad i siger på godt og ondt. Lad mig tilføje lidt mere :

1. Min søn var på ferie til Italien med dem (farmor og farfar) da han var 4år gammel da vi lige havde købt hus og vi skulle renovere det hele. Dengang talte konen og mine forældre sammen.

4. Børnene vil meget gerne med bedsteforældrene så det er ikke fordi de ikke vil eller bliver presset ud i noget de ikke vil. Jeg kunne aldrig finde på at presse dem.

/p

Men du er jo nødt til at finde ud af hvorfor hun ikke vil have de tager afsted med dem.. Om der kan gøres noget, så det kan ændres. 

For det lyder jo som om det er en tillid hun har mistet for dine forældre, ikke at hun ikke vil give dem den oplevelse. Så det er hvad I skal finde ud af.

Anmeld Citér

7. juni 2022

Anonym

/p

Ok - det ændrer noget.

Dine børn har været i udlandet med dine forældre uden problemer tidligere og nu må de ikke.
Det handler enten om at hun har mistet tilliden til dem - at de kan passe på jeres børn… eller at hun har oplevet noget, som gør at hun bare er oprevet ifht. dine forældre. Når du ikke skriver hvorfor de ikke taler sammen, er det svært at vide. 

Hvis det “bare” handler om hun er irriteret på dem, så synes jeg faktisk ikke det er fair. Så er det en form for hævn… hvor børnene bliver ofre. Jeg ved ikke hvad de har gjort, men hun lyder ikke som en hyggelig svigerdatter. Jeres børn bør da ikke lide under at hun ikke kan med dine forældre.

Anmeld Citér

7. juni 2022

Alonebreak

Anonym skriver:

Ok - det ændrer noget.

Dine børn har været i udlandet med dine forældre uden problemer tidligere og nu må de ikke.
Det handler enten om at hun har mistet tilliden til dem - at de kan passe på jeres børn… eller at hun har oplevet noget, som gør at hun bare er oprevet ifht. dine forældre. Når du ikke skriver hvorfor de ikke taler sammen, er det svært at vide. 

Hvis det “bare” handler om hun er irriteret på dem, så synes jeg faktisk ikke det er fair. Så er det en form for hævn… hvor børnene bliver ofre. Jeg ved ikke hvad de har gjort, men hun lyder ikke som en hyggelig svigerdatter. Jeres børn bør da ikke lide under at hun ikke kan med dine forældre.

Børnene sover hos deres bedsteforældre hver anden weekend, så hævn er det vel ikke imod børnene er ikke ofre??? prøv lige at trække vejret inden du dømmer damen om hun er en hyggelig svigerdatter eller ej.. 

Anmeld Citér

7. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ok - det ændrer noget.

Hvis hun ville hævne sig, ville hun vel slet ikke lade dem se deres bedste forældre.?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.