Dot første spørgsmål: ja mine børn ville få lov - jeg ville elske det på deres vegne og ryste som espeløb af skræk mens de var væk.
Som din kone har jeg også oplevet, at børn kan dø på nær hold. Og der var intet jeg hellere ville end pakke mine børn ind i vat, bomuld, bobelplast og så helst have dem i en radius på 10 meter, men er det bedst for mine børn? Det ved jeg jo godt det ikke er, så arbejder hver dag med evnen til at give slip. Fx skal min mindst på 11 år fredag til pinsecup med fodbold - jeg ved, at jeg vil være nervøs, men jeg ved også han vokser 10 cm af st få lov.
Din kone skal overbevises om at arbejde med sin frygt/angst for der sker noget med børnene. Ikke fordi de skal til udlandet med dine forældre, men fordi hun skal evne at give slip, miste kontrollen. Hun skal vide, at I har givet jeres børn den bedste ballast i verden, og de skal ud og prøve den af og så vende hjem og blive nusset og holdt af når det ikke gik fantastisk.
Jeg ville ikke kræve af hende, at det er snakken om udlandsophold der skal på bordet. Men jeg ville kræve, at I havde en snak om evnen til at give slip.
Forresten hvad hvis de skal på lejrskole? På fodboldtur? På spejderlejr?
Anmeld
Citér