Hej,
Jeg står i den situation at min kone (vi har været gift i 18år) vil ikke have at mine to børn (7år pige og 11år dreng) skal på ferie med mine bedsteforældre. Bedsteforældrene bor tæt på os så børnene er på besøg hver anden weekend hvor de sover der over. Bedsteforældrene har flere gange spurgt om de måtte tage dem med til badeferie (Italien, Spanien you name it) og hver gang er svaret klokkeklart NEJ. De har også tilbudt at tage dem på ferie her i DK f.eks 1uge hvor de kører til Legoland, Lalandia men nej svaret er stadigvæk nej. Det eneste hun vist er gået med til er at de er hjemme hos bedsteforældrene men ikke tager nogen steder hen anden end noget de kan nå og komme tilbage til hjemme hos bedsteforældrene. Børnene vil ekstremet meget gerne med fordi det handler IKKE om vi (forældre) skal på ferie mens de er på ferie men derimod giv dem en ekstra oplevelse og så skal de ikke i klub/SFO mens vi arbejder.
Jeg skal gøre det tydeligt at konen og hustruen snakker SLET IKKE sammen, de har været oppe at skændes ekstremt mange gange og der ligger en lang dårlig historie mellem dem og kommer aldrig til at snakke sammen igen. Mine forældre har prøvet at skrive på hendes fødselsdag eller sendt blomster MEN så bliver jeg bare skældt ud at jeg skal gøre det klart for dem at de IKKE skal tage kontakt til hende på nogen måder. It goes without saying at jeg er rimmelig presset nogen gange men hey jeg tager en dag ad gangen. 
Nå men tilbage til ferien, hun siger hun er bange der skal ske dem noget. Mine forældre er 68år min mor og min far 72år, har det fint begge og fejler sådan set ikke noget men hun tænker altid det negative først. Hvad nu hvis den ene dør når de kører i bil ? Hvad nu hvis de mister børnene ? Hvad nu hvis......
Ok jeg er godt klar over min problem er præget af forskellige ting men nu spørger jeg....
Vil i tillade jeres børn tage afsted med svigerforældrene ? Hvad er jeres holdning til det ?
/p
Anmeld
Citér