Anonym skriver:
Oven på mors-dag tråden forleden dag (som jeg også selv deltog i), er det her spørgsmål opstået hos mig. Jeg var virkelig i tvivl om, om jeg skulle oprette tråden her, men nu gør jeg det 
Jeg er i et nyt forhold og har fået et fælles barn med min nye mand. Det er hans første.
Han har 4-5 gange op til mors dag, omtalt mors dag. Sagt om jeg ikke glædet mig, nævnt det, når der kom en mors dag reklame i TV, sagt at jeg godt kunne glæde mig osv.
Jeg selv har ikke på noget som helst tidspunkt nævnt dagen. Da dagen kommer, forventer jeg ikke meget, fordi han er den mindste romantiker, der findes, og flere gange har været sløset med fødselsdagsgave og julegave i vores korte forhold (3 år). Men når han ligefrem nævner dagen så meget, så "forventede" jeg lidt, at han huskede den i det mindste.
Han var ude og handle på mors dag, og jeg troede måske han havde blomster med hjem, jeg så han havde købt noget, men det viste sig at være noget til sig selv
Amen altså
Jeg mindes ikke, at han ønskede tillykke med mors dag. Og han hørte godt, at mit større barn ønskede mig tillykke med dagen. Han ringede tilmed med sin egen mor, ønskede tillykke og sagde, han ville komme forbi med en gave en af dagene. Det gør han så idag, og den gave er blomster.
Men jeg bliver bare igen skuffet. Han fuldstændig ignorerer dagen. . Så kan han vel lade være med at sige jeg skal se frem til den.
Nå, men nu til sagen. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af med mig selv, om jeg skal "ignorere" hans første fars dag som en lærestreg (misforstå mig ikke, men han ELSKER gaver og opmærksomhed, og jeg elsker at gøre ham glad, og jeg bruger altid (glædeligt) mange kræfter og penge på ham, men aldrig den anden vej, så han ville nok bemærke den manglende gæstus fra mig), eller skal jeg simpelthen fejre ham, som jeg jo havde tænkt mig, men ENDNU engang føle mig glemt og nedprioriteret? Urg, jeg føler mig så dum som en kæreste, men kan heller ikke blive ved at give og ikke også at han giver lidt igen, synes jeg.
Det skal lige tilføjes, at han ikke er på toppen lige nu, men han har stadig selv lagt op til at mors dag var noget særligt.
Hvad tænker I? 

Jeg synes du skal gå ud og købe en flot buket og stille på bordet uden at sige noget. Hvis han så spørg siger du bare at det er mors dag blomster fra dine børn.