Bryllup i familie uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det var egentligt min mands forslag. Og det var egentligt også det, der satte tankerne i gang igen. Ellers var planen min søster.

Hvis det er det du har det bedst med, synes jeg du skal blive hjemme. 

Send manden af sted en uges tid, lad storesøster kommer på en skøn ferie hos mormor og rå hyg dig med lille søster. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2022

fehår

Anonym skriver:

Jah, men brudens dag og brudens regler. Men ja, sådan plejer det at være. Men bruden har ikke børn. Mon ikke hun lærer det med tiden ����

Jo, mon ikke. For mig er børn og babyer bare ikke det samme. Men når det ikke kan lade sig gøre, var jeg blevet hjemme. 

Anmeld Citér

11. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg var blevet hjemme med begge børn, og så havde jeg sendt manden af sted i de antal dage, som det nu passer ind i familien (jeres familie - ikke svigerfamilien)

Anmeld Citér

11. maj 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Ja, det tænkte jeg også på, men så kommer næste spørgsmål. Hvis der skal være til en hel aften og eventuelt næste dag, så skal der jo pumpes noget i dagene op til... Og hvad har jeg af mulighed for opbevaring med skiftende hoteller.

Hvor meget skal i skifte hoteller, hvis i kun skal være der få dage?

Du tager fx medela opbevaringsposer med og opbevarer mælken i køleskab - op til 3 dage. Derudover glasmad. Det må kunne gå for en aften. Tag noget MME med som back up.

Hvor skal festen holdes? Samme hotel som i skal bo på? Et andet hotel (så ville jeg leje et værelse til din søster og baby, så kan du hurtig smutte derop). I behøver jo ikke vælge samme hotelløsning som svigerfamilien, hvis der er andet, der giver mere mening for jeres lille familie.

Men du skal kun vælge den løsning, hvis du kan slappe af omkring det. Ellers var jeg blevet hjemme i Danmark.

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Hvor meget skal i skifte hoteller, hvis i kun skal være der få dage?

Du tager fx medela opbevaringsposer med og opbevarer mælken i køleskab - op til 3 dage. Derudover glasmad. Det må kunne gå for en aften. Tag noget MME med som back up.

Hvor skal festen holdes? Samme hotel som i skal bo på? Et andet hotel (så ville jeg leje et værelse til din søster og baby, så kan du hurtig smutte derop). I behøver jo ikke vælge samme hotelløsning som svigerfamilien, hvis der er andet, der giver mere mening for jeres lille familie.

Men du skal kun vælge den løsning, hvis du kan slappe af omkring det. Ellers var jeg blevet hjemme i Danmark.

Vi får indkvartering ved brylluppet med i festen, fordi det er ude på lars tyndskids og ikke til at komme fra og til. Det er et event-sted, som huser gæster til events og ikke almindelig ferie. Så det hedder 1) eget hotel 2) event-hotel 3) eget hotel. Derfor alt det skiften på få dage.

Men jeg tror, jeg er nået frem til, at det at pumpe ud til 1 hel dags forbrug inden dagen er lige rigeligt at klare for mine bryster - særligt hvis det ikke lige er til at få på frys (hvis over mere end 3 dage) eller på køl indenfor 3 timer. Det er Afrika Så jeg ved ikke, hvad jeg kan forvente. Så er MME lettere, men jeg skal stadig af med mælken.... og tør ikke løbe an på, at jeg sover igennem med den lille endnu.

Vi er nok noget frem til, at jeg bliver hjemme. Der er så mange ting, der lige skal gå godt. Fx samlet 50 timers flyvning med 2 børn. MME og opvarmningsmuligheder, børnepasning og glade unger på voksenferie. Vi aner ikke, hvordan det bliver at være forældre til 2 eller hvordan lillesøster bliver, så at skulle løbe an på, at alt bare er let og det bliver nemt for os, er nok ikke en god ide.

Anmeld Citér

11. maj 2022

Ønskebaby1987

Anonym skriver:

Vi får indkvartering ved brylluppet med i festen, fordi det er ude på lars tyndskids og ikke til at komme fra og til. Det er et event-sted, som huser gæster til events og ikke almindelig ferie. Så det hedder 1) eget hotel 2) event-hotel 3) eget hotel. Derfor alt det skiften på få dage.

Men jeg tror, jeg er nået frem til, at det at pumpe ud til 1 hel dags forbrug inden dagen er lige rigeligt at klare for mine bryster - særligt hvis det ikke lige er til at få på frys (hvis over mere end 3 dage) eller på køl indenfor 3 timer. Det er Afrika Så jeg ved ikke, hvad jeg kan forvente. Så er MME lettere, men jeg skal stadig af med mælken.... og tør ikke løbe an på, at jeg sover igennem med den lille endnu.

Vi er nok noget frem til, at jeg bliver hjemme. Der er så mange ting, der lige skal gå godt. Fx samlet 50 timers flyvning med 2 børn. MME og opvarmningsmuligheder, børnepasning og glade unger på voksenferie. Vi aner ikke, hvordan det bliver at være forældre til 2 eller hvordan lillesøster bliver, så at skulle løbe an på, at alt bare er let og det bliver nemt for os, er nok ikke en god ide.

Jeg kan virkelig godt forstå dig. Det lyder som den rigtige beslutning. Jeg ville heller ikke have haft mod på det (pt får jeg lidt stress over snart at skulle til Mallorca med en 3 årig og en på 6 mdr ).

Anmeld Citér

12. maj 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå dig. Det lyder som den rigtige beslutning. Jeg ville heller ikke have haft mod på det (pt får jeg lidt stress over snart at skulle til Mallorca med en 3 årig og en på 6 mdr ).

Ha ha... ja - skal i afsted 2 voksne? Vi har lige været på gran canaria med den næsten 4-årige. Det var en lang flyvetur, men hold op hvor var det godt dernede, og jo på barnets præmisser. Hvis børnene bare leger i pool og på legeplads og på sandstrand, og råhygger sig, så er de jo nemme at passe. Jeg sad mest i skyggen og hvilede min kæmpe gravide krop, så der kunne jeg godt have siddet med en baby

Anmeld Citér

12. maj 2022

Kastanje

Ville tage med og have babysitter i form a søster med. Det er da en oplevelse for livet. Men jeg her også været 5 gange i Thailand med babyer og småbørn. Endda en af gangene med en der kun var 3 måneder. Oplevelsen ville tælle meget for mig.

Lange flyture behøver ikke at være besværlige i forhold til korte. Ofte opstår der en anden ro og der er film mm. En baby på 6 mnd kan også sove i lift på nogle fly.

Anmeld Citér

12. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes at option 1 eller 2 lyder som skønne muligheder. Jeg elsker at rejse med mine små børn, og synes at bryllupper i udlandet altid er super fede oplevelser, især når det er ved familie og man samtidig får mulighed for at holde noget ferie og se sig lidt omkring    

Anmeld Citér

12. maj 2022

Ønskebaby1987

Anonym skriver:

Ha ha... ja - skal i afsted 2 voksne? Vi har lige været på gran canaria med den næsten 4-årige. Det var en lang flyvetur, men hold op hvor var det godt dernede, og jo på barnets præmisser. Hvis børnene bare leger i pool og på legeplads og på sandstrand, og råhygger sig, så er de jo nemme at passe. Jeg sad mest i skyggen og hvilede min kæmpe gravide krop, så der kunne jeg godt have siddet med en baby

Ja vi skal to voksne afsted (og faktisk også farmor og farfar, så vi er endnu flere hænder ). Så det bliver så fint. Vi har været afsted både da den ældste var 6 måneder og 9 måneder til Gran canaria og Lanzarote. Det er altså super lækre steder. Jeg har ikke været på Mallorca siden jeg var lille, så er spændt på det. Men skulle efter sigende være meget børnevenligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.