Bryllup i familie uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.838 visninger
41 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2022

Anonym trådstarter

Min svigerinde skal giftes med en udenlandsk mand og derfor skal vi til bryllup på den anden side af kloden; en 13-25 timers flyvetur med mellemlandinger væk (afhænger af flybilletter). Vi er inviterede og børnene også til kirkebryllup. Men børnene må ikke komme med til fest, og det er helt ok med mig og fuldt forståeligt. Det respekterer jeg, men det giver jo lidt udfordringer for os. Min ældste vil være 4 år og baby i maven vil være 6,5 måneder gammel på tidspunktet, lige være startet på fast føde og stadig amme en del.

Hele min svigerfamilie skal med til festen og planlægger den helt store familieferie på 2 uger omkring eventet (det er jo ikke hver dag man flyver om på den anden side af jorden) og min svigerinde vil så ansætte en barnepige til alle børn på selve aftenen, men vedkommende kender ikke børnene og taler ikke dansk :/ Sådan bliver det ikke - det har jeg besluttet mig for. Jeg leger derfor med flere modeller for at løse problemet, og vil lige prøve dem af på jer, før jeg kaster dem ud i svigerfamilieforummet

1) Vi har snakket om at tage min søster med som barnepige for de små. Hun ville sagtens kunne tage den store, men den lille skal jo stadig have mælk. Jeg kan enten pumpe ud og lade hende tage begge børn selv (hun har ikke selv børn og er ikke vandt til at passe små børn, men er meget velkommen i min svigerfamilie, som bare ville nyde hendes tilstedeværelse på ferien). Jeg kunne også gå frem og tilbage lidt og sørge for at hjælpe min søster og give lillesøster mad. Men jeg ved ikke, om det ville gøre børnene kede af det. Brysterne skal jo i hvert fald tømmes uanset hvad  

2) Jeg kan tage med børnene til kirkebryllup og så tage med dem hjem bagefter. Min svigerindes kommende mand lagde sig ind at sove til mit bryllup, fordi han var træt og arbejdede for meget, så jeg tænker det er okay med dem... Min svoger, min svigerindes og mands lillebror kom slet ikke til vores bryllup fordi... tja...

3) Den ældste bliver hjemme og holder ferie med mormor i stedet - hun hader lange flyture (det længste vi har prøvet er 6 timer og det var tortur for hende og svært for os at underholde hende) - ferien ville være 10 gange bedre for hende, fordi mormor ville alene-hygge med hende på hendes præmisser; Selvom voksen-ferie på den anden side af jorden er spændende for os, så slår en legeplads bare de ting vi skal se dernede. Og så må jeg enten blive med lillesøster hjemme efter kirken eller få hende passet af min søster måske. En lillesøster er i hvert fald lidt lettere at have med på en vingård, en pingvin-reservat eller en safari. Min ældste gider ikke dyr - hun synes de er kedelige.

4) Jeg bliver hjemme i Danmark med begge børn, og så tager min mand med og viser flaget. Begge børn skal ikke slæbes på lange flyture tur/retur, sove på skiftende hoteller, undvære mor og far en hel aften, slæbes rundt til ting, som ikke passer dem godt, og passes af andre osv.

Det sidste er da det letteste og rareste for børnene (og derfor også for mor og far), men jeg er bange for at svigte min svigerfamilie i situationen

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg havde taget min søster med og pumpet ud. Men hvis I har det bedre med en anden løsning er der intet galt i det. Hvad siger din mand?

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym trådstarter

Fnulle skriver:

Jeg havde taget min søster med og pumpet ud. Men hvis I har det bedre med en anden løsning er der intet galt i det. Hvad siger din mand?

Min mand er også lidt i vildrede. Vi ved jo ikke hvordan det er at have to børn, hvordan lillesøster bliver - vi har travlt på jobbet de næste par uger, inden jeg går på orlov, og vil egentligt helst tage beslutningerne der (eller endnu bedre, når vi har mødt lillesøster), men familien presser på for at booke fly og hoteller. Erfaringen er, at det er benhårdt for os begge, at have den ældste med på flyferie (det synes vi begge er hårdt). Min svigerfamilie er meget fokuseret på de voksnes præmisser og ønsker, og så følger børn bare med. Det har ikke været sjovt at være mine niecer på det punkt (min mand har 3 søskende og med god aldersspredning, så niecerne er en anden søsters børn). Men jeg ønsker bare ikke rigtigt det samme for mine børn

Men jeg føler lidt, at jeg svigter min søde svigerinde (bruden uden børn), som dukker op, når der er noget i familien. Det er egentligt ikke hende, der svigter, når nogen melder fra, dukker for sent op, sover eller ikke lige deltager i familien. Men jeg er i tvivl om, hvor meget det lige betyder, at jeg er der til selve festen. Jeg bliver jo ikke festlig og fuld uanset, da jeg stadig ammer en del og ikke ønsker at stå med to små børn dagen efter, skulle pumpe alko-mælk ud et lille døgns tid og have tømmermænd, mens vi skal rykke børn og det hele fra bryllupshotellet til feriehotellet. Og så virker det bare som et stort slabam at smække to små børn om på den anden side af jorden for at hejse flaget til en time i kirken :/

Anmeld Citér

11. maj 2022

AnoMor

Synes faktisk alle forslagene lyder rigtig gode.  

men hvis jeg skulle vælge en aften tror jeg at jeg havde valgt at tage søster med. Tænker 14 dages ferie er lang tid at være væk fra så lille en for hende. 

jeg rejste til Bali i 9 dage da min søn var 4 år. Og hold nu op det var hårdt. Og da jeg havde corona sidste år var vi adskilt i 3 uger. Og det tog rigtig hårdt på ham pga savnet til mig og selvom vi facetimede hver dag. 

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Synes faktisk alle forslagene lyder rigtig gode.  

men hvis jeg skulle vælge en aften tror jeg at jeg havde valgt at tage søster med. Tænker 14 dages ferie er lang tid at være væk fra så lille en for hende. 

jeg rejste til Bali i 9 dage da min søn var 4 år. Og hold nu op det var hårdt. Og da jeg havde corona sidste år var vi adskilt i 3 uger. Og det tog rigtig hårdt på ham pga savnet til mig og selvom vi facetimede hver dag. 

Ja, vi snakker også om, om vi så skal nøjes med 7 dage eller måske mindre under alle omstændigheder. Min ældste har været passet af mormor en hel del før - sidst ville hun ikke hjem, så det blev længere end de 2 overnatninger, vi havde regnet med. Så den store kan helt sikkert godt undvære os en uges tid i mormors selskab

Anmeld Citér

11. maj 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Med din opfølgning så ville jeg blive hjemme og sende manden afsted. Det lyder som om du ikke rigtig har lyst og mest ville tage afsted af pligt. 

Du kan måske få din søster til at hjælpe dig hjemme så du ikke står med to børn alene så længe.

Anmeld Citér

11. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Ja, vi snakker også om, om vi så skal nøjes med 7 dage eller måske mindre under alle omstændigheder. Min ældste har været passet af mormor en hel del før - sidst ville hun ikke hjem, så det blev længere end de 2 overnatninger, vi havde regnet med. Så den store kan helt sikkert godt undvære os en uges tid i mormors selskab

Nu er der jo også forskel på 2 overnatninger og en hel uge  

min søn er vant til 7/7. Men ikke desto mindre var de to ekstra dage da jeg var på Bali rigtig hårde.  

men i skal selvfølgelig mærke efter hvad i føler er igtigst for jeres guldklumper. Og synes virkelig at alle forslag som som rigtig gode måder at gøre det på. Så er sikker på i finder den rigtige løsning uanset hvilken i måtte vælge

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym trådstarter

Ja, jeg ville udelukkende tage afsted for min søde svigerindes skyld, og fordi min svigerfamilie elsker at være sammen med mine børn og gerne vil på ferie med dem. Jeg ville helst blive helt hjemme. Jeg magter ikke at slæbe to små om på den anden side af jorden med alt det logistik der skal gå op. Og det er ikke for børnenes skyld heller. De ville være bedre tjent med en ferie herhjemme med en tur på legeplads og i svømmehal måske.

Anmeld Citér

11. maj 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Nu er der jo også forskel på 2 overnatninger og en hel uge  

min søn er vant til 7/7. Men ikke desto mindre var de to ekstra dage da jeg var på Bali rigtig hårde.  

men i skal selvfølgelig mærke efter hvad i føler er igtigst for jeres guldklumper. Og synes virkelig at alle forslag som som rigtig gode måder at gøre det på. Så er sikker på i finder den rigtige løsning uanset hvilken i måtte vælge

Ah det fik jeg måske formuleret lidt forkert. Hun skulle have haft 2 overnatninger - 3 dage hos mormor, men endte faktisk med at være der en lille uge, fordi hun ikke ville hjem. Det var os, der til sidst sagde stop - nu skal hun hjem

Anmeld Citér

11. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, jeg ville udelukkende tage afsted for min søde svigerindes skyld, og fordi min svigerfamilie elsker at være sammen med mine børn og gerne vil på ferie med dem. Jeg ville helst blive helt hjemme. Jeg magter ikke at slæbe to små om på den anden side af jorden med alt det logistik der skal gå op. Og det er ikke for børnenes skyld heller. De ville være bedre tjent med en ferie herhjemme med en tur på legeplads og i svømmehal måske.

Så har du jo taget din beslutning, og det er jeg sikker på din svigerfamilie forstår. Hvis du synes det er det bedste for børnene, så kan den store være hos mormor på mini ferie alligevel..

Hvad siger din mand til hvis du bliver hjemme? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.