Min svigerinde skal giftes med en udenlandsk mand og derfor skal vi til bryllup på den anden side af kloden; en 13-25 timers flyvetur med mellemlandinger væk (afhænger af flybilletter). Vi er inviterede og børnene også til kirkebryllup. Men børnene må ikke komme med til fest, og det er helt ok med mig og fuldt forståeligt. Det respekterer jeg, men det giver jo lidt udfordringer for os. Min ældste vil være 4 år og baby i maven vil være 6,5 måneder gammel på tidspunktet, lige være startet på fast føde og stadig amme en del.
Hele min svigerfamilie skal med til festen og planlægger den helt store familieferie på 2 uger omkring eventet (det er jo ikke hver dag man flyver om på den anden side af jorden) og min svigerinde vil så ansætte en barnepige til alle børn på selve aftenen, men vedkommende kender ikke børnene og taler ikke dansk :/ Sådan bliver det ikke - det har jeg besluttet mig for. Jeg leger derfor med flere modeller for at løse problemet, og vil lige prøve dem af på jer, før jeg kaster dem ud i svigerfamilieforummet 
1) Vi har snakket om at tage min søster med som barnepige for de små. Hun ville sagtens kunne tage den store, men den lille skal jo stadig have mælk. Jeg kan enten pumpe ud og lade hende tage begge børn selv (hun har ikke selv børn og er ikke vandt til at passe små børn, men er meget velkommen i min svigerfamilie, som bare ville nyde hendes tilstedeværelse på ferien). Jeg kunne også gå frem og tilbage lidt og sørge for at hjælpe min søster og give lillesøster mad. Men jeg ved ikke, om det ville gøre børnene kede af det. Brysterne skal jo i hvert fald tømmes uanset hvad
2) Jeg kan tage med børnene til kirkebryllup og så tage med dem hjem bagefter. Min svigerindes kommende mand lagde sig ind at sove til mit bryllup, fordi han var træt og arbejdede for meget, så jeg tænker det er okay med dem... Min svoger, min svigerindes og mands lillebror kom slet ikke til vores bryllup fordi... tja...
3) Den ældste bliver hjemme og holder ferie med mormor i stedet - hun hader lange flyture (det længste vi har prøvet er 6 timer og det var tortur for hende og svært for os at underholde hende) - ferien ville være 10 gange bedre for hende, fordi mormor ville alene-hygge med hende på hendes præmisser; Selvom voksen-ferie på den anden side af jorden er spændende for os, så slår en legeplads bare de ting vi skal se dernede. Og så må jeg enten blive med lillesøster hjemme efter kirken eller få hende passet af min søster måske. En lillesøster er i hvert fald lidt lettere at have med på en vingård, en pingvin-reservat eller en safari. Min ældste gider ikke dyr - hun synes de er kedelige.
4) Jeg bliver hjemme i Danmark med begge børn, og så tager min mand med og viser flaget. Begge børn skal ikke slæbes på lange flyture tur/retur, sove på skiftende hoteller, undvære mor og far en hel aften, slæbes rundt til ting, som ikke passer dem godt, og passes af andre osv.
Det sidste er da det letteste og rareste for børnene (og derfor også for mor og far), men jeg er bange for at svigte min svigerfamilie i situationen 
Hvad tænker i?
Anmeld
Citér