Børnehave vil ikke give creme på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2022

Pb18

Soonmom skriver:

Men kan du ikke bare selv smøre?

Jeg har også et eksem barn, og det ville da være alt rigeligt at smøre morgen/aften (vi smøre ikke engang hver dag, men nogen et selvfølgelig værre ramt), men synes det lyder lidt vildt, hvis barnet er afhængig af ansigtscreme flere gange om dagen, så ville jeg evt se mig om efter en anden creme. (Kan anbefale Ravnsborg handcreme (selvom det er en håndcreme er den super god til eksembørn overalt))

Ligeledes tænker jeg også det må være alt rigeligt med håndcreme, morgen, evt når han kom hjem og aften?

Tænker man skal gøre det så let så muligt for pædagogerne, så hvis man kan undgå alt muligt creme osv i børnehave tidsrummet, bør man da det

Mit barn kan det meste af tiden klare sig uden at blive smurt overhovedet og man glemmer nærmest at hun har eksem, da det er helt væk langt det meste af tiden. Men nogle gange går hendes eksem i udbrud (fx efter hun havde corona) og så er det ikke nok kun at smøre herhjemme, hvor vi smører  morgen, tidlig aften og igen inden vi går i seng, altså mens hun sover.

Derfor har børnehaven selv tilbudt at smøre i de perioder og det er vi virkelig taknemmelige for. Det drejer sig som oftest om et par uger 2-3 gange om året. Vi har været ved hudlæge og bruger creme efter deres anbefaling.

Der er et andet barn på stuen, der skal smøres/huskes på at smøre sig året rundt og det er jo bare en del af hverdagen på samme måde, som at huske hvilke børn, der har allergier/religiøse kosthensyn mm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2022

Maximus4

Fritag ham fra hyppig håndvask. Jeg fritog min datter for sprit og håndvask. Selvfølgelig skulle hun vaske hænder efter toilet besøg og måtte også gerne før spisning. Men alt andet blev for meget for hendes små hænder. Samme besked har de fået i skolen, og de ved godt hun ikke må få sprit på og de fritager hende for konstant vask. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.