Børnehave vil ikke give creme på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.170 visninger
21 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2022

Anonym trådstarter

Min søn på 4 har fået meget tørre hænder af al den håndvask. Hans knoer sprækker og han får sår.

Derfor har jeg givet ham en håndcreme med i børnehave - men de voksne vil ikke give ham det på. De siger, at han kan selv. Jeg ved, han spørger dem.

Det kan han ikke så godt, for han har svært ved at dosere. Han får for meget ud.

Burde de ikke hjælpe ham? Hans hænder er jo helt ødelagte - og nu hvor han har haft ferie i en uge er de ved at være fine igen. Det er den hyppige håndvask derhenne, der gør det.

Og hvad så, når hans lillebror starter der? Han har børneeksem og skal have smurt sit ansigt med creme om vinteren ellers bliver det virkelig slemt.

Hvad gør jeres børnehaver?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da mine gik i bh var beskeden den samme

Vi øvede og øvede, og så fik hun creme med pumpe det hjalp. 

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym trådstarter

Det er jo nok fordi de ikke har tid til at smøre 24 små hænder. Men alligevel... øv. Han bløder jo ligefrem.

Og solcreme giver de da altid på om sommeren.

Måske jeg skulle prøve en creme med pumpe.

Anmeld Citér

17. april 2022

esioul

Vi har mindet de børn som har behov for det om det og givet dem en klat creme de kunne smørre ud. 

Der står også creme med pumpe tilgængeligt for børnene. 

Anmeld Citér

17. april 2022

AnoMor

Tænker svaret er en creme med pumpe også lærer ham hvor mange gange han skal pumpe  

men virker mærkeligt at de ikk vil hjælpe. For som du selv siger. Så giver de jo solcreme om sommeren 

Anmeld Citér

17. april 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Tænker at det lunere vejr, hjælper på de tørre hænder. 
Min datter har haft en creme med i børnehaven, og det har de ikke sagt nej til.

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym

På mit arbejde smører vi hvis forældrene be'r os om det, men indrømmer blankt at det bliver glemt indimellem i vores travle hverdag

Anmeld Citér

17. april 2022

Soonmom

Om sommeren i mine børns børnehave får de alle en klat i hånden og smøre ud selv (solcreme).

Dvs de voksne dosere, men børnene smøre selv, de voksne hjælper dem som har behov for det. (og så er det forældrenes ansvar at smøre hjemmefra selvfølgelig).

Men jeg tænker godt at en 4 årige selv kan smøre sine hænder ind hvis de lige får en klat af de voksne (men det er svært som voksen at huske at Ida Marie, tove og sigurd skal have håndcreme på. Oda skal have sin egen solcreme. Johannes skal have eksemcreme osv.)

Så det kan hurtig smutte og tiden er altså knap, tænker også det er al rigeligt at give håndcreme på om morgenen og aftenen og så evt når de kommer hjem om eftermiddagen, hvis det er rigtig slemt

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym

Corona er ikke en samfundskritisk sygdom mere og vi lever alle ret frit lige nu ifht tidligere. Jeg ville som forældre stille spm til om mit barn skulle vaske hænder mere end før måltider og selvfølgelig ved toiletbesøg og faktisk tale med børnehavelederen om det. Det er da absurd, at de bliver ved når de giver eksem og alverdens ting - ødelæggelse af hænderne. 
Min søn vasker så sjældent i skolen at hans hænder er fine igen. Og det har jeg det personligt super fint med.

Anmeld Citér

17. april 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Øve med ham hjemme også gør det til en vane at smør ham ind om aften. 

Du kan også give ham et tyndt lag vaseline på. Det gjorde jeg med min pige om morgen. Det hjælp.

Og jeg er enige med at en på 4 år kan godt. Ellers må du give ham sådan en håndcrem i  (sæbedispenser holder) med i tasken der skal han bare tyk også er det nok måske skal han ha 2 tyk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.