Børnehave vil ikke give creme på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2022

Pb18

Vores giver gerne børn creme på (min datter har behov for det på kinderne om vinteren). Hvis vi selv medbringer creme, så lover de dog ikke at den ikke bliver væk/taget af andre, men ellers har de en fedtcreme de bruger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er jo nok fordi de ikke har tid til at smøre 24 små hænder. Men alligevel... øv. Han bløder jo ligefrem.

Og solcreme giver de da altid på om sommeren.

Måske jeg skulle prøve en creme med pumpe.

Kræver børnehaven stadigvæk at han vasker hænder tit eller er det efterveerne af de mange håndvask i corona tiden han slås med ? Og har du snakket med pædagogerne om det eller har du det kun for din søn men en Løsning kunne være en creme med pumpe og øve med ham hvor mange gange han skal trykke

Anmeld Citér

17. april 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min søn på 4 har fået meget tørre hænder af al den håndvask. Hans knoer sprækker og han får sår.

Derfor har jeg givet ham en håndcreme med i børnehave - men de voksne vil ikke give ham det på. De siger, at han kan selv. Jeg ved, han spørger dem.

Det kan han ikke så godt, for han har svært ved at dosere. Han får for meget ud.

Burde de ikke hjælpe ham? Hans hænder er jo helt ødelagte - og nu hvor han har haft ferie i en uge er de ved at være fine igen. Det er den hyppige håndvask derhenne, der gør det.

Og hvad så, når hans lillebror starter der? Han har børneeksem og skal have smurt sit ansigt med creme om vinteren ellers bliver det virkelig slemt.

Hvad gør jeres børnehaver?

Jeg er pædagog. Jeg ville give ham på og har ikke været steder hvor vi ikke har givet på. 

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym trådstarter

Han er vel også stor nok og hvis jeg giver ham en creme med pumpe kan han måske huske det selv, for han synes nemlig, det er sjovt. Og ellers får han det på, når han kommer og når han går. Det må vi vel sige til os selv... 

Noget andet er så, når hans lillebror starter - han har nemlig børneeksem og er afhængig af ansigstcreme. Der håber jeg, at de bliver bedre til at huske det...

Jeg har selv arbejdet i børnehave og vuggestue og der er jo rigtig mange hensyn at tage, men jeg synes nu, at vi huskede det hele... Men børnehaven er også så presset nu. 3 voksne, ofte mindst 1 vikar. Dengang var vi 4 voksne til 21 børn... hver dag... Og 2 var uddannede pædagoger. Det var tider.

Det er sgu synd, at ens barn skal have blodige hænder, fordi de ikke har ressourcer til at få dem smurt! Jeg er sgu glad for, at det ikke er noget mere alvorligt, han døjer med.

Anmeld Citér

17. april 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Han er vel også stor nok og hvis jeg giver ham en creme med pumpe kan han måske huske det selv, for han synes nemlig, det er sjovt. Og ellers får han det på, når han kommer og når han går. Det må vi vel sige til os selv... 

Noget andet er så, når hans lillebror starter - han har nemlig børneeksem og er afhængig af ansigstcreme. Der håber jeg, at de bliver bedre til at huske det...

Jeg har selv arbejdet i børnehave og vuggestue og der er jo rigtig mange hensyn at tage, men jeg synes nu, at vi huskede det hele... Men børnehaven er også så presset nu. 3 voksne, ofte mindst 1 vikar. Dengang var vi 4 voksne til 21 børn... hver dag... Og 2 var uddannede pædagoger. Det var tider.

Det er sgu synd, at ens barn skal have blodige hænder, fordi de ikke har ressourcer til at få dem smurt! Jeg er sgu glad for, at det ikke er noget mere alvorligt, han døjer med.

Og så ofte behøver de altså heller ikke at vaske hænder. Kan du ikke tale med dem om det..? Det er ikke de samme restriktioner mere..?

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym

I min gruppe (flex) Der tager vi os tid til at udøve den nødvendige omsorg, også ved lige bruge 5 sek (eller mere) på at give små tørre hænder creme på. 

Anmeld Citér

18. april 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Men kan du ikke bare selv smøre?

Jeg har også et eksem barn, og det ville da være alt rigeligt at smøre morgen/aften (vi smøre ikke engang hver dag, men nogen et selvfølgelig værre ramt), men synes det lyder lidt vildt, hvis barnet er afhængig af ansigtscreme flere gange om dagen, så ville jeg evt se mig om efter en anden creme. (Kan anbefale Ravnsborg handcreme (selvom det er en håndcreme er den super god til eksembørn overalt))

Ligeledes tænker jeg også det må være alt rigeligt med håndcreme, morgen, evt når han kom hjem og aften?

Tænker man skal gøre det så let så muligt for pædagogerne, så hvis man kan undgå alt muligt creme osv i børnehave tidsrummet, bør man da det

Anmeld Citér

18. april 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Soonmom skriver:

Jeg har også et eksem barn, og det ville da være alt rigeligt at smøre morgen/aften (vi smøre ikke engang hver dag, men nogen et selvfølgelig værre ramt), men synes det lyder lidt vildt, hvis barnet er afhængig af ansigtscreme flere gange om dagen, så ville jeg evt se mig om efter en anden creme. (Kan anbefale Ravnsborg handcreme (selvom det er en håndcreme er den super god til eksembørn overalt))

Ligeledes tænker jeg også det må være alt rigeligt med håndcreme, morgen, evt når han kom hjem og aften?

Tænker man skal gøre det så let så muligt for pædagogerne, så hvis man kan undgå alt muligt creme osv i børnehave tidsrummet, bør man da det

Jeg ved ikke med trådstarters barn, MEN jeg ved fra mig selv at morgen og aften ikke er nok. Jeg døjer med eksem og udtørret hud på hænder. Jeg smøre med særlige cremer flere gange dagligt og sover med et godt lag fedtcreme på. Alligevel kan mine hænder sprække. Havde jeg været et børnehavebarn var det at få smurt mine hænder været lige så vigtigt som at blebørnene får skiftet ble.

Anmeld Citér

18. april 2022

Tip!

Anonym skriver:

Hvis dit barn har en behandlingsplan med fra læge/speciallæge/sygehus, så er jeg ret sikker på det er noget andet end almindelig “mit barn skal smøres” creme. 
Til indskrivningsmøde fortæller du jo blot om den udfordring jeres barn har og med det hensyn at barnet skal smøres X antal gange om dagen jf plan fra lægen. 

Anmeld Citér

18. april 2022

fehår

Det ville ikke være nok for vores barn med børneeksem. Her har vuggestue smurt ind før lur, og da hun startede i børnehave tilbød de selv at fortsætte med at smøre ind en gang dagligt. 

Fedtcreme tre gange dagligt er også anbefalingen fra lægen her. Hvis dit barn ikke har brug for daglig indsmøring, kan det måske være svært at forstå, hvor grelt det kan stå til hos andre børn, hvis man springer en omgang creme over dagligt.

Tilføjer lige: som lærer forventer jeg heller ikke, at forældre tænker på at gøre mit job så let som muligt, men at forældre tænker på, hvad barnets reelle behov er. Så skal jeg da nok gøre ekstra tiltag. Jeg forventer umiddelbart det samme fra mine børns pædagoger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.