Åbne parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er helt rolig  og fordomme rører mig ikke - så længe folk har fornuftige argumenter. Jeg er helt tryg ved mit spørgsmål og de eventuelle valg min mand og jeg træffer! Men tusinde tak for din opbakning

I virkeligheden kommer fordommene nok af, at folk ikke selv tør åbne sig for sin partner. Af frygt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kommer i alternative kredse og kender mange der lever i åbne forhold.

Jeg gjorde selv med min ex mand.

Vi måtte have one night stands I byen. 

Havde partner bytte, 3 kanter og lign set up sammen. 

I enden af vores ægteskab havde han en fast pige han så og jeg havde en fast Herre jeg så. 

Vi havde nogle  forskellige behov der blev opfyldt andetsteds. 

Der var få regler: 

Ingen oralsex med andre når partneren ikke var til stede 

Hvis partneren følte sig overset, eller havde problemer blev forholdet lukket igen i en periode. 

Ægteskabet kom først. 

Ærlighed og gennemskuelighed. Der måtte ikke være hemmeligheder.. 

Tak

Anmeld Citér

10. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

I virkeligheden kommer fordommene nok af, at folk ikke selv tør åbne sig for sin partner. Af frygt

Aaaah… det er altså ikke sådan at bare fordi man lever monogamt .. så er man kedelig eller tør ikke åbne sig for sin partner - underforstået at selvfølglig har man lyster ifht mange andre, som man ikke bringer i spil..

Anmeld Citér

10. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Aaaah… det er altså ikke sådan at bare fordi man lever monogamt .. så er man kedelig eller tør ikke åbne sig for sin partner - underforstået at selvfølglig har man lyster ifht mange andre, som man ikke bringer i spil..

Måske vi to bare ikke er enige jeg synes det lyder kedeligt at du ikke kan fortælle hvis du har lyster ift. andre  

god aften  

Anmeld Citér

10. april 2022

Anonym

Måske vi to bare ikke er enige jeg synes det lyder kedeligt at du ikke kan fortælle hvis du har lyster ift. andre  

god aften  

Du misforstår mig - det jeg mente var, at man ikke behøver at være kedelig eller for den sags skyld undertrykke en masse seksuelle fantasier bare fordi man lever monogamt. Og ens forhold kan være mindst lige så åbent og tæt … jeg føler ikke at jeg undertrykker noget og jeg kan tale med min mand om alt. Også om andre mænd, der er pæne. Men jeg springer ikke på dem - og det er fordi jeg reelt ikke har lysten. At andre går i swinger klubber er da fint eller deler partner med andre. Jeg har ikke en holdning til det andet end at jeg selv lader være da det ikke passer på mig. Og at det nok er en risiko man løber. Jeg tror det er en fristelse og en hård afprøvning af et forhold.. men det er ikke en fordom imod dem der gør det. 

Anmeld Citér

10. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Selvom i snakket om det for 4-5 år siden, så må det være en af jer der bringer det på banen først. 

hver en gør hvad der passer en.

men er enig med den anden anonym. Plus jeg af personlig holdning, at kærlighed og sex hænger sammen. Derfor hvis man vil gå rundt og ha sex med andre end sin mand/kæreste ja så kan man ligeså godt lad være med at være i forhold med den person. 

Man kan da ikke overføre sine egne, personlige holdninger til alle andre på dén måde. Hvorfor er det op til dig at dømme om, hvorvidt andre er lykkelige i deres måde at være i forhold på, eller om de lige så godt kan lade være?
Det er da vildt snæversynet. Som “jeg er af den personlige holdning, at børn har bedst af at vokse op på landet/med forældre, der har lange uddannelser/være spejdere, og hvis man ikke vil dét, kan man lige så godt lade være med at få børn.”

Hvorfor vil/kan du ikke rumme, at andre lever anderledes end dig? Det er da skønt, når to kan enes om enten et monogamt eller et åbent forhold - meget, meget bedre og lykkeligere, end hvis den ene ønsker det ene og den anden det modsatte. 

Anmeld Citér

10. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hold da op.. Hvorfor har man behov for at gå ind i en tråd og skrive noget negativt til TS, når hun bare spørger om et spørgsmål? Kan man så ikke bare gå ud af tråden igen eller helt lade være med at gå ind på den, når nu overskriften pænt meget antyder, hvad tråden handler om?

Undskyld TS.. Ville ikke afspore tråden.. Bliver bare en smule harm over de kommentarer, du har fået

Anmeld Citér

10. april 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hold da op.. Hvorfor har man behov for at gå ind i en tråd og skrive noget negativt til TS, når hun bare spørger om et spørgsmål? Kan man så ikke bare gå ud af tråden igen eller helt lade være med at gå ind på den, når nu overskriften pænt meget antyder, hvad tråden handler om?

Undskyld TS.. Ville ikke afspore tråden.. Bliver bare en smule harm over de kommentarer, du har fået

Jeg er helt enig  nogen har bare brug for ytre 

Anmeld Citér

10. april 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Ts. Synes dit spørgsmål er godt, og fedt du tager initiativ til at finde ud af hvad der fungerer for andre og hvordan andre har gjort det, hvis det er det i ønsker. 
alle forhold og personer er forskellige og samme er vores behov, hvis alt skulle være ens ville verden være et trist sted. 
Personligt respektere jeg folk der vælger at leve i et åbent forhold, hvis det er det rette for dem, og det gør dem lykkelige så GO FOR IT! Intet og ingen skal definere andre menneskers Lykke. 

når det så er sagt, vil jeg synes din kommentar er lige så fordømmende som andre her i tråden. 

jeg lever i et monogamt og lykkeligt ægteskab, vi deler alt og kan tale om alt. Men tanken om en anden mand skulle røre mig giver mig direkte kvalme. Der er vi jo så forskellige

det er så forskelligt hvordan folk er lykkelige i deres forhold, og vi vælger jo gudskelov selv en partner der matcher os og som kan møde os i vores behov. 

men at antage at fordomme kommer af man ikke tør åbne sig for sin partner er lige så fordømmende som de kommentarer der er mod åbne forhold  morale er godt, dobbelt morale dobbelt så godt

generelt tror jeg vi mennesker skal være bedre til at respektere andre mennesker ikke nødvendigvis lever som vi selv gør. 

Monogame eller ej. 

håber tilgengæld i finder ud af hvad i har brug for, hvad der er det rette for jer og er lykkelige i det, uanset hvad andre mener om det. Det er trods alt det der tæller i sidste ende

Anmeld Citér

10. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du misforstår mig - det jeg mente var, at man ikke behøver at være kedelig eller for den sags skyld undertrykke en masse seksuelle fantasier bare fordi man lever monogamt. Og ens forhold kan være mindst lige så åbent og tæt … jeg føler ikke at jeg undertrykker noget og jeg kan tale med min mand om alt. Også om andre mænd, der er pæne. Men jeg springer ikke på dem - og det er fordi jeg reelt ikke har lysten. At andre går i swinger klubber er da fint eller deler partner med andre. Jeg har ikke en holdning til det andet end at jeg selv lader være da det ikke passer på mig. Og at det nok er en risiko man løber. Jeg tror det er en fristelse og en hård afprøvning af et forhold.. men det er ikke en fordom imod dem der gør det. 

Men hvorfor kommenterer du på mit opslag? Du svarer ikke på mit spørgsmål - jeg spurgte ikke om andres holdning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.