Alonebreak skriver:
Hej igen,
lige et spørgsmål mere.
kan min chef fyre mig ? Han er virkelig sur over, at jeg ikke har været ude og hjælpe dem på arbejde da han bad om det. Nu vil han have at jeg kommer ud med mine ting og tømmer mit kontor. Har på fornemmelsen at han vil fyre mig inden længe. 
Ud fra din tråd er der ligefør jeg tænker, at en uretmæssig fyring (lyder det til) og tilsvarende erstatning, vil være den bedste måde for dig at komme væk. Sikke et ækelt arbejdsmiljø og en ikke-dygtig leder, du har.
Når det er sagt, så forstår jeg sagtens usikkerhederne for dig ved en fyring. Men tænk at skulle tilbage efter barsel
.
Han må gerne fyre dig selvom du er gravid. Men ikke på grund af du er gravid. Og det er ham, der skal bevise, at fyringen ikke har noget med din graviditet at gøre.
Hvis jeg var dig, ville jeg ringe asap idag til min fagforening og få startet en faglig sag op. Og få deres råd til hvordan du skal agere ifht. kontortømning mv. De kan vejlede dig konkret efter branche, kendskab til din arbejdsgiver og din samlede situation.
Og så ville jeg få regnet lidt på min økonomi ifht. sygedagpenge/barselsvikariat og evt. lønsikring. Så du ved hvordan fremtiden ser ud med en fyring. Er der evt. noget, der skal trimmes i økonomien. På den måde handler du. Du gør noget. Det hjælper, for de fleste, til at stå bedre imod.
Vh.
Anmeld
Citér