Arbejde under sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.137 visninger
32 svar
26 synes godt om
9. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Hej alle, 

har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på(med mindre jeg kontakter fagforening) 

kan min arbejdsgiver kræve at jeg kommer på arbejde og oplære andre kollegaer under min sygemelding ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er hverken jurist eller ekspert på området, men det kan jeg på ingen måde forestille mig. Når man er sygemeldt, er man sygemeldt. De må få andre til at stå for den oplæring. 

Anmeld Citér

9. april 2022

Darling

Nej, når man er sygemeldt er man sygemeldt. De må finde en anden.

Anmeld Citér

9. april 2022

AnoMor

Alonebreak skriver:

Hej alle, 

har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på(med mindre jeg kontakter fagforening) 

kan min arbejdsgiver kræve at jeg kommer på arbejde og oplære andre kollegaer under min sygemelding ? 

Nej. Du er sygemeldt fordi du ikke kan arbejde. Så kan du heller ikke oplærer andre kollegaer som også er arbejde. 
din arbejdsgiver må finde en anden 

Anmeld Citér

9. april 2022

Cirkeline87

Du er sygemeldt fordi at du af en eller anden grund ikke er i stand til at passe dit arbejde så nej   din arbejdsgiver må  tydeligvis ikke kræve at du møder på arbejde så mit råd er at du ringer til din fagforening på mandag

Anmeld Citér

9. april 2022

Soonmom

Nej, det ville jo ikke give mening, hvis du var i stand til at komme på arbejde og oplære andre, kunne du jo ligeså godt tage på arbejde og arbejde

Anmeld Citér

9. april 2022

Alonebreak

tak for jeres svar.