Arbejde under sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.137 visninger
32 svar
26 synes godt om
9. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Hej alle, 

har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på(med mindre jeg kontakter fagforening) 

kan min arbejdsgiver kræve at jeg kommer på arbejde og oplære andre kollegaer under min sygemelding ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er hverken jurist eller ekspert på området, men det kan jeg på ingen måde forestille mig. Når man er sygemeldt, er man sygemeldt. De må få andre til at stå for den oplæring. 

Anmeld Citér

9. april 2022

Darling

Nej, når man er sygemeldt er man sygemeldt. De må finde en anden.

Anmeld Citér

9. april 2022

AnoMor

Alonebreak skriver:

Hej alle, 

har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på(med mindre jeg kontakter fagforening) 

kan min arbejdsgiver kræve at jeg kommer på arbejde og oplære andre kollegaer under min sygemelding ? 

Nej. Du er sygemeldt fordi du ikke kan arbejde. Så kan du heller ikke oplærer andre kollegaer som også er arbejde. 
din arbejdsgiver må finde en anden 

Anmeld Citér

9. april 2022

Cirkeline87

Du er sygemeldt fordi at du af en eller anden grund ikke er i stand til at passe dit arbejde så nej   din arbejdsgiver må  tydeligvis ikke kræve at du møder på arbejde så mit råd er at du ringer til din fagforening på mandag

Anmeld Citér

9. april 2022

Soonmom

Nej, det ville jo ikke give mening, hvis du var i stand til at komme på arbejde og oplære andre, kunne du jo ligeså godt tage på arbejde og arbejde

Anmeld Citér

9. april 2022

Alonebreak

tak for jeres svar.

Det var også min tanke, min min chef lyder meget hård i tonen, og kræver jeg kommer hver gang der er noget de ikke kan finde ud af. Fordi jeg her sidst ikke kunne pga svær bækkenløsning og havde svært ved at rejse mig blev han helt fornærmet og spurgte, om jeg ikke snart får lært hvordan man er gravid.. 

derfor undre det mig, om han overhovedet må kræve af mig, at møde ind og sidde i flere timer for at lære andre op i “mine” opgaver 

Anmeld Citér

9. april 2022

AnoMor

Alonebreak skriver:

tak for jeres svar.

Det var også min tanke, min min chef lyder meget hård i tonen, og kræver jeg kommer hver gang der er noget de ikke kan finde ud af. Fordi jeg her sidst ikke kunne pga svær bækkenløsning og havde svært ved at rejse mig blev han helt fornærmet og spurgte, om jeg ikke snart får lært hvordan man er gravid.. 

derfor undre det mig, om han overhovedet må kræve af mig, at møde ind og sidde i flere timer for at lære andre op i “mine” opgaver 

Han må slet ikk kræve det. Og faktisk må hab ikke engang spørger dig eller kontakte dig i din sygemelding. 
han lyder ds som et kæmpe røvhul. Jeg havde nok kontaktet fagforeningen 

Anmeld Citér

9. april 2022

Kastanje

Nej det kan han ikke kræve. Men- og der er et men. Jeg har aldrig fået noget ud af at “kæmpe opad” mod en modbydelig chef… og jeg har oplevet et par stykker. Jeg har valgt at flytte mig de to gange jeg har oplevet det. Jeg ville måske tilbyde oplæring (hvis I kan) over teams og så søge et andet arbejde - han kommer sikkert heller ikke til at være rummelig ifht. barns sygedage og andet med barnet.

Du kan også sige nej og hvis han brokker sig tage fat i tillidsrepræsentanten eller HR. Men forholdet til din leder bliver nok ikke bedre af det.

Anmeld Citér

9. april 2022

Alonebreak

Kastanje skriver:

Nej det kan han ikke kræve. Men- og der er et men. Jeg har aldrig fået noget ud af at “kæmpe opad” mod en modbydelig chef… og jeg har oplevet et par stykker. Jeg har valgt at flytte mig de to gange jeg har oplevet det. Jeg ville måske tilbyde oplæring (hvis I kan) over teams og så søge et andet arbejde - han kommer sikkert heller ikke til at være rummelig ifht. barns sygedage og andet med barnet.

Du kan også sige nej og hvis han brokker sig tage fat i tillidsrepræsentanten eller HR. Men forholdet til din leder bliver nok ikke bedre af det.

Har også sagt at hvis jeg er frisk nok til at hjælpe til med oplæring eller andet de mangler, vil jeg gøre det. Men er faldt om 3 gange på arbejde hvor ambulancen har hentet mig. De ved jeg ikke har det godt, har for højt blodtryk lavt blodprocent, får drop 2 gange om ugen og døjer med bækkenløsning.. alligevel er der ingen som spørger om jeg er ok, men i stedet kræver jeg er til rådighed

er faktisk rigtig ked af, at jeg ikke bliver taget hånd om, og får en smule opbakning i min situation, i stedet får jeg alle mulige kommentar, som fx. Kan du ikke finde ud af at være gravid - du kommer til at møde en lang graviditet i vente - det lyder underligt du har det så skidt.. 

Som om, at ingen tror på jeg i virkeligheden har det meget skidt. 
min samvittighed er allerede dårlig i forhold til min familie og arbejdet, og har ikke brug for andre tramper mig ned  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.