Arbejde under sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2022

Kir

Alonebreak skriver:

Har også sagt at hvis jeg er frisk nok til at hjælpe til med oplæring eller andet de mangler, vil jeg gøre det. Men er faldt om 3 gange på arbejde hvor ambulancen har hentet mig. De ved jeg ikke har det godt, har for højt blodtryk lavt blodprocent, får drop 2 gange om ugen og døjer med bækkenløsning.. alligevel er der ingen som spørger om jeg er ok, men i stedet kræver jeg er til rådighed

er faktisk rigtig ked af, at jeg ikke bliver taget hånd om, og får en smule opbakning i min situation, i stedet får jeg alle mulige kommentar, som fx. Kan du ikke finde ud af at være gravid - du kommer til at møde en lang graviditet i vente - det lyder underligt du har det så skidt.. 

Som om, at ingen tror på jeg i virkeligheden har det meget skidt. 
min samvittighed er allerede dårlig i forhold til min familie og arbejdet, og har ikke brug for andre tramper mig ned  

Hold kæft en idiot hvad f... er det for noget at sige til en sygemeldt gravid!

Helt ærligt så synes jeg du skal kontakte din fagforening og høre hvad de synes du skal gøre. Men er ret sikker på at arbejdet ikke må kontakte dig konstant og høre hvordan du har det og bede dig om at komme tilbage. Hvis du har givet besked om hvornår du kommer tilbage, så skal de lade dig være medmindre de har brug for lægeattest. Så selvfølgelig tjek med fagforeningen hvad de siger og hvis de mener det samme, så ville jeg ikke svare arbejdet når de ringer og skriver (medmindre det er noget du har pligt til at svare på).

Der er (tydeligvis) ingen der takker dig når du har kørt dig selv ned, så pas på dig selv og prøv at være ligeglad med dem. Du skylder dem ingenting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Når du er sygemeldt får din arbejdsgiver refusion fra enten udbetaling Danmark eller kommunen, derfor må du ikke arbejde. Det er ikke lovligt at få refusion for en medarbejder der faktisk udfører er stykke arbejde.

Anmeld Citér

9. april 2022

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Først og fremmest lyder du til at trænge til et kram

Når du er syg med graviditetsgener, er du det, der hedder graviditets betinget syg. Og det udløser refusion fra første fraværsdag til arbejdspladsen.

At din leder så er sådan en klaphat, der ikke har forstået reglerne, skal du sgutte lide under. Du må ikke udføre arbejde under en sygemelding. Slut, prut, finale!

En arbejdsgiver må gerne ringe og høre til ens sygdom og hvornår man forventer at være tilbage. Der må ikke spørges ind til diagnose. I dit tilfælde ved de jo så godt, at det er pga graviditet, du er fraværende. 

Din leder må selv finde de vise sten og selv løse de gordiske knuder. At de er så sårbare at de ikke kan løse opgaverne selv, bør give stof til eftertanke…måske skulle de re-tænke arbejdsfordelingen

Anmeld Citér

10. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Kir skriver:

Hold kæft en idiot hvad f... er det for noget at sige til en sygemeldt gravid!

Helt ærligt så synes jeg du skal kontakte din fagforening og høre hvad de synes du skal gøre. Men er ret sikker på at arbejdet ikke må kontakte dig konstant og høre hvordan du har det og bede dig om at komme tilbage. Hvis du har givet besked om hvornår du kommer tilbage, så skal de lade dig være medmindre de har brug for lægeattest. Så selvfølgelig tjek med fagforeningen hvad de siger og hvis de mener det samme, så ville jeg ikke svare arbejdet når de ringer og skriver (medmindre det er noget du har pligt til at svare på).

Der er (tydeligvis) ingen der takker dig når du har kørt dig selv ned, så pas på dig selv og prøv at være ligeglad med dem. Du skylder dem ingenting. 

Tak for dit svar, 

nej ingen takker mig selvom jeg ligger i store smerter hver evig eneste dag, og stadig forsøger at gøre mit arbejde ordentligt, være der for mine børn og få alt til at gå op. 
Min læge sagde, fortsætter jeg på den måde, kan jeg risikere at blive sengelæggende. Mit arbejde ved, at jeg er sygemeldt resten af graviditeten, er i uge 32 og har været sygemeldt i en uges tid nu. 
Alligevel spørger de mig, om jeg snart er arbejdsklar inden barsel og om ikke jeg lige kan dit og dat … 

Må kontakte min fagforening på mandag, og høre hvad jeg skal svar dem når de ringer til mig.

Anmeld Citér

11. april 2022

Alonebreak

Har idag snakket med fagforeningen. 
fik at vide, som alle I andre også skrev, at de ikke kan kræve af mig at komme ud på arbejde og hjælpe til. (Har en times kørsel hver vej) fik også at vide, at jeg faktisk ikke må hjælpe over teams eller andet, og at arbejdsgiver ikke kan spørg ind til min arbejdsevner, når de har fået at vide at jeg er væk x antal måneder.. 

Nu er det så bare min opgave at tage mig sammen, og sige det til min chef næste gang han kontakter mig. Synes bare at det er virkelig svært, kan ikke lide at skulle snakke sådan til kollegaer eller min chef.. Vil ønske, at han selv kendte til reglerne

Anmeld Citér

11. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Alonebreak skriver:

Har idag snakket med fagforeningen. 
fik at vide, som alle I andre også skrev, at de ikke kan kræve af mig at komme ud på arbejde og hjælpe til. (Har en times kørsel hver vej) fik også at vide, at jeg faktisk ikke må hjælpe over teams eller andet, og at arbejdsgiver ikke kan spørg ind til min arbejdsevner, når de har fået at vide at jeg er væk x antal måneder.. 

Nu er det så bare min opgave at tage mig sammen, og sige det til min chef næste gang han kontakter mig. Synes bare at det er virkelig svært, kan ikke lide at skulle snakke sådan til kollegaer eller min chef.. Vil ønske, at han selv kendte til reglerne

Du må tage det som en mulighed for at øve dig, fordi behovet for at sige fra bliver bestemt ikke mindre når barnet er der.

Det lyder desværre som om din chef måske faktisk godt kender reglerne, men blæser på dem.

Anmeld Citér

11. april 2022

Alonebreak

IenFart skriver:

Du må tage det som en mulighed for at øve dig, fordi behovet for at sige fra bliver bestemt ikke mindre når barnet er der.

Det lyder desværre som om din chef måske faktisk godt kender reglerne, men blæser på dem.

Ja du har nok ret. Har nemlig aldrig haft barnets første sygedag, har altid taget det som arbejder hjemmefra og udført det arbejde jeg skulle. Har heller ikke selv været syg eller hold fridage i alt den tid jeg har været der.. Så det er lidt min egen skyld at jeg ikke har sagt fra noget før, og taget de dage jeg har fortjent. I det mindste havde stresset mig selv mindre med alt det arbejde. Har over 60 timer om ugen hver uge, hvor jeg knokler konstant.. 

kan godt mærke at det er et nyt arbejde der skal til, og hvor jeg kan starte forfra, og lære mine rettigheder

Anmeld Citér

13. april 2022

Hjemmegaaende

Var du offentligt ansat skulle du på barsel i uge 32. Du er altså ‘ret sent’ i din graviditet. Bare for at sige, at du har endnu en grund til ikke skal have dårlig samvittighed. Din chef er en kæmpe klaphat! Kram til dig og god bedring 

Anmeld Citér

14. april 2022

Alonebreak

Hjemmegaaende skriver:

Var du offentligt ansat skulle du på barsel i uge 32. Du er altså ‘ret sent’ i din graviditet. Bare for at sige, at du har endnu en grund til ikke skal have dårlig samvittighed. Din chef er en kæmpe klaphat! Kram til dig og god bedring 

Tak for din besked, og forståelse

ja, kan godt se, at han har været modbydelig. 
var bange for, at jeg var for snæver og ikke udførte det jeg skulle i forhold til arbejdspladsen. 
Jeg giver slip på mine tanker, og slapper mere af i min rolle og min sygemelding

Anmeld Citér

19. april 2022

Alonebreak

Hej igen, 

lige et spørgsmål mere. 
kan min chef fyre mig ? Han er virkelig sur over, at jeg ikke har været ude og hjælpe dem på arbejde da han bad om det. Nu vil han have at jeg kommer ud med mine ting og tømmer mit kontor. Har på fornemmelsen at han vil fyre mig inden længe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.