Anonym skriver:
Tak for svarene
der er ikke tale om piger der går I skole sammen, vi bor blot lige klods op og ned og der er ingen formelle legeaftaler. De render bare hen og banker på. Min og den anden pige har brugt meget tid sammen og så ændrede dynamikken sig da de begyndte og lege med den nye. Det gør da ondt i hjertet når hun er den der bliver sagt nej til og står selv lige pludselig. Har forsøgt at italesætte det med forældrene men synes ikke rigtig jeg får noget respons. Kan godt se hvilken vej det går og har sådan på fornemmelsen det kun bliver værre. Jeg forsøger altid at se det fra alle synspunkter men jeg føler jeg kæmper forgæves. Hun kan høre de griner og leger men hun må ikke være med, og det er svært at se sin bedste ven grine og lege og så blive afvist. AV. Kan godt forstå hun er ked af det. At de sommetider kun kan rumme at lege 2 sammen er helt okay, det kan jeg sagtens forstå. Det er bare så hårdt at se hende så ulykkelig. Jeg ville så gerne have taget det i opløbet men hvis jeg ingen respons får på mine beskeder så ved jeg ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. Pigerne er jo ikke dumme piger der bevidst vil holde udenfor, og når min datter gør noget så får hun også at vide det ikke er okay, det er bare svært at se på sidelinjen at de andre forældre ikke umiddelbart ser ud til at ville gøre en indsats eller anerkende når det er dem der måske lige skulle træde lidt til også og fortælle når det er en af deres der ikke lige handler så hensigtsmæssigt. Er stadig lidt i vildrede hvad jeg lige skal gøre for at det ikke eskalerer yderligere. Øv
Det er mig der har skrevet indlægget om 3.klasse
Jeg kan ikke se forskellen på om de går i skole sammen eller ej. Din datter bliver holdt udenfor og føler sig ulykkelig. Er fuldt ud klar over pigerne er “uskyldige” og ikke ved hvad de gør. Det er forældrenes ansvar.
Fordi jeg har prøvet det på egen krop, er min holdning omkring det her ret skarp - jeg vil ALDRIG tillade at mit barn holder bliver holdt udenfor eller mobbet, og ej heller at hun er den der gør det mod andre. Der findes ærlig talt ikke noget værre eller mere modbydeligt. Hvordan tror de forældre deres børn opfører sig senere hen i livet når de som 6-årige lærer at man ikke behøver tage hensyn eller tænke på andre. Man må selv bestemme og gøre liiige hvad man har lyst til, og det uanset at man træder på andre. Men det er jo noget fis, for 3 kan lege ligeså godt som 2.
Der kommer klart nok et tidspunkt hvor man ikke længere kan tvinge dem til at lege med nogen bestemt, det er dog ikke allerede ved 6 år - her har forældrene stadig fuld mulighed for at bestemme og påvirke. Så at nogen forældre lærer deres små børn at det er ok at holde udenfor (ved fx at undlade at blande sig) - jeg fatter det ikke - er vi ude i at man ikke ser hvad de laver, eller er det at man ikke tør sige nej til ens barn?
Jeg ville ikke nøjes med SMS - jeg ville gå derover igen og igen indtil det siver ind hos forældrene. Det er dit barns selvværd der er på spil her.
Anmeld
Citér