Min søn på 4 år og 4 måneder vil ikke gå på toilet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2022

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min ældste havde det på samme måde. Han gjorde det også i bleen læææænge. 
Prøv at sige at han skal være på badeværelset med ble på til at Starte med, når der er gået lidt tid skal han sidde på toilettet med ble på. Og på er tidspunkt kan du prøve at klippe hul i bleen så lorten kommer i toilettet for til sidst at droppe bleen☺️
Som pædagog vil jeg sige at der altid er et par børn som fortsat laver lort i bleen selvom de ellers har smidt bleen. Så det er ikke så ualmindeligt og han skal nok blive klar inden skolestart☺️

Det var da virkelig er fantastisk svar!! Tusinde tak og genialt med at klippe i bleen  tak!! Og også tak fordi du beroliger mig ift. skole  jeg synes jo allerede det er for vildt, at han skal starte i førskole i en alder af 5,4  så måske derfor jeg også panikker lidt over det hele. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det var da virkelig er fantastisk svar!! Tusinde tak og genialt med at klippe i bleen  tak!! Og også tak fordi du beroliger mig ift. skole  jeg synes jo allerede det er for vildt, at han skal starte i førskole i en alder af 5,4  så måske derfor jeg også panikker lidt over det hele. 

Jeg er glad for du kan bruge mit svar

Jeg havde det helt ligesom dig og tænkte han ender da med at komme i skole med ble i skoletasken. 

Men børn bliver selv mere bevidste og ønsker selv ikke at have ble i skole så jeg er helt sikker på den kommer væk inden skolestart. 
Lige nu kan jeg fortælle dig at vi har 3 børn i de børnehave jeg er i, som bruger ble når de skal lave stort. Der er bare lidt svært for nogle. Du kan også evt. ligge en smule toiletpapir i toilettet så det ikke plasker op på numsen. Det er der nogle børn som også kan have svært ved. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.