Min søn på 4 år og 4 måneder vil ikke gå på toilet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.705 visninger
21 svar
4 synes godt om
27. marts 2022

Anonym trådstarter

Min søn på 4år og fire måneder vil ikke lave pølser på toilettet. Han ef 100% renlig, hvis man kan sige det. Han sover uden ble, tisser på toilettet og gør opmærksom på, han skal lave pølser men vil gøre det i en ble. 
Jeg er uddannet pædagog og jeg vil altid råde andre forældre til, ikke at presse deres børn fordi der ikke kommer noget godt ud af det: 

men! Det stresser mig, at han om et år skal i skole. Og at han ikke vil gøre det! Han siger han er bange for at falde i - og jeg forsikrer ham, at jeg holder ham og passer på ham, men han går i panik og græder. 
nogle gode råd?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har I prøvet med en potte.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Har I prøvet med en potte.

Nej, det har vi faktisk ikke - jeg har nok hele tiden tænkt, athvis vi gjorde det var skridtet endnu længere til toilettet. Men det kunne d’s godt være vi sku prøve det 

Anmeld Citér

27. marts 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min søn på 4år og fire måneder vil ikke lave pølser på toilettet. Han ef 100% renlig, hvis man kan sige det. Han sover uden ble, tisser på toilettet og gør opmærksom på, han skal lave pølser men vil gøre det i en ble. 
Jeg er uddannet pædagog og jeg vil altid råde andre forældre til, ikke at presse deres børn fordi der ikke kommer noget godt ud af det: 

men! Det stresser mig, at han om et år skal i skole. Og at han ikke vil gøre det! Han siger han er bange for at falde i - og jeg forsikrer ham, at jeg holder ham og passer på ham, men han går i panik og græder. 
nogle gode råd?? 

Min yngste er godt nok kun 2, men er også lige blevet renlig dag og nat. Hun er meget utryg ved at pølle, og vil slet ikke gøre det på toilettet. Lige nu gør hun det på potten, og er lige gået fra at skulle holde i en voksen til at kunne klare det bare vi sidder ved siden af.

Så selvom han er stor ville jeg prøve med en potte. Det er lidt mere trygt når pøllen ikke skal falde så langt.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Min yngste er godt nok kun 2, men er også lige blevet renlig dag og nat. Hun er meget utryg ved at pølle, og vil slet ikke gøre det på toilettet. Lige nu gør hun det på potten, og er lige gået fra at skulle holde i en voksen til at kunne klare det bare vi sidder ved siden af.

Så selvom han er stor ville jeg prøve med en potte. Det er lidt mere trygt når pøllen ikke skal falde så langt.

Det kan godt være det er den vej vi skal gå, tak for det tip

Anmeld Citér

27. marts 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Eller måske et af de der ekstra sæder til toilettet. Tænker når han først bliver tryg ved følelsen af den faldende pølle, så kommer det hurtigt.

Anmeld Citér

27. marts 2022

TLO

Vores søn er 4, 7 og skal dermed også i skole næste år. Han er, som din søn, bange for at falde ned i toilettet især hvis det er nye steder - dvs mormors toilet er ok. Herhjemme har vi et toiletsæde med trappe, og i starten brugte vi potte.

Børnehavens toiletter er der ingen problemer med for de er jo små ��

Anmeld Citér

27. marts 2022

Kastanje

Der er over et år til. Slap heeelt af. Min søn blev først renlig som 4 årlig og 2 måneder. Og alt var fint i skolen. Brug eventuelt et bræt.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Min datter var på nøjagtig samme måde. Det eneste, der virkede her, var at vente på, at hun var klar.

Vi var igennem en periode, hvor vi skiftevis lokkede, pressede og forsøgte at overtale, men intet virkede - hun kunne bare ikke få sig selv til det.

Da vi fuldstændig ignorerede det og bare gav hende ble på, når hun bad om det, gik der ikke forfærdeligt lang tid, før hun en dag, hvor vi var ude at gå tur sagde “Jeg skal pølle på toilettet”. Jeg var skeptisk, mens vi småløb hjem, men hun gjorde det sgu, og det var aldrig et problem mere.

Så giv det tid, det skal nok komme

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Der er over et år til. Slap heeelt af. Min søn blev først renlig som 4 årlig og 2 måneder. Og alt var fint i skolen. Brug eventuelt et bræt.

Jeg er faktisk ret afslappet  jeg søger bare råd til, at komme videre i processen. Og han ér jo renlig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.