Min søn på 4 år og 4 måneder vil ikke gå på toilet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2022

Anonym trådstarter

Aggemusen skriver:

Min datter var på nøjagtig samme måde. Det eneste, der virkede her, var at vente på, at hun var klar.

Vi var igennem en periode, hvor vi skiftevis lokkede, pressede og forsøgte at overtale, men intet virkede - hun kunne bare ikke få sig selv til det.

Da vi fuldstændig ignorerede det og bare gav hende ble på, når hun bad om det, gik der ikke forfærdeligt lang tid, før hun en dag, hvor vi var ude at gå tur sagde “Jeg skal pølle på toilettet”. Jeg var skeptisk, mens vi småløb hjem, men hun gjorde det sgu, og det var aldrig et problem mere.

Så giv det tid, det skal nok komme

Tak! Jeg må prøve bare at give slip og lade ham modnes selv. Eller prøve en potte ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Nej, det har vi faktisk ikke - jeg har nok hele tiden tænkt, athvis vi gjorde det var skridtet endnu længere til toilettet. Men det kunne d’s godt være vi sku prøve det 

Har ikk læst hele tråden så ved ikke om du har fået foreslået det. Men i Ikea kan man købe børne toiletbræt som man bare sætter på toilettet. Det passer til en barnenumse netop så det ikk føles så stort

Anmeld Citér

27. marts 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg kender nogle, som havde samme problem med deres barn, og de aftalte med barnet at når det blev fire eller fem (kan ikke huske hvad alderen var), så skulle barnet lave lort på toilettet. Det gik vist fint. Så slappede alle af med ordningen om en ble der kom på, indtil barnet havde haft fødselsdag. Det kan også være en anden mærkedag, som der stiles efter.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres fine bud

Anmeld Citér

27. marts 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg tænker, du har fået råd nok, men vil bare sige, at min søn havde det på præcis samme måde som din. 

Han lærte først at lave lort på toilettet, da han var 4 år og 6 måneder, og det var i forbindelse med en ferie i udlandet, hvor han i to uger gik uden ble. Til sidst valgte han at gå på toilettet i stedet for at bede om at få ble på. 

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

DagGry skriver:

Jeg tænker, du har fået råd nok, men vil bare sige, at min søn havde det på præcis samme måde som din. 

Han lærte først at lave lort på toilettet, da han var 4 år og 6 måneder, og det var i forbindelse med en ferie i udlandet, hvor han i to uger gik uden ble. Til sidst valgte han at gå på toilettet i stedet for at bede om at få ble på. 

Tak  jeg ved jo også, at det nok skal komme….. men nogle gange bliver jeg bare så frustreret og irriteret. Og det hjælper jo bare nul og en hat

Anmeld Citér

27. marts 2022

A38

Jeg ved ikke om du har prøvet den, men vi havde faktisk stor gavn af bogen Hr. Pølle. Den er skrevet af en psykolog. 

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Jeg ved ikke om du har prøvet den, men vi havde faktisk stor gavn af bogen Hr. Pølle. Den er skrevet af en psykolog. 

Nej, det vil jeg da prøve! 

Anmeld Citér

28. marts 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Vi havde samme problem. Jeg var til sidst så desperat at vi bestak hende med slik. Tror hun var 5+ på det tidspunkt. Samtidig gav jeg hende noget mildt afførende medicin så hun ikke fik forstoppelse af at gå og holde sig. Der skulle kun en gang til, så gjorde hun det uden problemer fremadrettet 

Anmeld Citér

28. marts 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min søn på 4år og fire måneder vil ikke lave pølser på toilettet. Han ef 100% renlig, hvis man kan sige det. Han sover uden ble, tisser på toilettet og gør opmærksom på, han skal lave pølser men vil gøre det i en ble. 
Jeg er uddannet pædagog og jeg vil altid råde andre forældre til, ikke at presse deres børn fordi der ikke kommer noget godt ud af det: 

men! Det stresser mig, at han om et år skal i skole. Og at han ikke vil gøre det! Han siger han er bange for at falde i - og jeg forsikrer ham, at jeg holder ham og passer på ham, men han går i panik og græder. 
nogle gode råd?? 

Min ældste havde det på samme måde. Han gjorde det også i bleen læææænge. 
Prøv at sige at han skal være på badeværelset med ble på til at Starte med, når der er gået lidt tid skal han sidde på toilettet med ble på. Og på er tidspunkt kan du prøve at klippe hul i bleen så lorten kommer i toilettet for til sidst at droppe bleen☺️
Som pædagog vil jeg sige at der altid er et par børn som fortsat laver lort i bleen selvom de ellers har smidt bleen. Så det er ikke så ualmindeligt og han skal nok blive klar inden skolestart☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.