Manglende forældre opbakning i klassen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Sådan vil det altid være. Det er altid de samme forældre der hjælper til i børnehaven, i klassen, til idrætsaktiviteter mv. Jeg tror simpelthen det er en gen der gør om man har overskuddet til, at give det ekstra.

Vi er forældrene til 2 børn på 13 år og 14 1/2 år der dyrker rigtig meget idræt. Der er altid os der hjælper til, bager kage, sidder ved dommerbord mv. Vi er så trætte af, at andre aldrig hjælper til og man nærmest skal tvinge dem. Men til gengæld, så har vi altså valgt ikke, at gøre så meget ekstra i klassen. Da de var mindre var det også altid os der samlede penge ind til fødselsdagsgaver, så de ikke fik så meget lort. Da der skulle købes en micoovn til min datters klasse var det også mig som gjorde det. Så vi hjælper trods alt alligevel lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2022

Soonmom

Hanspige skriver:

Hvorfor spørger du? 

Nyskerrig og fordi debatten omhandler det emne og ikke arbejdsdage

Anmeld Citér

6. april 2022

FrkGranger

Jeg indrømmer gerne, at jeg er en af de forældre, der ikke gør i at deltage i alt og melde mig til ting..

Jeg er på sidelinjen, når min søn grundet udfordringer, har brug for jeg guider, skærmer og give tryghed.. Når jeg er det, kan jeg ikke være praktisk gris.

Men må sige at det er her jeg bruger alle kræfter..

Samtidig med skiftende arbejdstider, og til tider virkelig lidt overskud til hverdagen, så kan jeg ikke, på trods af jeg synes det er vigtigt, være en del af forældreråd, planlægning osv.

Kan godt mærke at jeg bliver ramt, når der snakkes ressource svage i denne kontekst.. 

For det er en ting, jeg ved jeg ikke er, men jeg har mange andre ting, som tager den tid, som kunne bruges her.. Men når der i hverdagen ikke er plads til jeg selv kan noget i fritiden, så er det svært at se sig ud af diverse forventninger, som man konstant skal konfronteres med, af forældre som mener at det kan man da bare... 

Du har et par muligheder, selv være frontløber (sammen med de forældre der ønsker det) hvor i angerer det i mener er givende. 

Lade dig selv bruge energi og kræfter på at være frustreret. 

Flytte dine børns skole, til en friskole, hvis du mener det vil løse ikke deltagende forældre 

Anmeld Citér

8. april 2022

Kyle23434

8. april 2022

Kyle23434

8. april 2022

Kyle23434

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.