Anbragt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En halskæde med et billede inden i (også kaldet en locket) kunne være en rigtig fin gave at give hende efter samværet er kommet op at køre

Rigtig god ide. Men de ved ikke hvornår jeg må se hende igen. Det skal vurderes efter dette samvær. Så vil helst give noget nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2022

Anonym

Rigtig god ide. Men de ved ikke hvornår jeg må se hende igen. Det skal vurderes efter dette samvær. Så vil helst give noget nu. 

I så fald ville jeg give hende et børnearmbånd med hjerter eller lignede

Anmeld Citér

12. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hun er i pleje. Så al kontakt er igennem kommunen.

tænkte jeg ville købe et armbånd til hende. Hendes mor er gået bort, så ville skabe et minde fra hendes mor. El en kæde med mors billed og barnet fra den dag hun blev født. 

Ok, men har da hørt forældre der har kontakt med plejefamilien selv, men jeg kender jo ikke den her situation. 

Det synes jeg også er super sødt, men hvis din datter nu ikke bryder sig om smykker. Der er så mange måder man kan lave minder om afdøde, så jeg ville selv vente, se hvad der passer bedst til barnet.

Det kan jo også være et billede.. Men i næste uge, der vigtigste er det første møds i mange år, at din datter skal vænne sig til at se dig igen. Så vær til stede, måske hvis kommunen kender din datter til at vide at brætspil kan hjælpe hende med at være afslappet, så er det, i gør.

Men find lidt ting at tag med og så se om det er noget hun har lyst til.

Det kan også være at I bare sidder i sofaen og snakker. Tegner en tegning. Hvad hun nu har det bedst med.

Jeg så lige at de ikke ved hvornår du må se hende igen(håber fandeme det ikke bliver for længe efter, for så er det sku synd for pigen)

Men ja så ville jeg finde noget. Som sagt det kan også være billeder af jer alle tre. Et lille citat. Men ja måske find et hjerte med en lille hilsen fra dig(kan man det? ��)

Hvis du har noget af hendes mor, så kan arves fra mor til datter. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ok, men har da hørt forældre der har kontakt med plejefamilien selv, men jeg kender jo ikke den her situation. 

Det synes jeg også er super sødt, men hvis din datter nu ikke bryder sig om smykker. Der er så mange måder man kan lave minder om afdøde, så jeg ville selv vente, se hvad der passer bedst til barnet.

Det kan jo også være et billede.. Men i næste uge, der vigtigste er det første møds i mange år, at din datter skal vænne sig til at se dig igen. Så vær til stede, måske hvis kommunen kender din datter til at vide at brætspil kan hjælpe hende med at være afslappet, så er det, i gør.

Men find lidt ting at tag med og så se om det er noget hun har lyst til.

Det kan også være at I bare sidder i sofaen og snakker. Tegner en tegning. Hvad hun nu har det bedst med.

Jeg så lige at de ikke ved hvornår du må se hende igen(håber fandeme det ikke bliver for længe efter, for så er det sku synd for pigen)

Men ja så ville jeg finde noget. Som sagt det kan også være billeder af jer alle tre. Et lille citat. Men ja måske find et hjerte med en lille hilsen fra dig(kan man det? ��)

Hvis du har noget af hendes mor, så kan arves fra mor til datter. 

Af grunde jeg ikke vil ind på, har jeg ingen kontakt til plejefamilie. Hun er ikke frivillig anbragt men tvangs anbragt. Og ja så er der jo desværre en masse  regler osv. 

Self er det min datters behov som vægter mest. Vi har “kun” en time sammen. Jeg har ikke rigtig noget hun kan arve fra sin mor. Ikke endnu ihverfald. 

Jeg må gøre hvad jeg føler er rigtigt. Købe noget at male på og med og et smykke med hende og mors billed. Det hvad jeg gøre også må jeg tage den derfra. Det kan jo være hun har nogle ønsker til næste gang vi skal ses.

men meget relevante råd og spørgsmål. Tak for det

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I så fald ville jeg give hende et børnearmbånd med hjerter eller lignede

Ja jeg på se hvad de kan tilbyde mig på så kort tid hos guldsmeden

håber at kunne finde noget med et vedhæng til billed med små stjerner og måner. For mor er jo oppe i himlen. Også ved jeg hun siger at der kommer sommerfugle når hun er ked af det og det mor som kommer. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Ja jeg på se hvad de kan tilbyde mig på så kort tid hos guldsmeden

håber at kunne finde noget med et vedhæng til billed med små stjerner og måner. For mor er jo oppe i himlen. Også ved jeg hun siger at der kommer sommerfugle når hun er ked af det og det mor som kommer. 

Det lyder som en rigtig fin gave idé

Anmeld Citér

12. marts 2022

fehår

Jeg ville finde en rigtig fin ramme, måske med sommerfugle på, og så sætte et billede af mor og datter ind. På den måde er det ikke et problem, hvis din datter ikke kan lide smykker. Held og lykke med mødet.

Anmeld Citér

12. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Af grunde jeg ikke vil ind på, har jeg ingen kontakt til plejefamilie. Hun er ikke frivillig anbragt men tvangs anbragt. Og ja så er der jo desværre en masse  regler osv. 

Self er det min datters behov som vægter mest. Vi har “kun” en time sammen. Jeg har ikke rigtig noget hun kan arve fra sin mor. Ikke endnu ihverfald. 

Jeg må gøre hvad jeg føler er rigtigt. Købe noget at male på og med og et smykke med hende og mors billed. Det hvad jeg gøre også må jeg tage den derfra. Det kan jo være hun har nogle ønsker til næste gang vi skal ses.

men meget relevante råd og spørgsmål. Tak for det

Det skal du heller ikke komme ind på. Bare glad for at du har fået din datter tilbage i dit liv. 

Hav en fantastisk time med hende ��

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Jeg ville passe på med "at købe hende" selvom det sikkert ikke er din hensigt.

Synes det er en super god idé med noget I kan lave sammen og tage med hjem, på den måde undgår I også pinlig tavshed/akavethed.

Jeg har aldrig haft kontakt til min far (et valg fra hans side), men som ca 10 årige, ønskede han pludselig kontakt, det var så akavet da jeg selv på daværende tidspunkt var vildt genert og jeg stod fuldstændig af da han gav med en 1000 kr selv, jeg følte at han forsøgte at købe mig og den faldt jeg ikke for.

Held og lykke

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville passe på med "at købe hende" selvom det sikkert ikke er din hensigt.

Synes det er en super god idé med noget I kan lave sammen og tage med hjem, på den måde undgår I også pinlig tavshed/akavethed.

Jeg har aldrig haft kontakt til min far (et valg fra hans side), men som ca 10 årige, ønskede han pludselig kontakt, det var så akavet da jeg selv på daværende tidspunkt var vildt genert og jeg stod fuldstændig af da han gav med en 1000 kr selv, jeg følte at han forsøgte at købe mig og den faldt jeg ikke for.

Held og lykke

Jeg er virkelig ked af din oplevelse med din far. Jeg har aldrig stoppet med at se min datter. Det var retten der afgjorde at jeg ikke skulle se hende i 3 år. Jeg har altid overholdt mine samværs aftaler. Kunne aldrig drømme om at svigte hende. Hun har heldigvis efterspurgt mig ligeså meget som jeg har efterspurgt hende. Nej min hensigt er bestemt ikke at købe hende men at indhente den tid vi ikke har haft sammen. Det med at købe et smykke til hende er blot så kun ved at jeg er her og altid vil være her for hende. 

Jeg kunne ikke drømme om at give min datter kontanter. Når det er sagt så har penge ingen betydning for mig så om hendes gave koster mig 10kr eller 10.000kr så det vigtigste at hun bliver glad for den. 

Igen er utrolig ked af du er blevet svigtet af din far. Det må heller ikke være rart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.