Anbragt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.800 visninger
39 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej.

jeg har en datter som er anbragt. Jeg har ikke set hende i nogle år. Og skal til at se hende i starten af næste uge. Jeg ved jo bare ikke hvad 8 årige pige godt kan lide at  lege med el hvad de interessere sig for, og kommunen siger bare at hun nok bare vil spille et spil. Men jeg vil gerne købe noget hun kan tage med hjem fra samværet.

Har i nogle gode forslag som i vil dele med mig?

Hilsen en far til en prinsesse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2022

1518

Nu er min ældste kun 6 år, men jeg ville skaffe nogle krea-ting, I kunne lave sammen og derved skabe en fælles minde-“souvenir” fra jeres “første” møde. Herhjemme hitter alt fra perlesmykker til tegninger. Man kan f.eks. få sådan nogle sæt, hvor man laver smykker af uv-gel. Det hedder Gemex. Det har vores datter været meget glad for at sidde med. Det er nemt at gå til og hurtigt at rydde op.

Hvis jeg skulle købe en spontan gave til min datter, ville hun blive glad for en æske Lego (Friends, Creator, Minecraft eller Disney) eller en Ty bamse (bamser med store, runde øjne).

Anmeld Citér

12. marts 2022

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter på snart 8 er vild med Barbie og LOL dukker. Derudover elsker hun sig løbehjul.

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Jeg starter lige med at skrive at dét jeg skriver overhovedet ikke er skrevet i en hård tone eller for at være hverken nedladende eller reprimanderende. Det er skrevet i blid tone og med omsorg og sympati  for din situation.

Når man er 8 er man begyndt at finde nogle interesser osv som man går op i og noget man, ja, ikke gør. Min pige er vild med Minecraft og Pokémon. Nogle piger kan lide Barbiedukker. Nogle er til køkkenlege eller far-mor-og-børn. Nogle går til Spejder, andre til Fodbold. Man kan ikke stille det op som et spørgsmål om alder eller køn, hvis du gerne vil give hende noget som hun virkelig vil holde af.

Krea-ting er en god idé, så i kan lave et fysisk minde sammen, som hun kan tage med hjem og kigge på og tænke på dig. 
Og ellers, hvis hun godt kan lide spil, så køb (eller lav) et spil som hun kan få lov at tage med hjem bagefter.

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Jeg forstår godt du gerne vil have noget med   til din datter men for at være ærlig så er der kun en der kan give dig det helt rigtige svar på hvad   din datter interesserer sig for og det er nemlig din datter selv børn er nemlig så vidt forskellige og det er derfor svært at sige præcis hvad en otte interesserer sig for nogen synes stadigvæk det er sjovt at lege med legetøj hvor andre synes det er blevet for stor til det hvor det måske mere er kreative ting der har deres interesse. så kunne det måske værre okay med dig at start ud med at besøg din datter og brug tid på at lære   hende af kende igen nu når det er så lang tid siden i har set   hinanden også når i har fund hendeandre som far og datter igen så kunne du tag en ting med ?

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Hvor er det sødt af jer at pointerer at han ikke kender hans datters interesser

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det skriver han nu selv at han ikke gør og spørger andre om hvad andre børn i den gruppe godt kan lide

Anmeld Citér

12. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej.

jeg har en datter som er anbragt. Jeg har ikke set hende i nogle år. Og skal til at se hende i starten af næste uge. Jeg ved jo bare ikke hvad 8 årige pige godt kan lide at  lege med el hvad de interessere sig for, og kommunen siger bare at hun nok bare vil spille et spil. Men jeg vil gerne købe noget hun kan tage med hjem fra samværet.

Har i nogle gode forslag som i vil dele med mig?

Hilsen en far til en prinsesse 

Hvad med pædagogerne hvor hun er anbragt? (hvis du ikke snakker med hende) find ud af hvad hun kan li. For børn er så forskellige, og hvad en pige kan li, er ikke sikkert din kan��

Men ja et krea projekt, måske billede af jer, hun kan få med hjem. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men hvis han havde styr på det, ville han jo ikke spørge. 

Han har ikke set sin datter i flere år og aner ikke hvad 8 årige interessere sig for. 

Derfor han beder om hjælp. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Det skriver han nu selv at han ikke gør og spørger andre om hvad andre børn i den gruppe godt kan lide

Præcis. Han nævner det selv så hvad får han ud af at det bliver pointereret? Absolut intet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.