Anonym skriver:
Ja, overskriften var nok skrevet lidt i desperation. Jeg var vågen med den ældste fra 4.30-7 (så hun ikke vækkede far og den yngste) kl 7 tager far så over for at jeg kan sove lidt. Som i kan se er mit indlæg skrevet kl 8 hvor jeg måtte opgive at sove fordi hun var kommet ind 4 gange på en time, selvom far gjorde alt hvad han kunne og fik fortalt at jeg skulle have ro.
så ja - “respekt” er nok for stærkt et ord. Men det er hårdt på 7. år ikke at kunne forklare, at man altså godt kan trække sig tilbage og tage en lur, når nu der er en voksen sammen med hende.
Har I mulighed for at låse en dør før de kan nå til soveværelsesdøren? Så du kan få ro til at sove.
Og ellers kan det lyde til, at det er noget der tager tid at lære dem, at mor/far ikke skal generes, når de er gået ind i soveværelset for at sove. Så den der er oppe skal gentage at børnene ikke skal gå ind i/hen til soveværelset og stoppe dem i det. Og den der er derinde, skal blive derinde - så børnene ikke får noget ud af at hive i døren.
Som andre skriver så tænker jeg også en af jer er nødt til at stå op med børnene når de vågner, uanset hvornår eller få sådan et ur, der viser børnene hvornår de må stå op.
Anmeld
Citér