Prisstigningerne - av min arm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2022

Anonym

Vi har slukket for radiatorerne her hjemme og bruger kun petroliums ovne og det er virkeligt vildt så mange penge vi har sparet på varme regningen denne vinter  det er helt klart noget jeg vil anbefale

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

Anonym

Det jeg syntes er vildt det er de stigninger der er. At fx som en havner på creme fraiche. Det godt nok et stort procent hop..

Også noget når det plejer at være på bud koster 5 kr og nu 7 kr. 

El regningen kan for nogle stadig være ens men de ændres over tid 

Meget er fordi der skulle en stigning til MEN jeg nægter at tro på at div dagligvare kan være nødsaget til en fast stigning på 40 procent. Corona har gjort meget og flere har sat prisen unødigt op og tjener godt på dette.

Men priserne falder jo ikke igen over hele linjen. 

Anmeld Citér

17. februar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi mærker det lige som alle andre. Vi har heldigvis luft i økonomien til at klare det, men det har da en påvirkning. Vi forsøger især at spare på strømmen eller bruge strøm når den er billig.

Men det hele hænger sammen. De stigende energipriser rammer også producenterne. Hvis landmanden/mejeriet m.fl. pludselig skal betale meget mere for strøm, foder, brændstof osv, så hæver de priserne og så koster mælken og creme fraichen mere.

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Vi opvarmer vores hus delvist med el. Vi har lige betalt en kvartalsregning på 8000kr; sidste år betalte vi 3000kr i samme periode. Og vi holder øje med vores forbrug og har ikke brugt mere strøm end vi plejer. Det er fuldstændig vanvittigt! Heldigvis kan vi godt klare det, men vi har måttet droppe en weekendtur med børnene som vi havde glædet os mega meget til. Det er så ærgerligt, men vi har mad på bordet og er sunde og raske og behøver ikke spekulere på om vi kan betale næste termin på huset, så vi er privilegerede. Føler meget med de som virkelig kommer på dybt vand!

Vi har også valgt at sælge den ene bil få at få lidt mere buffer i budgettet. Det er også træls, men vi har trods alt stadig én bil og kan godt få det til at hænge sammen med det offentlige selvom vi ikke bor i byen og begge arbejder ca 20 km væk fra vores bopæl.

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Den prisstigning vi ser   lige nu ramme alle også dem der producerer vores varer så det er vel ikke så mærkeligt at vores varer   stiger min pension er dog ikke stige hvilken jeg heller ikke tror der er mange lønninger der er og derfor har jeg altid sparer hvor jeg kan  herhjemme er der ikke noget der står på standby som ikke kan tåle at man slukker for det når solen står og varmer ind af mine vinduer slukker jeg for varmen   i det hele taget tænker jeg over hvad der er nødvendigt og hvad er der er luksus

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Vi sidder ikke økonomisk dårligt i det, men vi er i gang med at spare op til et års orlov og rejse rundt i verden med to børn. 

Vi kan godt nok også godt mærke prisstigningerne og vi har været nødt til at skrue endnu mere ned for forbruget, hvis vores plan skal holde.

Vi bruger ikke tørretumbleren, vasker kun på energibesparende programmer, hænger tøj til udluftning, hvis det ikke er beskidt, har skåret stort set alle poster ned til et minimum. Solgt ud af vores ting (også vores TV). Vi har aldrig haft det så godt som familie som nu

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Må indrømme, at vi slet ikke tænker over det - men vi har heller ikke sat os dyrere, end vi kan tåle, at den ene ingen indtægt har. Så lige pt. går den ene indtægt til alle udgifter inkl. diverse, og så går den anden til nedbringelse af gæld. Vi har et lille boliglån på 200.000 kr, ikke mere. Sådan foretrækker vi det. Vi har ikke flow-tv, vi cykler til job, spiser aldrig ude (vi foretrækker sund hjemmelavet mad). Men det er jo alt sammen en prioriteringssag. Jeg kan godt forstå hvis det bliver surt, hvis man har købt for maks, mister job og prisstigningerne er et problem.

Men trådstarter - har i ikke mulighed for at tage et andet, midlertidigt job? Der skulle jo være rigeligt med jobmuligheder i disse tider?

Anmeld Citér

17. februar 2022

lineog4

Anonym skriver:

Må indrømme, at vi slet ikke tænker over det - men vi har heller ikke sat os dyrere, end vi kan tåle, at den ene ingen indtægt har. Så lige pt. går den ene indtægt til alle udgifter inkl. diverse, og så går den anden til nedbringelse af gæld. Vi har et lille boliglån på 200.000 kr, ikke mere. Sådan foretrækker vi det. Vi har ikke flow-tv, vi cykler til job, spiser aldrig ude (vi foretrækker sund hjemmelavet mad). Men det er jo alt sammen en prioriteringssag. Jeg kan godt forstå hvis det bliver surt, hvis man har købt for maks, mister job og prisstigningerne er et problem.

Men trådstarter - har i ikke mulighed for at tage et andet, midlertidigt job? Der skulle jo være rigeligt med jobmuligheder i disse tider?

Vi har heller ikke sat os dyrere end vi kan klare os med en indkomst, men synes nu alligevel jeg tænker over prisstigninger.

Kan ikke lade være at stoppe op, når den skæreost vi plejer at købe pludselig koster 71 kroner, hvor vi før betalte 52 kroner. Vi har råd til den, men øjenbrynene ryger da op i panden. 

På samme måde tænker vi da over at spare endnu mere i forhold til el (det er jo sådan set heller ikke skidt set i det store perspektiv).

Så jo ts vi mærker det også, og det gør vi måske er lidt mere skarpe på madplanen, tænke i rester osv. Og ja så kører vaskemaskinen primært om natten. Men det er også overraskelsen over, noget vi plejer at købe pludselig koster 1/3 mere, og det har virkelig været pludseligt og ikke som prisstigninger normalt kommer snigende.   

Anmeld Citér

18. februar 2022

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Vi kan også mærke de stigende priser - ikke noget der har betydning så vi sidder hårdt, men vi har valgt at "rette ind" og skrue lidt ned for varmen og tage en trøje på hvis man fryser. Kortere og måske lidt færre bade osv. Jeg føler ikke noget behov for at fortsætte med at gøre som vi plejer bare fordi vi har pengene til det (endnu) jeg vil hellere holde lidt på pengene evt. til noget sjovere såsom sommerferie.

Vi holder også øje med elforbruget da vi igen ikke gider klatte vores penge væk. Så vi har altså nedjusteret vores sædvanlige forbrug til "sparemode"

Anmeld Citér

18. februar 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Hvor er der blevet skrevet "bare"?

Selvfølgelig bør man først forsøge at spare på andre måder men kan det ikke lade sig gøre så er skoleskift da en mulighed.

Mellem linjerne. Står der bare med store bogstaver.

Du skriver som om det selvfølgelig er noget man gør, tænker det bestemt ikke "selvfølgelig er noget man gør" men noget af det absulut sidste man sparer væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.