Anonym skriver:
Den billige creme fraiche fra Netto er steget fra 9.95 til 12.95 indenfor få måneder. Elregningen er 100% dyrere end den i januar sidste år. Diesel er næsten 11 kr. literen...
Kan jeres økonomi holde til det? Hold da op, det er svært herhjemme. Er virkelig blevet kastet ud i fattigdommen. For et halvt år sidem havde min kæreste et arbejde. Nu er vi begge arbejdsløse.
Altså sådan noget helt simpelt som tørretumbler og varme bade er jo pludselig noget, der skal overvejes. Om et par bukser virkelig er beskidte eller kan holde en dag mere. Om jeg skal cykle de 10 km på arbejde? (Løntilskud)
Nøj, det er SÅ hårdt!!
Er der andre, der har det svært? Vil gerne høre fra jer. Kender ingen, det går så hårdt ud over som os, hvor vi står i reel risiko for at miste bil og lejlighed...
Jeg er også rystet over priserne. Og lønnen følger ligesom ikke med.
Jeg er på 30 timer og min mand blev opsagt undere første nedlukning. Han har så kunne jobbe som poder. Men er nu blevet opsagt derfra pga. nedgang på testområdet.
Jeg frygter næste måned, da det jo bliver en dagpengeudbetaling og mine 30 timer. Jeg kan ikke få lov at gå op i tid på mit job. Jeg har søgt nyt i håb om højere timetal og dermed løn. Men jeg får tilbudt samme løn som jeg får på 30 timer. Så det kan ikke svare sig.
Jeg er helt vildt frustreret over det, fordi jeg kan se på madbudgettet at det bare stiger og stiger. Vi har altid lavet madplaner og har minimalt af madspild. Jeg kan ikke spare mere på det område.
Men jeg læste mig til at det vil vende igen og priserne vil falde lidt igen. Men det må virkelig gerne ske snart.
Vi har 3 børn, 2 på hver sin friskole(så ingen tilskud). Og en i børnehave.
Men jeg kan jo ikke spare noget af det væk og jeg kan jo ikke bare flytte mine børn til en folkeskole pga. vores økonomi. Det vil gøre ondt på mig, men så sandelig også dem.
Jeg føler virkelig med dem der sidder endnu hårdere end os. For jeg synes vi sidder stramt, men nogle med endnu lavere løn end jeg må sidde ubærligt stramt.
Anmeld
Citér