Prisstigningerne - av min arm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.493 visninger
34 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2022

Anonym trådstarter

Den billige creme fraiche fra Netto er steget fra 9.95 til 12.95 indenfor få måneder. Elregningen er 100% dyrere end den i januar sidste år. Diesel er næsten 11 kr. literen...

Kan jeres økonomi holde til det? Hold da op, det er svært herhjemme. Er virkelig blevet kastet ud i fattigdommen. For et halvt år sidem havde min kæreste et arbejde. Nu er vi begge arbejdsløse.

Altså sådan noget helt simpelt som tørretumbler og varme bade er jo pludselig noget, der skal overvejes. Om et par bukser virkelig er beskidte eller kan holde en dag mere. Om jeg skal cykle de 10 km på arbejde? (Løntilskud)

Nøj, det er SÅ hårdt!!

Er der andre, der har det svært? Vil gerne høre fra jer. Kender ingen, det går så hårdt ud over som os, hvor vi står i reel risiko for at miste bil og lejlighed...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Den billige creme fraiche fra Netto er steget fra 9.95 til 12.95 indenfor få måneder. Elregningen er 100% dyrere end den i januar sidste år. Diesel er næsten 11 kr. literen...

Kan jeres økonomi holde til det? Hold da op, det er svært herhjemme. Er virkelig blevet kastet ud i fattigdommen. For et halvt år sidem havde min kæreste et arbejde. Nu er vi begge arbejdsløse.

Altså sådan noget helt simpelt som tørretumbler og varme bade er jo pludselig noget, der skal overvejes. Om et par bukser virkelig er beskidte eller kan holde en dag mere. Om jeg skal cykle de 10 km på arbejde? (Løntilskud)

Nøj, det er SÅ hårdt!!

Er der andre, der har det svært? Vil gerne høre fra jer. Kender ingen, det går så hårdt ud over som os, hvor vi står i reel risiko for at miste bil og lejlighed...

Jeg er også rystet over priserne. Og lønnen følger ligesom ikke med. 
Jeg er på 30 timer og min mand blev opsagt undere første nedlukning. Han har så kunne jobbe som poder. Men er nu blevet opsagt derfra pga. nedgang på testområdet. 

Jeg frygter næste måned, da det jo bliver en dagpengeudbetaling og mine 30 timer. Jeg kan ikke få lov at gå op i tid på mit job. Jeg har søgt nyt i håb om højere timetal og dermed løn. Men jeg får tilbudt samme løn som jeg får på 30 timer. Så det kan ikke svare sig. 

Jeg er helt vildt frustreret over det, fordi jeg kan se på madbudgettet at det bare stiger og stiger. Vi har altid lavet madplaner og har minimalt af madspild. Jeg kan ikke spare mere på det område. 

Men jeg læste mig til at det vil vende igen og priserne vil falde lidt igen. Men det må virkelig gerne ske snart. 

Vi har 3 børn, 2 på hver sin friskole(så ingen tilskud). Og en i børnehave. 
Men jeg kan jo ikke spare noget af det væk og jeg kan jo ikke bare flytte mine børn til en folkeskole pga. vores økonomi. Det vil gøre ondt på mig, men så sandelig også dem.

Jeg føler virkelig med dem der sidder endnu hårdere end os. For jeg synes vi sidder stramt,  men nogle med endnu lavere løn end jeg må sidde ubærligt stramt. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Nøj, det er SÅ hårdt!!

At have bil er en dyr udgift. Er der en grund til at du ikke kan cykle på arbejde og derved spare penge? 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også rystet over priserne. Og lønnen følger ligesom ikke med. 
Jeg er på 30 timer og min mand blev opsagt undere første nedlukning. Han har så kunne jobbe som poder. Men er nu blevet opsagt derfra pga. nedgang på testområdet. 

Jeg frygter næste måned, da det jo bliver en dagpengeudbetaling og mine 30 timer. Jeg kan ikke få lov at gå op i tid på mit job. Jeg har søgt nyt i håb om højere timetal og dermed løn. Men jeg får tilbudt samme løn som jeg får på 30 timer. Så det kan ikke svare sig. 

Jeg er helt vildt frustreret over det, fordi jeg kan se på madbudgettet at det bare stiger og stiger. Vi har altid lavet madplaner og har minimalt af madspild. Jeg kan ikke spare mere på det område. 

Men jeg læste mig til at det vil vende igen og priserne vil falde lidt igen. Men det må virkelig gerne ske snart. 

Vi har 3 børn, 2 på hver sin friskole(så ingen tilskud). Og en i børnehave. 
Men jeg kan jo ikke spare noget af det væk og jeg kan jo ikke bare flytte mine børn til en folkeskole pga. vores økonomi. Det vil gøre ondt på mig, men så sandelig også dem.

Jeg føler virkelig med dem der sidder endnu hårdere end os. For jeg synes vi sidder stramt,  men nogle med endnu lavere løn end jeg må sidde ubærligt stramt. 

Selvfølgelig kan du da flytte dine børn til en almindelig folkeskole hvis I ikke kan få økonomien til at hænge sammen.

Skoleskift påvirker rigtigt nok børn men de fleste overlever det

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym trådstarter

Tråden er ikke ment til at give "gode råd", for dem får man dælme nok af ude i den virkelige verden! Det er mere ment som en lidelsesfælle-tråd...

Anmeld Citér

16. februar 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Selvfølgelig kan du da flytte dine børn til en almindelig folkeskole hvis I ikke kan få økonomien til at hænge sammen.

Skoleskift påvirker rigtigt nok børn men de fleste overlever det

Tænker de fleste vil forsøge andre muligheder end "bare" at flytte sine børn til en anden skole

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Her kan vi som alle andre se at priserne stiger, vi er dog som sådan ikke presset, da vi har en buffer i økonomien.

Vi er begyndt at bruge watts app'en (vi har variable el priser, fandt vi ud af ), så vi forsøger kun at vaske , lade bil osv når priserne er så lave så mulige eller når solen skinner (det gør den så desværre ikke så meget på denne tid af året)

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Jeg må indrømme at jeg ikke mærker det overhovedet selvom jeg er på SU. Jeg har utrolig nok flere penge sidst på måneden nu end jeg havde før. Om det er fordi jeg ubevidst har handler billigere ved jeg ikke. Min el regning er heller ikk højere end for 3 måneder siden. 

så må indrømme jeg frygter der ryger en bombe ved næste el regning 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Tråden er ikke ment til at give "gode råd", for dem får man dælme nok af ude i den virkelige verden! Det er mere ment som en lidelsesfælle-tråd...

Med den indstilling skal du nok komme ud af "fattigdommen"

Hvis du lider så meget så sælg dog din bil og brug din cykel i stedet. At brokke sig kommer man ikke nogen vegne med. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Soonmom skriver:

Tænker de fleste vil forsøge andre muligheder end "bare" at flytte sine børn til en anden skole

Hvor er der blevet skrevet "bare"?

Selvfølgelig bør man først forsøge at spare på andre måder men kan det ikke lade sig gøre så er skoleskift da en mulighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.