Prisstigningerne - av min arm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Med den indstilling skal du nok komme ud af "fattigdommen"

Hvis du lider så meget så sælg dog din bil og brug din cykel i stedet. At brokke sig kommer man ikke nogen vegne med. 

Så kom du af med det,var det rart?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2022

B&J

Jeg må indrømme da vi så elregning var vi begge ved at falde bagover den er steget med mere ind det dobbelt og ja maden osv er steget. Men vi har råd til det i budgettet selv om vi ikke er dem der tjener særlig meget men vi havde også snakket om bil men der venter vi nok lidt i nu heldig vis kan vi gå eller cykle til alt det vi skal, og ja det ville være fantastisk bare at køre men så mange penge har vi heller ikke lige nu 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Med den indstilling skal du nok komme ud af "fattigdommen"

Hvis du lider så meget så sælg dog din bil og brug din cykel i stedet. At brokke sig kommer man ikke nogen vegne med. 

Folk vil altid give gode råd. Det bliver man altså træt af i længden. Ligesom når man er jobsøgende og folk altid lige skal høre: "nå, men har du så prøvet der, for der kender jeg en og bla bla".

Ved det bliver gjort i bedste mening, men nogle gang er det bare hårdt, når man får disse "gode råd", for det første bad man ikke om dem og for det andet, kender dem, der giver én rådene, ikke de nærmere omstændigheder.

Men bilen sælger vi ikke, fordi den offentlige transport er så ekstremt dårlig, at vi næsten ikke kan undvære den - vi er begge jobsøgende og vil gerne kunne køre efter et arbejde og ikke være afhængige af dårlige busforbindelser, der vil betyde, at vores børn skal være i børnehave fra 7 til 17! Og selvfølgelig kan vi sælge bilen, men vi vil stadig skylde på den, og samtidig vil det stille os i en meget dårlig situation som jobsøgende. Det er jo midlertidigt at være arbejdsløs. At sælge bilen er ikke det første vi gør.

Vi har allerede skåret ned. Så meget ned. Vi har kun et lille lån til bilen og 2 su-lån, da vi begge er kandidater og det krævede sin su.

Ingen streaming. Hverken os eller børnene går til noget i fritiden. Vi spiser ikke økologisl længere. Vi tager kun gratis steder hen fx skoven. Vi sparer så meget, som vi kan.

Men kontanthjælpsloftet rammer også meget hårdt.

Anmeld Citér

16. februar 2022

Carina:-)

Anonym skriver:

Folk vil altid give gode råd. Det bliver man altså træt af i længden. Ligesom når man er jobsøgende og folk altid lige skal høre: "nå, men har du så prøvet der, for der kender jeg en og bla bla".

Ved det bliver gjort i bedste mening, men nogle gang er det bare hårdt, når man får disse "gode råd", for det første bad man ikke om dem og for det andet, kender dem, der giver én rådene, ikke de nærmere omstændigheder.

Men bilen sælger vi ikke, fordi den offentlige transport er så ekstremt dårlig, at vi næsten ikke kan undvære den - vi er begge jobsøgende og vil gerne kunne køre efter et arbejde og ikke være afhængige af dårlige busforbindelser, der vil betyde, at vores børn skal være i børnehave fra 7 til 17! Og selvfølgelig kan vi sælge bilen, men vi vil stadig skylde på den, og samtidig vil det stille os i en meget dårlig situation som jobsøgende. Det er jo midlertidigt at være arbejdsløs. At sælge bilen er ikke det første vi gør.

Vi har allerede skåret ned. Så meget ned. Vi har kun et lille lån til bilen og 2 su-lån, da vi begge er kandidater og det krævede sin su.

Ingen streaming. Hverken os eller børnene går til noget i fritiden. Vi spiser ikke økologisl længere. Vi tager kun gratis steder hen fx skoven. Vi sparer så meget, som vi kan.

Men kontanthjælpsloftet rammer også meget hårdt.

Ved godt du ikke søger råd.

Men der er voldsomt meget arbejde at få . Og du skriver I begge er arbejdsløse.

Hvad med vikarjobs indtil I finder det " rigtige" job?

Det vil jo lette jeres liv betydeligt-

For ja der mange prisstigninger- og bliver næppe mindre med  tiden... 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Mrs.

På trods af vi kun har min indtægt, og en stor dreng på 10 og en lille på vej, sidder vi godt økonomisk.

Men når det er sagt, kan jeg godt se på mine budgetoverblik når jeg afstemmer, at udgifterne til mad, husholdning og brændstof er steget meget! 
i dag tankede jeg diesel for 12 kr/l.. det er jo helt uhørt! 
og synes priserne på mælk, smør, pålæg, kød og grønt er helt hen i vejret. 
særligt med tanke på samfundet presser på for at vi alle skal leve sundt, og spise varieret osv. men forstår sørme godt ikke alle har råd til frisk frugt og grønt hver dag, frisk fisk 2 gange om ugen, og må vælge til og fra i sin madplan for det fungerer.

Anmeld Citér

16. februar 2022

Skouboe

Anonym skriver:

Her kan vi som alle andre se at priserne stiger, vi er dog som sådan ikke presset, da vi har en buffer i økonomien.

Vi er begyndt at bruge watts app'en (vi har variable el priser, fandt vi ud af ), så vi forsøger kun at vaske , lade bil osv når priserne er så lave så mulige eller når solen skinner (det gør den så desværre ikke så meget på denne tid af året)

Priserne er også lave, når det blæser meget fordi DK og Nordtyskland har mange vindmøller, og vind er der meget af på denne årstid 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Den billige creme fraiche fra Netto er steget fra 9.95 til 12.95 indenfor få måneder. Elregningen er 100% dyrere end den i januar sidste år. Diesel er næsten 11 kr. literen...

Kan jeres økonomi holde til det? Hold da op, det er svært herhjemme. Er virkelig blevet kastet ud i fattigdommen. For et halvt år sidem havde min kæreste et arbejde. Nu er vi begge arbejdsløse.

Altså sådan noget helt simpelt som tørretumbler og varme bade er jo pludselig noget, der skal overvejes. Om et par bukser virkelig er beskidte eller kan holde en dag mere. Om jeg skal cykle de 10 km på arbejde? (Løntilskud)

Nøj, det er SÅ hårdt!!

Er der andre, der har det svært? Vil gerne høre fra jer. Kender ingen, det går så hårdt ud over som os, hvor vi står i reel risiko for at miste bil og lejlighed...

Jeg er går fra su til dagpenge her i februar, hvilket gør jeg får flere penge udbetalt nu, min bedre halvdel startede nyt job i januar hvor han får godt og vel 2000 kr mere udbetalt om måneden.

Man ja vi har købt ny bil i denne måned PGA baby på vej. Det tog lidt hårdt på opsparingen

Men jo vi kan godt mærke med er blevet dyre, vi kunne helt sikkert spare mange penge ved at tænke os mere om, vi luksusdyr begge to og priotere jo så også at lave overdådige mad, gå 8 bad mindst 1 gang dagligt, havde mindst 22 grader i hele huset osv. 

Jeg kan dog mærke benzinen er blevet dyr (vi har 2 biler) for 6 måneder sige bruge jeg lige knap 1200 i benzin om måneden nu bruger jeg næste 2000 kr.

Men vi klare os og brokke os som sådan ikke vi har mange steder vi kunne spare hvis vi gad sætte os ind i det

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tråden er ikke ment til at give "gode råd", for dem får man dælme nok af ude i den virkelige verden! Det er mere ment som en lidelsesfælle-tråd...

Folk har svært ved ikke at give folk gode råd. Pas jer selv…… tak. Forstår dig fuldt ud 16.75kr for en solsikkeolie

Anmeld Citér

16. februar 2022

Hellosunshine

Jeg vil bare sende et virtuelt kram. Det er ikke sjovt at føle at pengene forsvinder mellem hænderne på én og de fleste forsøger jo at gøre det så godt de kan ift prioritering. Det er bare ikke altid så let og ligetil. Nogle vil prioritere én ting som andre aldrig ville prioritere og sådan er det. Det der sker omkring os lige nu er helt skørt og kan mærkes på budgettet - for nogen rigtig meget hvis man i forvejen har et stramt budget, og for andre lidt mindre og på en anden måde. Det er helt OK at synes det er hårdt og svært hele tiden at skulle vende hver en krone og det er OK at læsse ens frustrationer af uden det betyder at man søger råd. For på et eller andet tidspunkt er der ikke mere at skære i uden det får enorme konsekvenser på anden vis, og selvfølgelig har man ret til at være ked af situationen. Så virtuelt kram herfra med ønske om at tingene bliver bedre for jer og andre i lignende situation �� 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi sidder også ret hårdt i det.. Jeg er på KH, men starter ny uddannelse her til april, hvis jeg kan få en elevplads..

Vi mistede vores bil i december, og bor et stykke udenfor Odense, så det offentlige kører af h til.. Taxaerne vil ikke engang køre til vores by! 

Vi har gæld, som vi virkelig havde håbet, at vi kunne komme af med om et år, men det ser desværre ikke sådan ud.. Vi har også skåret i stort set alt, og synes også, at det er pisse hårdt for tiden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.