Jeg forstår virkelig godt din følelse af afmagt.
Nu er det jo ikke så specifikt, hvilke udfordringer det drejer sig om, men hvis udfordringerne er i skolen, så er det jo skolen der skal imødekomme dem. Jeg mener - jeg har fine erfaringer med PPR, men barnets problemer bliver jo ikke løst ved, at en psykolog kigger på barnet eller laver nogle tests - det er lærerne, der skal imødekomme barnets udfordringer, og de kan så få vejledning hos PPR.
Uden at vide noget om jeres situation, ville jeg rette min energi og mit behov for at ‘gøre noget’ mod lærerne og samarbejde med dem, give dem forslag, følge op osv. For det er dem og ikke PPR, der i sidste ende skal i arbejdstøjet for at få dit barn til at trives der hvor han er lige nu.
Jeg er selv lærer, og jeg synes godt, at der kan være lidt tendens til at skolen indstiller til PPR, og så føler man, at man har gjort noget - men det ændrer jo ingenting, barnet er det samme barn, hvad enten det får en diagnose eller ej. Det er stadig i det daglige møde med barnet, at lærerne på en eller anden måde skal handle anderledes, så dit barn kan være i det og komme i trivsel. PPR og diagnoser kan give en større forståelse, men det løser ikke noget i sig selv. Så jeg ville presse på i skolen for at finde gode løsninger for mit barn i samarbejde med lærerne.
Og så kan det selvfølgelig godt være, at jeg skyder 100% forbi skiven her - når jeg ikke ved mere om, hvilke problematikker, der er tale om. Men jeg håber mit svar giver lidt mening i din situation. 
Anmeld
Citér