PPR og forældre frustrationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.252 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2022

Anonym trådstarter

Min søn er igennem hele ppr møllen, og må ærlig være ved, at jeg føler mig sat helt ud af spil.

Er der nogle der har erfaringer med at have samtaler som forælder med ppc psykologisk rådgivning? Ang de tanker og frustrationer man har ang ens barn har udfordringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Min søn er igennem hele ppr møllen, og må ærlig være ved, at jeg føler mig sat helt ud af spil.

Er der nogle der har erfaringer med at have samtaler som forælder med ppc psykologisk rådgivning? Ang de tanker og frustrationer man har ang ens barn har udfordringer.

Vores søn er 14 år og vi var igennem hele møllen helt tilbage fra bh. Hvad vil du gerne vide?

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vores søn er 14 år og vi var igennem hele møllen helt tilbage fra bh. Hvad vil du gerne vide?

Ville gerne høre fra andre hvilke udfordringer og hjælp i fik?

Og fra andre der benyttede sig af ppr psykologisk hjælp til forældrene? 

Anmeld Citér

31. januar 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ville gerne høre fra andre hvilke udfordringer og hjælp i fik?

Og fra andre der benyttede sig af ppr psykologisk hjælp til forældrene? 

Det kommer helt an på, hvilken tidspunkt det var på. 

I børnehaven var det op af bakke bare, at få ham udredt. Jeg måtte banke i bordet om, at der skulle lave en test på ham og som vidste efterfølgende, at han havde ADHD. Der var ikke meget sparring.

I folkeskolen (0 klasse) var der ingen hjælp. Vedkommende var ganske enkelt helt forfærdelig og forstod ikke det, at have ADHD. Til netværksmøde gik vedkommende i åben diskussion med børnepsyk, da vedkommende ikke anderkendte børnpyks strategier.

Han kom i specialklasse og der var PPR guld værd. Jeg har altid kunne ringe og få sparring - både omkring min søn, men også omkring skolen.

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det kommer helt an på, hvilken tidspunkt det var på. 

I børnehaven var det op af bakke bare, at få ham udredt. Jeg måtte banke i bordet om, at der skulle lave en test på ham og som vidste efterfølgende, at han havde ADHD. Der var ikke meget sparring.

I folkeskolen (0 klasse) var der ingen hjælp. Vedkommende var ganske enkelt helt forfærdelig og forstod ikke det, at have ADHD. Til netværksmøde gik vedkommende i åben diskussion med børnepsyk, da vedkommende ikke anderkendte børnpyks strategier.

Han kom i specialklasse og der var PPR guld værd. Jeg har altid kunne ringe og få sparring - både omkring min søn, men også omkring skolen.

Jeg er ny i denne verden, og jeg googlede selvfølgelig hvor man kunne få noget hjælp, med den afmagt man føler som forældre, og den landede på ppr's psykolog hjælp til forældre og børn, men er blevet itvivl om det er det rigtige��

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Efter 8 år med PPR, har jeg intet positivt at sige. Det svinger meget fra kommmune til kommune deres indsats. Jeg har valgt at gå over til det private. Jeg blev simpelhen slidt op af det tovtrækkeri og venten, så hellere arbejde i weekenden og så betale selv og få den hjælp man har brug for 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Meld dig ind i “mit barn har måske adhd/autisme-hvad nu?” på fb.

vi har været gennem utallige runder med Ppr, alle mine børn har udfordinger. Generelt er det gode oplevelser, men man bør kende sine muligheder i forhold til lovgivningen 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Efter 8 år med PPR, har jeg intet positivt at sige. Det svinger meget fra kommmune til kommune deres indsats. Jeg har valgt at gå over til det private. Jeg blev simpelhen slidt op af det tovtrækkeri og venten, så hellere arbejde i weekenden og så betale selv og få den hjælp man har brug for 

Det lyder dyrt, er alenemor, men hvor får man privathjælp henne?

Anmeld Citér

31. januar 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Hvis det er samtaler til dig vedr barnet, evt med fokus på famileindsats, så er det en familierådgiver du skal have gennem kommunen. Ppr kan vejlede dig omkring hvem du skal kontakte, eller du kan ringe til kommunens børn-og unge afdeling 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

Igen skriver:

Hvis det er samtaler til dig vedr barnet, evt med fokus på famileindsats, så er det en familierådgiver du skal have gennem kommunen. Ppr kan vejlede dig omkring hvem du skal kontakte, eller du kan ringe til kommunens børn-og unge afdeling 

Tænker ikke han er autist nødvendigvis.

Det er det med, at man vil så gerne hjælpe sit barn, men det er svært når han ikke har de udfordringer herhjemme, den der afmagt at jeg som mor ikke kan selv fixe det, det har jeg der rigtig svært ved.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.