Ny gravid og droppet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Savanna skriver:

Hvis du skal få en abort for at han “vil overveje jeres forhold”, så skal du vist overveje meget nøje, om han er din tid værd. 

Hvis du vælger at få barnet, skal det være for DIN skyld. For selvom det bliver hårdt alene, så har du trods alt et lille væsen med ubetinget kærlighed hos dig. Til gengæld har barnet stadig ret til sin far.

Hvis du vælger en abort, skal det også være for DIN skyld - ikke i håbet om, at han måske vælger at blive... For det ved du ikke med sikkerhed. 

Snak med venner og familie og mærk godt efter. Det er helt okay at få en abort (og finde en bedre mand!) og det er helt okay at vælge barnet til. Du skal lytte til din mavefornemmelse - og uanset hvad genoverveje om den vandmand, du er sammen med, måske skal nøjes med at være eks... 

Så flot skrevet. Jeg kan simpelthen ikke være mere enig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

For helvede jeg er sønder knust. 

Jeg har været sammen med min kæreste i knap 4 år. Og vi har det sidste år forsøgt at opnå en graviditet. Vi har arbejdet meget intensivt på dette med ægløsning test osv.

Jeg er fuldstændig paf. Manden droppede mig igår ingen advarsel tegn eller noget og jeg har lige fundet ud af idag jeg er gravid wtf.....

Er målløs.. Andre der har oplevet lignende?

Hvor er det synd for dig. Sikke forfærdelig sitation at stå i.

han er ikke det værd. Og som en anden skrev hvis du vil beholde barnet eller en abort så skal det kun være for din egen skyld. Tænk dig godt om og følge din egen mavefornemmelse og går efter den. 
uanset hvad du vælger så håber jeg du kommer i igennem alt det her.

Anmeld Citér

3. januar 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Hvis du skal få en abort for at han “vil overveje jeres forhold”, så skal du vist overveje meget nøje, om han er din tid værd. 

Hvis du vælger at få barnet, skal det være for DIN skyld. For selvom det bliver hårdt alene, så har du trods alt et lille væsen med ubetinget kærlighed hos dig. Til gengæld har barnet stadig ret til sin far.

Hvis du vælger en abort, skal det også være for DIN skyld - ikke i håbet om, at han måske vælger at blive... For det ved du ikke med sikkerhed. 

Snak med venner og familie og mærk godt efter. Det er helt okay at få en abort (og finde en bedre mand!) og det er helt okay at vælge barnet til. Du skal lytte til din mavefornemmelse - og uanset hvad genoverveje om den vandmand, du er sammen med, måske skal nøjes med at være eks... 

Jeg er bare så splittet. 

Vi har de sidste 12 mdr været igennem 3 ufrivillig aborter, vi har virkelig "kæmpet" sammen om baby projektet. For mig er det jo 100% et ønskebarn i de omstændigheder jeg troede vi befandt os i..

Det er stadig en ønske graviditet.  Men den er svær at glæde sig over.

Jeg synes virkelig ikke jeg fortjener det her. 

Jeg er jo ikke blevet gravid med den overbevisning jeg ville ende alene og Ovenikøbet med en mand der forlanger en abort.. 

Har jeg lyst til frivilligt at fjerne noget jeg så højt ønskede og har kæmpet så ihærdig for?

Har jeg lyst til at at være alene i oplevelsen, kun afbrudt af en knotten eks?

Skal jeg evt slås med ham om dette barn?

Skal jeg bære dette barn, have kontakt til faren  og evt i min graviditet være vidne til at den mand jeg elskede så højt lever videre som om intet var hændt, muligvis med en anden dame ved sin side?

Hold nu kæft jeg er sur, ked af det, føler mig undskyld sproget. Total kneppet lige i fjæset.

Hvad fanden i helvede bilder han sig ind at sætte os / mig i sådan en gang lort. Vi er 31 og 36 år. Vi er voksen mennesker, men agere som 2 fuckinng idioter.. Der er sku da ingen normale individer, der bliver gravide med "vilje" også stikker af som han så har gjort, og for mit vedkommende for en abort.. Det hele er såååå langt ude for mig 

Anmeld Citér

3. januar 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Knus. Selvom det er hårdt lige nu, så tænker jeg du uanset udfaldet bliver lykkeligere uden ham for han lyder godt nok som en *#*#.

som andre skriver tag dig den tid du har brug for til at finde ud af, hvad der er rigtigt for dig. Du har stadig 6-8 uger at løbe på, så dem til virkelig at mærke efter og finde ud af hvad du vil. Så du er så sikker som man kan blive på din beslutning.

Anmeld Citér

3. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er bare så splittet. 

Vi har de sidste 12 mdr været igennem 3 ufrivillig aborter, vi har virkelig "kæmpet" sammen om baby projektet. For mig er det jo 100% et ønskebarn i de omstændigheder jeg troede vi befandt os i..

Det er stadig en ønske graviditet.  Men den er svær at glæde sig over.

Jeg synes virkelig ikke jeg fortjener det her. 

Jeg er jo ikke blevet gravid med den overbevisning jeg ville ende alene og Ovenikøbet med en mand der forlanger en abort.. 

Har jeg lyst til frivilligt at fjerne noget jeg så højt ønskede og har kæmpet så ihærdig for?

Har jeg lyst til at at være alene i oplevelsen, kun afbrudt af en knotten eks?

Skal jeg evt slås med ham om dette barn?

Skal jeg bære dette barn, have kontakt til faren  og evt i min graviditet være vidne til at den mand jeg elskede så højt lever videre som om intet var hændt, muligvis med en anden dame ved sin side?

Hold nu kæft jeg er sur, ked af det, føler mig undskyld sproget. Total kneppet lige i fjæset.

Hvad fanden i helvede bilder han sig ind at sætte os / mig i sådan en gang lort. Vi er 31 og 36 år. Vi er voksen mennesker, men agere som 2 fuckinng idioter.. Der er sku da ingen normale individer, der bliver gravide med "vilje" også stikker af som han så har gjort, og for mit vedkommende for en abort.. Det hele er såååå langt ude for mig 

Har du nogle gode menensker omkring dig, du kan tale med? 

Det er vigtigt at få sat ord på sine følelser. Lige meget hvor meget og hvor mange gange det samme bliver sagt, så er det en form for terapi. 

Allier dig med nogle der kan håndtere at være din støtte, brug dem, græd, vær vred, bitter osv. Brug lidt tid på at samle dig og samle dine tanker, så kan du måske også mere rationelt beslutte dig for om du skal beholde barnet eller ej. Der er intet der er rigtigt eller forkert. Du skal selvfølgelig bare være opmærksom på at du kan risikere et samarbejde i rigtig mange år, hvis du vælger at få barnet - og det kan både være gnidningsfrit, men det kan virkelig også være det modsatte. 

Jeg forstår så udmærket din frustration over måden han har kommunikeret ud på, for det giver dig slet ikke et billede af hvad det er der foregår hus ham. Har han fundet en anden? Har han ramt en livskrise? Er han i virkeligheden bange for at skulle blive far og det at binde sig? Er han påvirket efter dine ufrivillige aborter, men ikke har haft mod til at sige at han havde brug for hjælp? Der er mange spørgsmål der melder sig. Men vigtigst af alt lige nu, at du tænker på dig selv og gør det der føles mest rigtigt.

Min eksmand(2 børn sammen) smed også en bombe, lige den første dag i vinterferien. Han elskede mig, alt ved mig som person og min måde at være mor på, men havde ikke følelser for mig længere. 5 timer efter pakkede han sin taske og forlod børnene og mig. Jeg var som dig sønderknust, uforstående, gal og meget mere. I know the feelings. Og jeg hadede når nogen sagde der var lys for enden at tunnelen for det er man bare ikke i stand til at se  - men der er lys. Det kan bare være en meget lang tunnel. 

Jeg håber og ønsker det bedste for dig - og så håber jeg virkelig du mærker efter indeni hvad der føles mest rigtigt. 

Og lige en sidste ting - og det er altså ikke for at male fanden på væggen eller sige hvad der er rigtigt eller forkert - men husk på, hvis du vælger at få barnet, at faderen kan kræve delt forældremyndighed og samvær. Dertil følger også fx skolevalg, underskrift for at kunne lave et pas, konfirmation osv.  

Det har heldigvis ikke påvirket mig, fordi vi altid har haft et godt samarbejde omkring børnene. Men kender flere der bøvler med. Min veninde ville ikke underskrive til pas, da hendes eksmand ville rejse på ferie med børnene. Det er mega tarveligt og det sætter ikke kun os voksne i en dum situation, men også børnene. 

Sorry, det blev langt. Ønsker dig det bedste

Anmeld Citér

4. januar 2022

Frizzy

Møgsituation.

Jeg ville aldrig mere have noget med ham ar gøre som partner. Han vil overveje jeres forhold hvis du får en abort - what? Han er en nar, som du ikke bør se mere. Der er mange gode mænd.

Jeg ville overveje abort .... eller indstille mig på livet i en periode som alenemor indtil du fonder en dejlig mand. 

Du fortjener bedre - alle fortjener bedre

Anmeld Citér

4. januar 2022

Kontrast

Personligt ville jeg ikke gide at få barn med sådan en nar. Det er fair, at man bliver i tvivl om sit forhold, men så afbryd dog projekt baby, hvis du ikke ved om du vil være sammen med din partner. Tænker jeg 

Anmeld Citér

4. januar 2022

Anonym

Overvej nøje om du vil hænge på ham de næste 18 år…. Jeg havde fået en abort

Anmeld Citér

4. januar 2022

Anonym trådstarter

Det varmer virkelig i tager jer tid til at skrive

Status er at manden har ignoreret mig total i 2 døgn nu. Og har meldt klart ud nu at der ikke er noget at komme efter længere mellem ham og jeg.

Og at jeg skal respektere hans mening om at han ikke ønsker nogen børn. Bum! Al kontakt er nu afbrudt mellem os 

Anmeld Citér

4. januar 2022

Kontrast

Anonym skriver:

Det varmer virkelig i tager jer tid til at skrive

Status er at manden har ignoreret mig total i 2 døgn nu. Og har meldt klart ud nu at der ikke er noget at komme efter længere mellem ham og jeg.

Og at jeg skal respektere hans mening om at han ikke ønsker nogen børn. Bum! Al kontakt er nu afbrudt mellem os 

Det er jeg virkelig ked af at høre, tænk at han kan behandle dig sådan efter så lang tid. Jeg synes virkelig, at det siger meget om hans personlighed. Har du stadig lyst til at få barnet, også hvis han kun bidrager med børnepenge, men intet samvær? Der er jo en risiko for, at det er sådan det bliver, når han opfører sig sådan. Omvendt kan du også risikere, at han skifter mening og pludselig vil blande sig i alt muligt. Vil du kunne overskue at samarbejde med ham i fx 18 år?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.