Anonym skriver:
Jeg gætter på du ikke selv har et donorbarn med seriøse udfordringer eftersom du vælger at skrive som du gør.
Min første indlæg var måske lidt dårligt formuleret fordi jeg græd da jeg skrev det men selvfølgelig ville jeg da ikke ønske at have fået et andet barn end min søn, jeg ville ønske jeg havde fået ham med en homoseksuel mand/par så jeg ikke stod mutters alene med alt. Om han stadig ville have de samme udfordringer er jo ikke til at vide men det ville da være fantastisk hvis han ikke havde, mest af alt for hans egen skyld.
Jeg nævner aldrig doner overfor ham i forbindelse med hans udfordringer eller giver udtryk for at jeg ville ønske jeg havde gjort det anderledes. Og jeg kan forvisse dig om at min søn er knuselsket og ved jeg elsker ham præcis som han er.
Men tusind tak for dit svar, det var lige præcis hvad jeg havde brug for 
Nej, jeg har ikke et donorbarn med seriøse udfordringer. Og lad mig straks slå fast, at jeg er ked af, du læser mit indlæg, som du gør, da jeg på ingen måde er ude på at gøre dig ked af det - som jeg skriver, har jeg fuld forståelse for, at det er en svær og ulykkelig situation for jer begge.
Min hensigt var udelukkende at drage omsorg for din søn ved at gøre opmærksom på, at dine tanker om baggrund og andre mulige valg i forbindelse med hans tilblivelse bestemt er forståelige, men potentielt kan gøre ham ondt, hvis han opfanger/fornemmer dem. Og som jeg skrev, er jeg med på, dit indlæg var kort og skrevet af en mor under pres, hvorfor jeg ikke kunne vide, om du var bevidst om dette. Den tvivl lod jeg komme din søn til gode som den allersvageste part.
Det gør mig lettet nu at læse, at du er fuldt ud opmærksom på dette. Det er desværre ikke tilfældet for alle mødre - eller fædre - som ville ønske, de havde truffet andre valg omkring deres børns tilblivelse.
Og tilbage til starten: Jeg har ikke et donorbarn med udfordringer. Men jeg har både privat og som professionel oplevet børn, der har tumlet med oplevelsen af at være “forkerte” og fortrudte på baggrund af forældrenes valg af den, de fik barn med, eller tidspunktet og omstændighederne. Derfor min reaktion.
Selv som absolut voksen med store/voksne børn blev jeg dybt berørt og såret, da min mor i forbindelse med ét af mine børns psykiske sårbarhed sagde til mig, at hun da nogle gange tænkte på, om hun skulle have fået sine børn med en anden mand - min far var psykisk syg og tog sit liv, da jeg var barn. Og uanset, at det forhåbentlig blot var en uovervejet bemærkning, sidder det da i mig, at hun kan få den tanke. Det er sådan noget, man både som barn og voksen kan frygte, at ens mor tænker - og at høre det sagt vækker al den gamle frygt til live igen.
Så meget desto mere er det godt at læse dit uddybende indlæg her. Og jeg ønsker jer stadig begge det bedste i form af kvalificeret hjælp. Godt, at I har hinanden!