Jule teater, ville I tage afsted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Tin skriver:

Jeg har lige været syg med corona, Omikron varianten. Min mand og 3 hjemmeboende børn var også positive.

Jeg er netop i dag ude af isolation efter 14 dage! Jeg var virkelig hårdt ramt og kæmper lige nu med vejrtrækningen, der er klart nedsat og så selvfølgelig manglende smags og lugtesans. Børn og mand havde knap nogle symtomer! Vi er alle vaccineret.

Grunden til jeg reagerer på dit opslag er egentlig at jeg er træt af at høre på, at corona jo kun er en forkølelse. Ingen af mine ældre nærmeste ville kunne overleve at hive efter vejret som jeg gør pt.

Jeg ville helt ærligt ikke sætte julen over styr pga et teater stykke. Altså jeg havde feber der fløj op og ned. Og jeg er ellers sund og rask. Jeg kunne med nød spise og tvinge væske indenbords...men kan et lille barn det itilfælde af at blive ligeså ramt.

Ved godt at vi endelig ikke skal synes at corona skal styre vores liv....men jeg vil egentlig godt nok være ked af at få det her igen, og nu forstår jeg langt bedre hvorfor især ældre, har så svært ved at komme igennem et corona forløb.

Nej, skån jer for det, og bliv hjemme.

Nu har jeg prøvet at få en slem lungebetændelse, hvor bare det at rejse sig fra sofaen slog mig ud, men jeg fik det inden alt det her corona brød ud. Du kan aldrig barikere dig mod sygdom og du ved aldrig hvad der rammer. Livet skal leves, uanset alder, for i morgen kan alt være slut. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2021

Tin

Profilbillede for Tin
Gæsten1984 skriver:

Nu har jeg prøvet at få en slem lungebetændelse, hvor bare det at rejse sig fra sofaen slog mig ud, men jeg fik det inden alt det her corona brød ud. Du kan aldrig barikere dig mod sygdom og du ved aldrig hvad der rammer. Livet skal leves, uanset alder, for i morgen kan alt være slut. 

Altså jeg taler hverken om ikke at leve og barrikere sig!! Jeg svare på TS spørgsmål!! Og det gør jeg selvfølgelig ud fra egen mening og hvad ville jeg selv gøre. Og nej - jeg ville ikke tage afsted!!

Nu smitter lungebetændelse jo ikke...og fordi corona smitter ret voldsomt, så vægter jeg helt klart at kunne være sammen med (hele) familien i julen, frem for at se et teater stykke!  

Og nu må jeg "desværre" også italesætte, det faktum at jeg nu 2 gange må forsvare mit svar! Jeg svare udelukkende på TS spørgsmål, ud fra egne betragtninger !!

Og nej, jeg ville ikke tage til et teaterstykke så tæt på jul, der vægter jeg så åbenbart julen højere! 

Anmeld Citér

16. december 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Tin skriver:

Altså jeg taler hverken om ikke at leve og barrikere sig!! Jeg svare på TS spørgsmål!! Og det gør jeg selvfølgelig ud fra egen mening og hvad ville jeg selv gøre. Og nej - jeg ville ikke tage afsted!!

Nu smitter lungebetændelse jo ikke...og fordi corona smitter ret voldsomt, så vægter jeg helt klart at kunne være sammen med (hele) familien i julen, frem for at se et teater stykke!  

Og nu må jeg "desværre" også italesætte, det faktum at jeg nu 2 gange må forsvare mit svar! Jeg svare udelukkende på TS spørgsmål, ud fra egne betragtninger !!

Og nej, jeg ville ikke tage til et teaterstykke så tæt på jul, der vægter jeg så åbenbart julen højere! 

Jeg tror ikke, at der er nogen af os, der tager afsted, der vægter arrangementet højere end julen. For mit eget vedkommende er julen da vigtigere, men på trods af de høje smittetal lige nu, vurderer jeg ikke, at risikoen for at blive smittet er så stor, at jeg ikke tør deltage i disse arrangementer. Det er trods alt kun få mennesker jeg vil komme tæt på, og der er en virklig lille risiko for, at lige præcis de mennesker har corona.

En afvejning af risikoen for smitte og ønsket om, at jeg selv og mine børn stadig kan leve livet også i juletiden, så falder det ud til, at vi tager afsted. Vi har så heller ikke nogen særligt sårbare personer, vi skal være sammen med i den kommende tid. Bedsteforældrene klassificeres godt nok som sårbare pga. alder men de er friske og har alle lige fået deres booster.

Anmeld Citér

16. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej, jeg har 2 teater billetter til en jule forestilling for børn. Havde bestilt dem for et godt stykke tid siden 
Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage afsted med min søn, nu hvor corona er blusset rigtig meget op igen.  Han er ligeså glad for teater som jeg, og jeg vil jo bare gerne give ham gode oplevelser og minder.

Jeg er vaccineret, og vi bliver begge testet jævnligt.
Ville I turde tage afsted?

Det kommer an på hvornår denne forestilling er. Hvis det er inden jul. Så ville jeg ikke tage med da jeg ville være bange for evt smitte der kunne gøre at vi ikk kunnen holde jul med familien. Hvis det er efter jul ville jeg ikke tøve med at tage afsted  

Anmeld Citér

16. december 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Afsted med jer   corona er kommet for at blive, og vi skal i min verden stadig have lov at leve  

Anmeld Citér

16. december 2021

Carina:-)

Jeg var taget afsted.

Så længe vi må , er det med at nyde det.

Og vi kan jo tydeligt se nu , at corona er ligeglad med vaccine.  Den er kommet for at blive. Og vil være ked af at skulle leve de næste 10 år med at kigge ud af vinduet...

Anmeld Citér

16. december 2021

Kantar123

Jeg synes det er galimatias at tage afsted lige nu. Jeg ville ikke risikere at blive smittet inden jul. 

Så NEJ.

Anmeld Citér

16. december 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det ville jeg ikke så tæt op til jul og risikere, at juleaften/dagene blev ødelagt af Corona. Hvis det havde været på et andet tidspunkt ville jeg ikke tage det hensyn, men når det er jul i næste uge, så ville jeg helt klart springe over

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Før jul nej, efter jul ja. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.