Jule teater, ville I tage afsted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
28 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg har 2 teater billetter til en jule forestilling for børn. Havde bestilt dem for et godt stykke tid siden 
Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage afsted med min søn, nu hvor corona er blusset rigtig meget op igen.  Han er ligeså glad for teater som jeg, og jeg vil jo bare gerne give ham gode oplevelser og minder.

Jeg er vaccineret, og vi bliver begge testet jævnligt.
Ville I turde tage afsted?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Mortiltreogmåskefire

Jeg har lige været i teater med alle ungerne, uden dårlig samvittighed overhovedet   Så længe det er tilladt er det helt ok synes jeg

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg har 2 teater billetter til en jule forestilling for børn. Havde bestilt dem for et godt stykke tid siden 
Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage afsted med min søn, nu hvor corona er blusset rigtig meget op igen.  Han er ligeså glad for teater som jeg, og jeg vil jo bare gerne give ham gode oplevelser og minder.

Ja det ville jeg. Mit liv skal ikke sættes på pause, corona er kommet for at blive en del af vores hverdag. Man kan Evt tage mundbind på for at passe på sig selv. 

Anmeld Citér

14. december 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

For mig ville det komme an på om jeg/vi skulle ses med en særligt sårbar indenfor nærmeste tid. 

Anmeld Citér

14. december 2021

lineog4

Jeg har billetter til lørdag og med mindre der kommer pludselige restriktioner, så skal vi aften (det er billetter udskudt fra sidste år). 

Har været en del i teatret indtil det her cororma halløj, og der bliver taget mange hensyn og passet på, så er ikke mere nervøs end når vi går i Føtex

Anmeld Citér

14. december 2021

kamikaze

Hvis jeg ikke skulle rejse og risikere coronahotel, så ville jeg gøre det. Jeg kan godt forstå trangen til at være forsigtig, men for mig personligt har jeg også et stærkt behov for at komme tilbage til hverdagen, så jeg tilføjer ikke flere begrænsninger end jeg bliver pålagt. Nu må vaccinerne gøre sit job.

Anmeld Citér

15. december 2021

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg har lige været syg med corona, Omikron varianten. Min mand og 3 hjemmeboende børn var også positive.

Jeg er netop i dag ude af isolation efter 14 dage! Jeg var virkelig hårdt ramt og kæmper lige nu med vejrtrækningen, der er klart nedsat og så selvfølgelig manglende smags og lugtesans. Børn og mand havde knap nogle symtomer! Vi er alle vaccineret.

Grunden til jeg reagerer på dit opslag er egentlig at jeg er træt af at høre på, at corona jo kun er en forkølelse. Ingen af mine ældre nærmeste ville kunne overleve at hive efter vejret som jeg gør pt.

Jeg ville helt ærligt ikke sætte julen over styr pga et teater stykke. Altså jeg havde feber der fløj op og ned. Og jeg er ellers sund og rask. Jeg kunne med nød spise og tvinge væske indenbords...men kan et lille barn det itilfælde af at blive ligeså ramt.

Ved godt at vi endelig ikke skal synes at corona skal styre vores liv....men jeg vil egentlig godt nok være ked af at få det her igen, og nu forstår jeg langt bedre hvorfor især ældre, har så svært ved at komme igennem et corona forløb.

Nej, skån jer for det, og bliv hjemme.

Anmeld Citér

15. december 2021

Missyou

Vi har Biletter til teaterforestilling d. 23 december og bi tager da helt sikkert afsted. Vores liv skal ikke gå i stå pga en virus der er kommet for at blive.

Anmeld Citér

15. december 2021

Soonmom

Ja, nu har vi haft Corona i snart 2 år, vi kan simpelthen ikke sætte livet på hold mere for en sygdom som kun slår syge og svage ihjel (de samme som en alm influenza slår ihjel)

Ikke at man ikke skal passe på hinanden, men lev livet med forholdsregler

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym

Tin skriver:

Jeg har lige været syg med corona, Omikron varianten. Min mand og 3 hjemmeboende børn var også positive.

Jeg er netop i dag ude af isolation efter 14 dage! Jeg var virkelig hårdt ramt og kæmper lige nu med vejrtrækningen, der er klart nedsat og så selvfølgelig manglende smags og lugtesans. Børn og mand havde knap nogle symtomer! Vi er alle vaccineret.

Grunden til jeg reagerer på dit opslag er egentlig at jeg er træt af at høre på, at corona jo kun er en forkølelse. Ingen af mine ældre nærmeste ville kunne overleve at hive efter vejret som jeg gør pt.

Jeg ville helt ærligt ikke sætte julen over styr pga et teater stykke. Altså jeg havde feber der fløj op og ned. Og jeg er ellers sund og rask. Jeg kunne med nød spise og tvinge væske indenbords...men kan et lille barn det itilfælde af at blive ligeså ramt.

Ved godt at vi endelig ikke skal synes at corona skal styre vores liv....men jeg vil egentlig godt nok være ked af at få det her igen, og nu forstår jeg langt bedre hvorfor især ældre, har så svært ved at komme igennem et corona forløb.

Nej, skån jer for det, og bliv hjemme.

Skån jer for det..? Du mener at man skal skåne sig fra at leve..? Det er super ærgerligt af du har haft et træls forløb - jeg håber du kommer dig hurtigt. Men hvis man gerne vil beskytte sig må man jo selv isolere sig eller spritte mere af. Vi er i Thailand og her var det værste at få en positiv test inden afrejse. jeg holdt afstand og var panisk den sidste måned. 

For mig er det dog generelt ikke mere farligt at tage i bio eller i teater end det er at tage på arbejde. Jeg sidder i en kantine med 50 mennesker og spiser frokost. 

Jeg savner et svar på, hvad man skal gøre,  fra dem der insisterer på restriktioner/ hjemmeskoling/ tests i massevis osv. corona går ikke væk..?? Skal vi blive ved med af sende børn hjem fra skole og arbejde hjemme..? Lukke med for koncerter, sportsbegivenheder, nattelivet osv  Med de økonomiske og  psykiske konsekvenser..? Vi kan ikke arbejde hjemme i de næste 5-10 år, undvære rejser osv. det er for meget godt liv der bliver spildt og det er unødvendigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.