Jule teater, ville I tage afsted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Tin skriver:

Jeg har lige været syg med corona, Omikron varianten. Min mand og 3 hjemmeboende børn var også positive.

Jeg er netop i dag ude af isolation efter 14 dage! Jeg var virkelig hårdt ramt og kæmper lige nu med vejrtrækningen, der er klart nedsat og så selvfølgelig manglende smags og lugtesans. Børn og mand havde knap nogle symtomer! Vi er alle vaccineret.

Grunden til jeg reagerer på dit opslag er egentlig at jeg er træt af at høre på, at corona jo kun er en forkølelse. Ingen af mine ældre nærmeste ville kunne overleve at hive efter vejret som jeg gør pt.

Jeg ville helt ærligt ikke sætte julen over styr pga et teater stykke. Altså jeg havde feber der fløj op og ned. Og jeg er ellers sund og rask. Jeg kunne med nød spise og tvinge væske indenbords...men kan et lille barn det itilfælde af at blive ligeså ramt.

Ved godt at vi endelig ikke skal synes at corona skal styre vores liv....men jeg vil egentlig godt nok være ked af at få det her igen, og nu forstår jeg langt bedre hvorfor især ældre, har så svært ved at komme igennem et corona forløb.

Nej, skån jer for det, og bliv hjemme.

Det er træls at være så syg som du har været. 

Men vi kan ikke sætte livet på standby for en sygdom, som langt langt de fleste oplever som en forkølelse.

Vi kan også få en tagsten i hovedet eller køre galt i vores bil eller få utallige andre sygdomme. 

Vi skal altså leve, ikke bare overleve!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Lillehjerte skriver:

Det er træls at være så syg som du har været. 

Men vi kan ikke sætte livet på standby for en sygdom, som langt langt de fleste oplever som en forkølelse.

Vi kan også få en tagsten i hovedet eller køre galt i vores bil eller få utallige andre sygdomme. 

Vi skal altså leve, ikke bare overleve!

Det er vel ikke at sætte livet på standby, blot fordi man gerne vil gøre sit for, ikke at risikere smitte og eventuelt isolation hen over julen.?

At sætte livet på standby er vel når man afventer noget bestemt i en meget lang periode, og ikke bare 1 uge eller 2.

Forstå mig ret, jeg var nok også taget afsted, men at sige at andre der overvejer at lade være, kun overlever er i min optik lige at stramme den.

Anmeld Citér

15. december 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hej, jeg har 2 teater billetter til en jule forestilling for børn. Havde bestilt dem for et godt stykke tid siden 
Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage afsted med min søn, nu hvor corona er blusset rigtig meget op igen.  Han er ligeså glad for teater som jeg, og jeg vil jo bare gerne give ham gode oplevelser og minder.

Jeg er vaccineret, og vi bliver begge testet jævnligt.
Ville I turde tage afsted?

Du skal gøre det, du har det bedst med. 

Herhjemme tør vi godt og skal afsted på fredag.

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym

Jeg ønsker ikke at lege covid 19 politi men mener alle skal gøre hvad de føler er rigtig myndighederne er jo ikke bleg for at lukke tingen ned  hvis de mener der er en høj risiko i forhold til covid 19

Anmeld Citér

15. december 2021

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Skån jer for det..? Du mener at man skal skåne sig fra at leve..? Det er super ærgerligt af du har haft et træls forløb - jeg håber du kommer dig hurtigt. Men hvis man gerne vil beskytte sig må man jo selv isolere sig eller spritte mere af. Vi er i Thailand og her var det værste at få en positiv test inden afrejse. jeg holdt afstand og var panisk den sidste måned. 

For mig er det dog generelt ikke mere farligt at tage i bio eller i teater end det er at tage på arbejde. Jeg sidder i en kantine med 50 mennesker og spiser frokost. 

Jeg savner et svar på, hvad man skal gøre,  fra dem der insisterer på restriktioner/ hjemmeskoling/ tests i massevis osv. corona går ikke væk..?? Skal vi blive ved med af sende børn hjem fra skole og arbejde hjemme..? Lukke med for koncerter, sportsbegivenheder, nattelivet osv  Med de økonomiske og  psykiske konsekvenser..? Vi kan ikke arbejde hjemme i de næste 5-10 år, undvære rejser osv. det er for meget godt liv der bliver spildt og det er unødvendigt. 

Jeg sagde da hvis ikke man skulle "Skåne sig for at leve"?? Gjore jeg?

Jeg tænker bare, at den enkelte familie vel har planer i julen.... og jeg ville ikke risikere 14 dage i isolation hen over jul/nytår, for et enkel teater stykke og slet ikke hvis familien skal være samme  med ældre eller sårbare. Og man smitter trods alt 48 timer før symtomer/påvist test, så man kan trods alt nå at smitte nogle man ikke ønsker! Især her i julen!

Så inden du tilegner mig meninger jeg ikke har, eller ord jeg ikke har skrevet, så start med at læse mit opslag!

Desuden er det "bare" min mening og måske et perspektiv der ikke er overvejet, også må TS jo gøre hvad hun finder bedst.

Anmeld Citér

15. december 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville ikke tage afsted. Jeg har lige været i isolation med mand og børn i 14 dage, det er ca. den sidste måde jeg ønsker at tilbringe julen på

Anmeld Citér

15. december 2021

Maximus4

Anonym skriver:

Jeg ønsker ikke at lege covid 19 politi men mener alle skal gøre hvad de føler er rigtig myndighederne er jo ikke bleg for at lukke tingen ned  hvis de mener der er en høj risiko i forhold til covid 19

Det er sjovt nok lidt paradoksalt det du skriver. Ja de er ikke bleg for at lukke landet ned det har du helt ret i. Men de kunne de ligeså godt have gjort hvis folk alligevel ikke "må" tage i teateret selvom de er vakket. Jeg synes trådstarter skal tage af sted

Anmeld Citér

15. december 2021

Anonym

Jeg ser sådan på det myndighederne er ikke bleg for at lukke noget ned i vores samfund i denne her omgang har de valg at lukke nattelivet ned skolebørn er sendt hjem så det de  har valgt at hold åben må de mening er sikke at benytte jeg mener folk skal benytte sig af de muligheder der er hvis de føler sig trygge ved det og hvis ikke så skal de bestem hele  ikke gør det så mit svar er tag af sted hvis du er tryg hvis ikke så skal du ikke gøre

Anmeld Citér

15. december 2021

Maximus4

Tag du bare afsted Du er vaccineret og var blevet lovet lidt frihed i bytte. Brug den. Din dreng bliver glad

Anmeld Citér

15. december 2021

fehår

Jeg var ikke taget afsted. For mig er der ikke ret meget, der ville værd at risikere potentiel isolation til juletid.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.