Bør man klæde tvillinger ens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2021

Lje

Profilbillede for Lje
cillemusse skriver:

Jeg tror han synes det er praktisk i forhold til indkøb af tøj til dem, kan ikke forestille mig at han ville gide at skifte begge deres tøj hvis den ene skider igennem bare for at de skal se ens ud

Nåår - men det synes jeg, er noget andet. Gode basiskøb har vi også flere af i samme model. Nogle gange i samme farve. 

Der ville jeg dog - hvis det var mig, der havde tvillinger - netop købe basiskøb i ens farvepalette, så jeg ikke havde ens tøj men kunne matche det på tværs uden at tænke over det. 

For mig bliver ens klædte børn (tvillinger eller søskende) lidt for *bedååååårende nuttede* og det bliver for kvalmt for min smag. 

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2021

Hanspige

Profilbillede for Hanspige
cillemusse skriver:

Jeg synes det er ligeså kikset at klæde dem i samme sæt men forskellige farver

Jeg gik selv i skole med et par tvillingedrenge og der var små forskelle ved dem udseendesmæssigt selv om de var enæggede. Folk der ikke kunne se forskel på dem var folk der ikke gad at lære forskellene at kende...

Svært at købe tøj hvis det ikke må være det samme men i andre farver. Hvad ellers vil du f.eks give drenge på end bukser og bluser?

Anmeld Citér

13. december 2021

Frk_mor

Man "bør" ikke hverken det ene eller andet med tvillinger, men man må/kan godt.

Jeg har enæggede tvillingedrenge, og de er oftest klædt i matchende eller ens sæt. Dels fordi jeg synes det ser godt ud og dels fordi jeg har fået så mange kommentarer om at det må/kan/skal man aldrig gøre med tvillinger. Og så tænker jeg at det egentlig kun er mig og deres far der kan bestemme det.

Jeg tror simpelthen ikke på, at min evne til at individualisere mine børn og kende dem som to personligheder, er afhængig af hvorvidt de er klædt i ens eller forskelligt tøj. Ligesom jeg slet ikke synes at tøjet og personligheden hænger sammen på børn, indtil de når 3-4år og selv begynder at have en holdning. Det bliver ikke mere personligt af at mor vælger 2 sæt fremfor 1 sæt.

Når det er sagt, så er det jo min holdning, og hvis du som mor ikke synes det er sødt eller passende at klæde dine børn ens/matchende, så kan du jo bare lade være med at gøre det.

Anmeld Citér

13. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville ikke gøre det bevidst. Men hvis jeg havde købt et helt lager af grå bodyer og brune bukser, så ville de måske nok være ens af og til. 

Jeg ville ikke tænke over det. Jeg ville købe nogen basis køb (bodyer, strømpebukser, bløde bukser, heldragter) og så ville de få det på der var rent.  

Jeg synes det er lidt for meget med bevidst koordineret tøj til børn. Fx ens julekjoler til søstre. Det ikke lige mig. Men basistøj som body og bukser. Tja. Jeg ville nok forsøge at give dem forskellige farver på når vi skulle se andre mennesker - for at det er nemmere for fremmede at kende forskel. 

Når de bliver større ville jeg forsøge at klæde dem forskelligt hver dag. Jeg kan huske tvillinger fra min skoletid. De havde altid det samme på, men i hver deres farve. Fx ens jeans og så hhv blå og grøn adidas bluse af samme model. Det var sgu lidt kikset. Men  vi børn havde nok heller ikke så mange krav selv, til tøj dengang. Idag synes jeg børn er noget mere egenhændige med deres "stil" ret tidligt. 

Anmeld Citér

13. december 2021

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Mine tvillinger (4 om lidt) ligner overhovedet ikke hinanden og går ikke i samme tøj. Men fordi de er tvillinger, bliver de dagligt kaldt forkert navn. Det er ret irriterende for dem hele tiden at skulle fortælle hvem de er.

Når vi skal til fest, kan jeg godt finde på at give dem matchende tøj på. Enten ens eller noget der passer sammen. Det samme får lillebror

Anmeld Citér

13. december 2021

Anonym

Jeg er helt forvirret. Altså i mener det skader tvillinger at gå klædt i samme tøj? 

Jeg er godt nok ikke tvilling har heller ingen tvillinger men vi har i familien og de har samme tøj i samme farve men også samme tøj i forskellige farver. 

Jeg blev klædt på som en klov i min opvækst og fik aldrig noget nyt men fik mine søsters tøj og jeg har ikke taget skade. Og de tvillinger vi har i familien er i 20 rene nu og de har godt nok heller ikke taget skade. 

Hvem skal bestemme hvordan ens børn må gå klædt? Det vel os forældre indtil de selv har noget at skulle sige, de for jo trods alt en mening og såden som vi går og forkæler vores børn så skal de jo nok selv bestemme deres tøjvalg når de kan. Mine drenge der næsten to år mellem. Købte altid det samme til dem begge indtil den ældste begyndte i skole og ønskede sig en anden stil.

jeg syntes sagtens man kan klæde dem ens ligeså vel man kan det omvendte. 

Ps tvillinger er bare de bedste ville ønske det var mig som havde el skulle til at have tvillinger. I er godt nok heldige jer med tvillinger

Anmeld Citér

13. december 2021

breck

Svært at købe tøj hvis det ikke må være det samme men i andre farver. Hvad ellers vil du f.eks give drenge på end bukser og bluser?

Det er da ikke svært, det er bare at lade vær med at købe to sæt af det samme tøj. Udvalget af babytøj er stort så tror ikke trådstarter får problemer med at købe forskellige bukser og bluser til dem. 

Anmeld Citér

13. december 2021

breck

Frk_mor skriver:

Man "bør" ikke hverken det ene eller andet med tvillinger, men man må/kan godt.

Jeg har enæggede tvillingedrenge, og de er oftest klædt i matchende eller ens sæt. Dels fordi jeg synes det ser godt ud og dels fordi jeg har fået så mange kommentarer om at det må/kan/skal man aldrig gøre med tvillinger. Og så tænker jeg at det egentlig kun er mig og deres far der kan bestemme det.

Jeg tror simpelthen ikke på, at min evne til at individualisere mine børn og kende dem som to personligheder, er afhængig af hvorvidt de er klædt i ens eller forskelligt tøj. Ligesom jeg slet ikke synes at tøjet og personligheden hænger sammen på børn, indtil de når 3-4år og selv begynder at have en holdning. Det bliver ikke mere personligt af at mor vælger 2 sæt fremfor 1 sæt.

Når det er sagt, så er det jo min holdning, og hvis du som mor ikke synes det er sødt eller passende at klæde dine børn ens/matchende, så kan du jo bare lade være med at gøre det.

Hvis du har fået rigtig mange kommentarer om at du ikke bør klæde dem ens tror du så ikke at der er noget om snakken?

Jeg er selv tvilling og vi hadede begge to af blive iklædt det samme tøj (også når det var samme sæt i forskellige farver).

Det er min oplevelse at andre mennesker udover ens familie ikke er i stand til at se tvillinger som to individer og at klæde dem ens bekræfter kun andre i at de er én enhed frem for to. 

Håber inderligt for dine tvillinger at du stopper med at klæde dem ens når de når skolealderen.

Anmeld Citér

13. december 2021

breck

Anonym skriver:

Jeg er helt forvirret. Altså i mener det skader tvillinger at gå klædt i samme tøj? 

Jeg er godt nok ikke tvilling har heller ingen tvillinger men vi har i familien og de har samme tøj i samme farve men også samme tøj i forskellige farver. 

Jeg blev klædt på som en klov i min opvækst og fik aldrig noget nyt men fik mine søsters tøj og jeg har ikke taget skade. Og de tvillinger vi har i familien er i 20 rene nu og de har godt nok heller ikke taget skade. 

Hvem skal bestemme hvordan ens børn må gå klædt? Det vel os forældre indtil de selv har noget at skulle sige, de for jo trods alt en mening og såden som vi går og forkæler vores børn så skal de jo nok selv bestemme deres tøjvalg når de kan. Mine drenge der næsten to år mellem. Købte altid det samme til dem begge indtil den ældste begyndte i skole og ønskede sig en anden stil.

jeg syntes sagtens man kan klæde dem ens ligeså vel man kan det omvendte. 

Ps tvillinger er bare de bedste ville ønske det var mig som havde el skulle til at have tvillinger. I er godt nok heldige jer med tvillinger

Tvillinger bliver sammenlignet på alt, kaldt ved forkert navn og set som ét individ i stedet for to så hvorfor gøre det værre for dem ved at klæde dem i det samme tøj? Jeg synes ikke man kan være det bekendt. 

Anmeld Citér

13. december 2021

Hanspige

Profilbillede for Hanspige
breck skriver:

Det er da ikke svært, det er bare at lade vær med at købe to sæt af det samme tøj. Udvalget af babytøj er stort så tror ikke trådstarter får problemer med at købe forskellige bukser og bluser til dem. 

Så det nok bare mig der synes det ligner hinanden alligevel. Synes også det lyder ret besværligt at skulle rende fra en shop til en anden. Bare for at det ikke matcher

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.