Bør man klæde tvillinger ens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.103 visninger
32 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2021

cillemusse

Min mand og jeg venter tvillinger og er uenige om hvorvidt de skal klædes ens eller ej... 

Jeg synes det er kikset og på længere sigt skadeligt for deres identitetsudvikling, min mand synes det er praktisk.

Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
cillemusse skriver:

Min mand og jeg venter tvillinger og er uenige om hvorvidt de skal klædes ens eller ej... 

Jeg synes det er kikset og på længere sigt skadeligt for deres identitetsudvikling, min mand synes det er praktisk.

Hvad synes I?

Det er vel op til hver dag, hvad man har lyst til.. og de kan jo være ens, men i hver deres farve.. 
Han synes det er praktisk, ja måske, men det betder også I skal have to af hvert af alt tøj, i stedet for bare at have tøj liggnede. 

Og jo ældre de bliver, får de jo også hver deres personlighed, og kan li de forskellige ting, og så køber man vel de ting, som de kan li og ikke de samme, for at de skal være ens. eller hvad? 

Så nej man bør ikke, men man kan.

Anmeld Citér

12. december 2021

321

Profilbillede for 321
cillemusse skriver:

Hvad synes I?

Jeg arbejdede engang sammen med to som var tvillinger og de havde samme tøj på, samme frisure og gik altid sammen hver eneste dag. Ved godt det er worst case. Men på den baggrund har jeg altid ment det var vigtigt at sørge for at de får hver deres identitet, så de ikke kun er kendt som “tvillingerne”

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

De skal bestemt ikke klædes ens, det er SÅ kikset!

Anmeld Citér

12. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det behøver vel ikke være enten/eller. Jeg tror, jeg ville gøre både og - helt afhængigt af det forhåndenværende tøj. 

Anmeld Citér

12. december 2021

lineog4

Profilbillede for lineog4

Synes det lyder utrolig besværligt og tidskrævende at klæde dem ens, for der kræver jo, at man har købt to af alting, at det er rent på samme tid og ikke mindst at det er det samme som ligger øverst i skuffen

Jeg kan se det praktiske i at alle strømper er ens  for hvis man så mister så har man 11 andre at parre dem med, men at have som princip at tøjet skal vlre ens, ville for et rodehoved som mig være en uoverkommelig opgave. Mine børn fik stort set altid det på som lå øverst også selvom de så lignede en forfejlet farvelade en gang imellem. Og var de endelig pænt klædt på, så tossede de igennem, spildte ned af blusen, rullede sig i mudder eller hvad der nu kan ske, så en eller flere beklædningsgenstande skulle skiftes og røg farve og mønster ideen med det samme.

Derudover så elsker jeg at købe, sy og strikke tøj til børn og med tvillinger kunne jeg kæbe og lave dobbelt, så det skulle da ikke spildes på noget der var helt ens

Nå men mit svar er vel egentlig, hvad der føles lettest for det er vel det vigtigste i forhold til børns tøj, at det ikke skal tage uforholdsmæssigt lang tid at finde der frem, og man skal ikke få stress over, at den røde bluse ikke lige var der, eller den ikke passede med de grønne bukser.

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Vi har tvillinger i familien og de er aldrig klædt ens. Eller de har måske den samme model af en slags tøj på men i hver deres farve. De har en farve hver som de som oftest er klædt i. Det er så dejligt. De er ikke så gamle endnu, men det gør det så meget nemmere at kende dem fra hinanden når man ikke ser dem så tit og kan se de små forskelle i personlighed lige med det samme når de træder ind af døren. 
Jeg ville ikke klæde dem ens. Ikke fordi det er kikset for jeg synes faktisk det kan være utrolig sødt. Men fordi jeg vil mene at alle børn også tvillinger har brug for at være sig selv og ikke altid bare en del af et par. 

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Jeg er tvilling og da vi var små, havde vi nogle gange det samme tøj på, men det var nok hvad der lige praktisk kunne lade sig gøre. Hvis vi fik nyt tøj, fik vi ofte det samme men i hver sin farve. Hvis vi skulle være fine i tøjet, fik mine forældre lidt mere op i at det skulle være ens. Men altså, det holdt jo kun til vi hver fik vores mening om hvad vi ville have på. 

Jeg synes det er fint når mine drenge, selv om de ikke er tvillinger, har det samme tøj på til fester, så det ville jeg også gøre med tvillinger, men ikke til hverdag

Anmeld Citér

12. december 2021

Anonym

Jeg vil sige at jeg ikke ville klæde tvillinger ens hvis jeg fik dem som udgangspunkt.

Men en gang imellem ville jeg nok, ligesom jeg og min søster havde totalt nuttede matchende sømandskjoler omkring 3-5 års alderen til festlige lejligheder.

Nogen gange marcher helt almindelige søskende jo også. Men det skal ikke være normen, for jeg synes de skal være deres egen individuelle person. Ikke bare en del af et sæt.

Anmeld Citér

12. december 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
cillemusse skriver:

Hvad synes I?

Vi havde tvillinger på mit gamle arbejde. De to som blev klædt ens og af udseende var meget svær at se forskel på, synes ikke selv det var fedt når børnene hele tiden spurgte “ er du line eller er du Agnes? Eller endnu værre hvis børnene spurgte “er du line?” og barnet svarede “nej jeg er Agnes” og fik en reaktion som  “øøøv, jeg vil lege med Line”for så at efterlade Agnes ked af det. 
jeg synes det er godt for børnene at klæde dem forskelligt for det er to forskellige børn, ikke et barn. 
men jeg kan da godt se at det ikke er så relevant når de er helt små  - men jeg ville nok klæde dem forskelligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.