Jeg kan desværre godt følge dig, og forstå hvorfor du synes det er svært.
Du skriver jo at graviditeten var planlagt,så derfor har du jo gjort dig dine overvejelser omkring din beslutning og den er du nødt til at stå ved over for dig selv. Ellers bliver det for hårdt.
Personligt vil jeg sige, at jeg selv efter endt uddannelse netop valgte at gøre alt for at få et fuldtidsjob. Efter 1 år lykkes det stadig ikke, og jeg følte at jeg havde gjort et ærligt forsøg på at bide mig fast på arbejdsmarkedet inden jeg stiftede familie. Så jeg blev gravid. Og i 6. måned blev jeg fuldtidsansat. Jeg var lykkelig.
Så det kan altså lade sig gøre.
Når det er sagt, hvad er så dine grunde til ikke at vente på, eller gøre forsøget, på at blive færdig og få et job? Har du en høj alder eller andet? For ellers synes jeg nu heller ikke at dit valg lyder særlig fornuftigt, må jeg være ærlig at sige. Men glæd dig nu til det lille liv. Og mon ikke du når din karriere alligevel,selvom det kan blive sværere.
Det er da rigtig fint at få børn under studiet..? Hvad skulle ikke være gennemtænk i det..? Mange par ville ikke skulle kæmpe for deres børn, hvis de startede tidligere.
Jeg sidder med rekrutteringsprocesser.. og det er da klart en fordel for en arbejdsgiver, at man har fået sine børn eller i hvert fald et af dem. Det sparer en barselsperiode.
Herudover er mange nyuddannede ret umodne (var det sikkert også selv) - det er en ande modenhed og ansvarlighed man møder når man ansætter en der er blev mor eller far.
Det er bestemt ikke sort/ hvidt. Og du er ret fordømmende i din kommunikation!
Anmeld
Citér