Føler dette er et enormt tabubelagt emne, men har brug for at høre jeres råd. Jeg er lykkelig planlagt gravid med termin i marts. Har haft den nemmeste graviditet indtil videre og alt er jo egentligt rigtig godt. Men de fleste af mine veninder bliver færdiguddannede til sommer, hvor de allerede nu er garanteret fuldtidsjob med høje lønninger (samme uddannelse vi tager). Det er jeg sådan set også, men der går bare er et år mere, da jeg er på barsel på SU et år (med barselsdagpenge fra studiejob). Jeg synes bare det er så hårdt, at de ligesom kommer videre i livet fra studie og kommer til at tjene så godt og kan alt der hører med til. Jeg har jo selv valgt min situation, så synes mine tanker er så dumme, jeg kan bare ikke slippe dem at jeg stadig skal være studerende længere tid 
Min situation er måske ikke helt som din, men kan godt sætte mig ind i dine følelser og tanker.
Personligt havde jeg altid set mig selv med en god uddannelse og et job jeg var glad for. Men sådan er det pt ikke blevet.
Min vej blev slet ikke som jeg forestillede mig. Blev uventet gravid på trods af beskyttelse da jeg var 17 og gik på HTX, klare det alligevel og var pave stolt, følte at jeg kunne alt og søgte ind på drømme studiet efterfølgende.
Læste til sygeplejerske (her fik vi planlagt en datter midt i studiet og alt gik som det skulle og jeg kom tilbage som planlagt, var endda så utroligt heldig at en veninde var på samme hold). Men desværre knækkede jeg mentalt lige inden min bachelor, angsten har nok altid ligget og luret fra barndommen, men den valgte desværre at springe ud i fuld flor på det mest ærgerlige tidspunkt føler jeg. Fik ikke drømme uddannelsen da jeg endte med at blive sygemeldt for længe og ikke kunne overskue at skulle tilbage (på trods af jeg kunne få merit dengang).
Det at se alle mine venner og veninder blive færdige, få jobs og komme videre i deres liv gjorde virkelig ondt. Jeg er/var selvfølgelig glad på deres vegne, men det at se dem opnå det jeg havde haft en drøm om for mig selv, ja det var/er bare bare mega hårdt og tabubelagt.
Jeg gik længe i en tåge omkring uddannelse og job. Kunne ikke se hvor jeg hørte til og det der holdt mig oppe og igang var/er mine børn. Jeg fik så heldigvis en mulighed for at komme i arbejde hos min mands firma, og har derigennem valgt at uddanne mig til kontorassistent. (Absolut ikke det jeg havde regnet med eller set mig selv som).
Men på trods af modgang, så har jeg idag ændret mit syn på det hele. Det har jeg været nødt til for at kunne rejse mig op og komme videre.
Selvom alt var rigtigt svært, så har jeg fået længere tid hjemme med mine børn, jeg har set dem vokse op og kunne ting med dem jeg ikke ville havde kunne hvis jeg var kommet igennem sygeplejersken. Det vælger jeg at fokusere på nu.
Selvom jeg ikke har haft nemt ved at se mig selv i det job jeg nu ender med efter min uddannelse, så kan jeg også her vende det om og sige "her er jeg sammen med min mand i pauserne, jeg kan få nogle flere privilegier ved af jeg kender chefen he he og det allerede aftalt jeg kun skal arbejde deltid."
Så ja, det er hårdt at snakke med mine venner og veninder der endte der hvor jeg troede jeg hørte til. Men livet gav mig en anden vej og nogle andre muligheder. Så kan jeg godt leve med et stik i hjertet af og til.
Du kommer jo rent faktisk ud på den anden side hvor du vil være, og oven i købet med en lille en derhjemme også.
Men forstår godt følelsen der er tilstede lige nu.