Modsat mange andre, så deles alt ikke her. Vi har separate lønkonti, og overfører så alt til budget/madkonti/ opsparinger osv hver især. Her betaler vi så 70/30, da min mand tjener væsentligt mere end mig.
Jeg ville aldrig forvente hans stigning kom mig til gode? Måske fordi vi aldrig mangler, men også fordi vi blander os aldrig i hvor meget den anden har på sin konto.. Så skal vi aldrig diskutere eller blive irriterede over hvad den anden bruger penge på.
Så skal det siges at alle børnepenge går på min konto, da jeg køber alt dette.
Og har han pludselig mange penge stående, eller får fritvalgskonto /bonus osv udbetalt, så ryger de ind på fælles lån, ferie eller andet. Så han holder som sådan ikke på dem.
Er det stramt for dig økonomisk, så kan jeg godt forstå du reagerer, så ville jeg nok også føle mig lidt snydt. Men her sætter vi omkring 5000,- ind hver måned på opsparing til uforudsete udgifter, gaver osv - og køber jeg nips, knive og andet, eller betaler gaver til trænere/pædagoger/frugtordninger osv, så hiver jeg bare 1000,- fra dén indimellem, hvis jeg tænker der er gået meget ud.
Jeg ser slet ingen problemer i vores model, så jeg må være gammeldags
Aner ikke om min mand har 5 eller 15.000 til sig selv hver måned, og skænker det aldrig en tanke…
Anmeld
Citér