Hører ikke efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.652 visninger
13 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2021

Anonym trådstarter

Har det ikke super godt. Jeg holdte i dag fast på min datter  og gav jakke på, fordi at hun efter gentagende gange løber væk og griner, når jeg siger at vi skal have jakke på nu. Havde sagt det i god tid så hun kunne indstille sig på det. Nøj det er ikke en særlig rar følelse jeg har i kroppen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvor gammel er din datter?

For umiddelbart er det da ikke noget der lyder så slemt. Jeg giver dem da også bare jakke på hvis de ikke gider, sågar omvendt på hvis de tager dem af igen. Det er ikke noget de dør af, alternativ at de måske blive syge hvis de ikke havde jakke på

Anmeld Citér

17. september 2021

Anonym trådstarter

Hvor gammel er din datter?

For umiddelbart er det da ikke noget der lyder så slemt. Jeg giver dem da også bare jakke på hvis de ikke gider, sågar omvendt på hvis de tager dem af igen. Det er ikke noget de dør af, alternativ at de måske blive syge hvis de ikke havde jakke på

Hun er 3.5 , og hun blev ked af at jeg gav hende den på. Det er nok det der trykker hos mig Hun har lige været syg så derfor at den skulle på.

Anmeld Citér

17. september 2021

Anonym

Altså, jeg siger ikke det er fedt når den slags sker; men hjemme hos os sker det altså ofte. Min søn gider sgu heller ikke have hverken bukser, strømper eller jakke på. Men det skal han jo - den slags er ikke til forhandling, det er der så andre ting der er. Han får altid muligheden for selv at tage det på, eller få hjælp til det. Og jeg starter altid med at lave lidt skæg og prøve at gøre det hyggeligt. Hvis han stadig nægter, så tager jeg ham bare og giver ham det på. Uden skæld ud eller noget. 

Jeg synes ikke du skal have det dårligt, og din datter har ikke taget skade.

Anmeld Citér

17. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså, jeg siger ikke det er fedt når den slags sker; men hjemme hos os sker det altså ofte. Min søn gider sgu heller ikke have hverken bukser, strømper eller jakke på. Men det skal han jo - den slags er ikke til forhandling, det er der så andre ting der er. Han får altid muligheden for selv at tage det på, eller få hjælp til det. Og jeg starter altid med at lave lidt skæg og prøve at gøre det hyggeligt. Hvis han stadig nægter, så tager jeg ham bare og giver ham det på. Uden skæld ud eller noget. 

Jeg synes ikke du skal have det dårligt, og din datter har ikke taget skade.

Nej tænker heller ikke hun har taget skade… Er enig i, at  nogle ting bare ikke er til forhandling hos de små.

Anmeld Citér

17. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er da ikke noget at være ked af. Du viser dig som en ansvarlig voksen der sætter grænser for dit barn. For nej, dit barn skal ikke selv bestemme om det vil have jakke på, i bad, have børstet tænder og alt muligt andet de kan stejle over. Det er hårdt når de bliver kede af det, men det er altså sådan de lærer hvem der bestemmer

Anmeld Citér

17. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det der har vi vist alle prøvet. Intet unormalt i det og intet at være ked af. 

Medmindre man skal ud af døren på et bestemt tidspunkt, så er det bare med ikke at give efter. Hvis min datter kom med den der, så ville jeg sætte mig ned med jakken klar og roligt sige til hende, at det må hun selv om, men vi kommer ikke afsted, før hun har taget jakken på. At jeg har god tid til at vente og derved gøre det kedeligt, at jeg nu bare sidder stille og venter. Stå fast. Så kommer hun som regel af sig selv og siger undskyld. 

Det er som regel også hurtigere end at tage kampen. 

Anmeld Citér

17. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Nu ved jeg selvfølgelig ikke helt hvad du mener med “holdt fast”, men umiddelbart synes jeg at det lyder nogenlunde uskyldigt?

Selvfølgelig forsøger man at undgå tvang. Men hjemme hos mig får man jakke på, når en voksen beder om det, uanset om man vil eller ej. Det samme gælder tandbørstning, gummistøvler ... ja, alt det som i bund og grund ikke er til debat. Og jeg bruger ikke tiden på at jagte rundt efter mine børn, men sørger kærligt og bestemt for at gennemføre det nødvendige.

Anmeld Citér

17. september 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hun er 3.5 , og hun blev ked af at jeg gav hende den på. Det er nok det der trykker hos mig Hun har lige været syg så derfor at den skulle på.

Ikke for at dunke dig oven i hovedet, men går du vitterligt og er ked af det over, at din datter blev ked af over at skulle tage en jakke på ?. Må din datter på aldrig blive ked af det ( eller sur over at hun skal gøre noget bestemt) 

Anmeld Citér

17. september 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min tanke er at hun havde besluttet at hun ikke ville have den på og du jo tager den på hende.. At hun havde det sjovt med at løbe væk.

Tal med hende, om at hun skal have jakken på, ellers kan hun ikke komme ud/afsted. Ligesom hvis hun tager den af på mensk går, så må man stoppe indtil hun tager den på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.