Love Angel skriver:
Kære ts det er træls for jer begge at være så uenig angående det her med baby. Men for mænd er det lidt svært at tag springet angående at få børn og blive far. De tænker både økonomi og plads og fritid og gør ting alene som par mm mænd er ikke så hurtig til at være modne som kvinder.
han siger han vil jer og ha børn med dig men at han ikke præcis kan sige hvornår han er klar, i virkeligheden kan mænd næsten ikke blive klar, før de faktisk er blivet fædre. Og det er det de ikke forstår. Tænk over det du er 30 nu og han er for Søren 35 år. Hvis ikke han er klar som 35 år, så ved jeg ærligtalt ikke hvornår han så bliver klar, når han er måske 55 år?!
Et kærligt skub med samtidig at fortælle ham hvad det betyder for dig og at det kan tag langtid at opnår graviditet og derefter er der 9 måneder til baby kommer. De her ting er jo ikke ondt men sempelthen lille skub til de fleste mænd der virkelig ikke ved at stod det til dem så vil der faktisk ikke ha blivet født nogle børn.
vi kvinder er jo meget hurtigere modne når det gælder det med børn og endda allerede nogle kvinder fra 18 år tænker på at få børn når de møder den rette mand og danner sig billeder og tanker om hus og hvor mange børn mm.
min mand var 24 år og jeg var 25 år da vi fik vores ældste datter. Ca et halv år før vi bliv gift. Tog jeg emnet op om hvornår vi skulle have børn og han følte sig ikke klar og følte sig for ung og bange for at miste sin fritid ( computer nørd) og vores tid sammen mig og ham. Og jeg fortælle ham hvad det betyder for mig og at det brændende ønske at snart at blive mor. Så sagde han at lad os blive gift først ( fordi han synes det var mærkeligt med hans mor og far ikke var gift)
og det sagde jeg ja da self det er jeg med på
så vi aftalte at vi begynder at prøve på vores bryllups ophold i det hotel vi holdt vores bryllup i. Så fra snakken til vi bliv gift gik der 6 måneder , det var lækkert at gøre det i sommertiden.
når men efter vi fik den første barn efter 1 år sagde han at det var godt at jeg sagde i sin tid at vi skal til det, og han sagde at det godt at vi fik vores første barn så tidlig, og han bliv ved med at sige det hver gang der gået lidt tid
efter hun bliv 3 tog jeg emnet op igen om nr 2 barn og han vil ha ventet lidt men jeg sagde også at man ved ikke hvor længe det tar og vi bliver ældre. Så vi begyndte på at prøve nr 2. Og lige siden bette pigen kom til har han sagt at godt vi fik børnene tidlig.
Da han synes at det helt tosset hvis vi først begyndte når man var 30 år
sorry det bliv for langt
Tror såmænd mænd og kvinder kommer i lange forskellige udgaver, for jeg ville i følge dit skriv være en mand. Havde jeg ikke blevet gravid med en smutter, så tror jeg såmænd aldrig vi havde fået børn. Hvorfor? Fordi jeg vist aldrig var parat, tænkte over økonomi, bolig, alene tid, karriere, uddannelse og og og...
Og kære ts forstår udmærket frustrationen npr man ikke er i sync på en så vigtig ting. Jeg kan godt følge både de, der skriver: I skal sammen finde grunden til han ikke vil. Men jeg kan også forstå de som skrovrr: giv plads og aftal nu taler vi ikke det i x antal måneder.
Så ingen gode råd andet end ord fra en, der nok aldrig var blevet parat, og faktisk ikke kunne forklare hvorfor andet end jeg er vist en overtænker. Tror ikke det havde hjulpet med en masse snakke, for jo mere snak jo mere kunne jeg grave mig ned i analyser og ende med konklusionen: ikke nu.
Hmm men du kender din mand/kæreste bedst, er han en overtænker, så skal der måske en deadline. Er han skrænt for vid og sans over tabt frihed, så skal du tage fat der. Er han komfortabel hvor han er, og ikke vild med forandringer eller....?