Skal dit barn vaccineres mod influenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2021

Carina:-)

Nej.

Hvad bliver det næste - imod forkølelse?

Virus der styrker og aktivere vores imunforsvar-.  Er fuldstændig unødvendigt at forsøge at udrydde. 

Det er blevet helt skørt- vi må ikke længere bliver alm. Syge ... og med tanke på at de fleste ikke bliver syge. Ja så er det endnu mere skørt. 

Så nej tak herfra- ikke imod noget så banalt som influenza.  

( og jeg et en af de sårbare med en type 1 diabetes, men jeg skal nok som jeg plejer klare mig ved en evt influenza- som jeg i øvrigt selv med 8 børn kun har haft en af ...)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

Tystys14

Anonym skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn mellem 2-6 år vaccineres mod influenza.

Hvad er jeres holdning til det?

Personligt har jeg ingen intention om at lade mit barn på 5 år vaccinere mod det. Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg er vaccineret mod corona, men sætter grænsen der. Har heller aldrig selv været vaccineret mod influenza.

Nej mine skal absolut ikke, hvad er det blevet af det almindelige immunforsvar? 

Jeg frygter jeg ødelægger mine børn mere end jeg hjælper dem ved at lade dem blive vaccineret hele tiden mod alt muligt. Så nej, de skal ikke vaccineres.

Jeg er aldrig selv blevet det mod influenza, og har været syg ganske få gange som barn med slem forkølelse og aldrig haft influenza som voksen (slemme forkølelser men intet værre). Tænker at der bedre kroppen får lov selv at lære sygdomme at kende som de kommer.

Følger det almindelige "gamle" vaccinationsprogram men det også det.

Anmeld Citér

1. september 2021

Kantar123

Jeg tror at mange herinde glemmer formålet med at vaccinere børnene denne gang. Og det er jo fordi at immunforsvaret netop ikke er blevet hærdet mod influenza de sidste to sæsoner og at sygdommen derfor rammer hårdere og nemmere i år.

Det er altså ikke for sjov, at det anbefales ovenpå corona epidemien, hvor vi alle har holdt os meget for os selv. Derfor! 

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym

Ja det skal hun. 
Vaccinen er ufarlig (jeg har fået den hver år de sidste 8 år, fordi jeg er sundhedsperson), den kan gives som næsespray så de skal kke stikkes, og hvis vi kan undgå at hun fanger en influenza i børnehaven og smitte lillesøster, så gør vi da klart brug af det.
Og ja, influenza er ufarligt, for vores unger! Både hende på 3 og den lille på 6 måneder. Men det er stadig pisse irriterende at være syg! Og hvis vi kan undgå det, så siger vi ja tak!

Og så har vi nogle meget gamle og syge oldeforældre som ikke ville have så nemt ved at komme sig oven på sådan en omgang, så hvis vi kan passe lidt på dem også

Anmeld Citér

1. september 2021

Tystys14

At man skulle proppe noget i en vaccine, som ikke er oplyst - det ER langt ude at tænke…  vi er altså ikke en diktaturstat og (ubegrundede) mistanker som det her er virkelig ikke godt for det ellers oplyste samfund.. 

Kan du få oplyst alle indholdsstoffer på de vacciner ?

For har efterhånden mange i min kreds som (ifølge dem selv) har forsøgt at få oplyst alle indholdsstoffer i både Corona vaccinerne men og almindelige vacciner til børn uden held. 

Hvis du kan og har indholdsfortegnelsen på disse, eller på en eller anden måde kan få dem oplyst vil du så ikke sende mig en besked?  

Har ikke selv har tid og overskud pga sygt barn (fra fødslen så ikke Corona) men er meget interesseret i af finde ud om det noget de bare siger eller om det rigtigt jeg/vi ikke kan få dem oplyst.

Anmeld Citér

1. september 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Kantar123 skriver:

Jeg tror at mange herinde glemmer formålet med at vaccinere børnene denne gang. Og det er jo fordi at immunforsvaret netop ikke er blevet hærdet mod influenza de sidste to sæsoner og at sygdommen derfor rammer hårdere og nemmere i år.

Det er altså ikke for sjov, at det anbefales ovenpå corona epidemien, hvor vi alle har holdt os meget for os selv. Derfor! 

Enig i det du skriver og så er det vel også for at mindske risikoen for at de får influenza og corona samtidig. Meget tyder jo på at det bliver blandt børnene at corona vil spredes i denne vinter. 

Anmeld Citér

1. september 2021

Wqa

Tystys14 skriver:

For har efterhånden mange i min kreds som (ifølge dem selv) har forsøgt at få oplyst alle indholdsstoffer i både Corona vaccinerne men og almindelige vacciner til børn uden held. 

Hvis du kan og har indholdsfortegnelsen på disse, eller på en eller anden måde kan få dem oplyst vil du så ikke sende mig en besked?  

Har ikke selv har tid og overskud pga sygt barn (fra fødslen så ikke Corona) men er meget interesseret i af finde ud om det noget de bare siger eller om det rigtigt jeg/vi ikke kan få dem oplyst.

For pfizer (Cominarnaty):

https://www.indlaegssedler.dk/indlaegssedler/indlaegsseddel/37332

-> punkt 6: Pakningsstørrelse og yderlige informationer

Du kan finde moderna på samme hjemmeside

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. september 2021

Missyou

Ja min yngste på 5 skal helt sikkert have den. Hvis han kan slippe for en uges sygdom, så er det da skønt. Jeg får den selv hvert år grundet svækket immunforsvar

Anmeld Citér

1. september 2021

Anonym

Tystys14 skriver:

Nej, det har jeg ikke - jeg har bare min sunde fornuft der siger, at selvfølgelig propper de ikke en coronavaccine i en influenzavaccine og siger "hov, det var et uheld!" bagefter.. det er virkelig ikke for at være kålhøgen eller bedrevidende, men altså - det er liiiidt for sølvpapirshat-tankegang

Anmeld Citér

1. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Kantar123 skriver:

Men hvis børnene ikke er blevet hærdet af influenza virus to år i træk og man nu vaccinerer i år. Så er det jo tre år i træk de ikke bliver eksponeret. Er de så ikke igen væsentligt dårligere rustet til næste år ? Skal de så ikke vaccineres hvert år fremadrettet ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.