Skal dit barn vaccineres mod influenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal dine børn vaccineres mod influenza ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.000 visninger
29 svar
65 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2021

Anonym trådstarter

Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn mellem 2-6 år vaccineres mod influenza.

Hvad er jeres holdning til det?

Personligt har jeg ingen intention om at lade mit barn på 5 år vaccinere mod det. Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg er vaccineret mod corona, men sætter grænsen der. Har heller aldrig selv været vaccineret mod influenza.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

2021baby

Jeg har absolut tænkt mig, at min datter på knap 5 år skal vaccineres. Både fordi det er en gennemtestet og sikker vaccine, og fordi vi om 5-6 ugers tid har en lillesøster i huset også. Og jeg vil meget gerne undgå et spædbarn med influenza, som er hevet med hjem fra børnehaven �� 

Jeg fik influenza vaccinen da jeg var gravid med hende på 5, og mærkede ikke det fjerneste til den ����‍♀️ Så derfor tænker jeg ikke det store ved at lade hende få den (igen, kan man sige.) 

Anmeld Citér

31. august 2021

HapsHapsHaps

Min søn på 2 skal helt sikkert have den. Jeg kan føde lillesøster hvornår det skal være og vil faktisk gerne undgå at den store slæber det med hjem fra vuggestuen og smitter hende. Jeg tror også selv jeg vil vaccineres mod influenza i år

Anmeld Citér

31. august 2021

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Ja selvfølgelig skal min datter have den☺️

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym

Nej min søn skal ikke have den. Han er 6 år nu og har aldrig haft influenza før generelt. Jeg er 36 og har haft det 1 gang i mit liv. Vi har et godt immunforsvar og tror på at kroppen klare den selv. 

han følger ellers vaccinationsprogrammet. 

Anmeld Citér

31. august 2021

Nomnom

Ja. Jeg får den også hvert år. Det år jeg ikke fik den var jeg så syg så jeg troede jeg skulle omkomme og jeg havde følgevirkninger flere måneder efter. Så jeg tager den og det samme gør min søn.

Vi har en lille tumling herhjemme, som rammes lige så hårdt af luftvejsinfektioner som jeg gør, så derfor får storebror den, trods han egentlig har et jernhelbred.

Anmeld Citér

31. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg er i tvivl.

Jeg ser umiddelbart ingen grund til det, eftersom de aldrig har haft influenza før, men er dog i tvivl hvis chancen skulle være større for at få det

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvorfor skal børnene pludselig til at vaccineres mod influenza? Ja chancen er åbentbart større for at få det i år, men de overlever jo nok (de er i øvrigt aldrig syge, det er 1,5 år siden at vi sidst lå og mine tre børn er alderen 2-5 år)

Jeg er også i tvivl om jeg selv vil have den, for kan ikke lade være med at tænke (og ja det er sikkert langt ude) om de kunne finde på at proppe noget Corona vacc i den (den har jeg bevist fravalgt pga graviditet))

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym

Fortvivlet skriver:

Jeg er i tvivl.

Jeg ser umiddelbart ingen grund til det, eftersom de aldrig har haft influenza før, men er dog i tvivl hvis chancen skulle være større for at få det

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvorfor skal børnene pludselig til at vaccineres mod influenza? Ja chancen er åbentbart større for at få det i år, men de overlever jo nok (de er i øvrigt aldrig syge, det er 1,5 år siden at vi sidst lå og mine tre børn er alderen 2-5 år)

Jeg er også i tvivl om jeg selv vil have den, for kan ikke lade være med at tænke (og ja det er sikkert langt ude) om de kunne finde på at proppe noget Corona vacc i den (den har jeg bevist fravalgt pga graviditet))

At man skulle proppe noget i en vaccine, som ikke er oplyst - det ER langt ude at tænke…  vi er altså ikke en diktaturstat og (ubegrundede) mistanker som det her er virkelig ikke godt for det ellers oplyste samfund.. 

Anmeld Citér

31. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

At man skulle proppe noget i en vaccine, som ikke er oplyst - det ER langt ude at tænke…  vi er altså ikke en diktaturstat og (ubegrundede) mistanker som det her er virkelig ikke godt for det ellers oplyste samfund.. 

Bare med al det tillidsbrud myndigheder har lavet her under Corona, så må jeg helt ærligt indrømme at jeg total har mistet troen på de danske myndigheder. Men tænker selvfølgelig at det nok ikke er tilfældet, men ville heller ikke bliver slemt overrasket hvis noget i den dur skulle komme frem

Anmeld Citér

31. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Vores skal ikke vaccineres mod influenza. Ifølge vicedirektøren for Sundhedsstyrelsen skyldes anbefalingen, at det vil reducere den samlede influenza i befolkningen og beskytte andre mod influenza og altså ikke for at beskytte det enkelte barn. Jeg har ikke noget imod at tage en vaccine for at beskytte andre som f.eks. corona vaccinen, men det er ikke mit barns opgave at beskytte samfundet. 

Vores børn er sjældent syge, så jeg foretrækker at de fortsat styrker deres gode naturlige immunforsvar, når der kommer til almindelige sygdomme. De følger dog det almindelige vaccinationsprogram, da det er imod sygdomme der generelt er noget værre end influenza. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.