Skal dit barn vaccineres mod influenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Fortvivlet skriver:

Jeg er i tvivl.

Jeg ser umiddelbart ingen grund til det, eftersom de aldrig har haft influenza før, men er dog i tvivl hvis chancen skulle være større for at få det

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvorfor skal børnene pludselig til at vaccineres mod influenza? Ja chancen er åbentbart større for at få det i år, men de overlever jo nok (de er i øvrigt aldrig syge, det er 1,5 år siden at vi sidst lå og mine tre børn er alderen 2-5 år)

Jeg er også i tvivl om jeg selv vil have den, for kan ikke lade være med at tænke (og ja det er sikkert langt ude) om de kunne finde på at proppe noget Corona vacc i den (den har jeg bevist fravalgt pga graviditet))

Ifølge denne udtalelse fra vicedirektøren skal de have det for at beskytte resten af samfundet:

"Den væsentligste grund til vores nye anbefaling er, at det vil have en kæmpe effekt på den samlede forekomst af influenza i hele befolkningen. Men det vil også beskytte de mindre søskende, barnet selv og hele familien".

Vores bliver ikke vaccineret, da det ikke er de små børns opgave at beskytte samfundet. Da vores børn ikke engang er syge en gang om året, så er jeg sikker på, at deres immunforsvar fint kan klare en evt. influenza, så jeg kan ikke se nogen fordel ved vaccinen for dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

Kantar123

Ja, selvfølgelig skal mit barn vaccineres mod influenza. Jeg er gravid med et vinterbarn, og oveni har vi bedsteforældre med KOL. Derfor er jeg ikke interesseret i at der hives noget med hjem! 

Det er en sikker og god vaccine, og de små får den som en næsespay og skal ikke engang stikkes.

Anmeld Citér

31. august 2021

Lje

Anonym skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn mellem 2-6 år vaccineres mod influenza.

Hvad er jeres holdning til det?

Personligt har jeg ingen intention om at lade mit barn på 5 år vaccinere mod det. Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg er vaccineret mod corona, men sætter grænsen der. Har heller aldrig selv været vaccineret mod influenza.

Ja selvfølgelig. Vi følger myndighedernes sundhedsfaglig anbefaling. 

Vi har en nyfødt herhjemme, som vi gerne vil passe ekstra på. Jeg fik også influenza-vaccinationen (og kighoste), da jeg var gravid. Og både min mand og jeg vil også have den. Vi får den begge tilbudt via arbejde. 

Vh.

Anmeld Citér

31. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tænker at mine skal have den. Og at det ikke er et stik gør det noget nemmere at sluge. 

Jeg har fået vaccinen en del gange, både som gravid og igennem mit arbejde, og jeg har intet mærket bagefter. 

Jeg tænker bare at det vil være dejligt at slippe for så meget sygdom som muligt herhjemme over vinteren, så jeg ser absolut en fordel for os selv frem for at hjælpe samfundet. Det er vel samme årsag til at man nu kan få en skoldkoppevaccine. Det er besværligt for hele familien når ens børn skal være hjemme i en uge med en mindre alvorlig sygdom

Anmeld Citér

31. august 2021

Bianca14

Min 5-årige skal have den og vil undersøge om man evt. kan betale sig til at den store på 7 også kan få, ligesom man kan med voksne☺️ Det vil hun nemlig rigtig gerne. 

Jeg får den selv hvert år og har aldrig mærket nogle bivirkninger.

Et lille pust i næsen er da et lille "offer" for at kunne være med til at beskytte sine nærmeste - og så er det jo heller ikke lige det fedeste for børnene selv at ligge med influenza. 

Anmeld Citér

31. august 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn mellem 2-6 år vaccineres mod influenza.

Personligt har jeg ingen intention om at lade mit barn på 5 år vaccinere mod det. Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg er vaccineret mod corona, men sætter grænsen der. Har heller aldrig selv været vaccineret mod influenza.

Normalt ville jeg følge anbefaling, men det giver ikke mening for os da det vil være en ud af 3 børn der blev vaccineret. Så den mindste eller den ældste vil stadig risikere smitte og give videre.

Havde vi ikke den mindste ville de 2 store blive vaccineret. 

Jeg forstår ideen bagved men det giver ikke mening her.

Anmeld Citér

31. august 2021

2018mor

Anonym skriver:

Jeg synes det er svært. For på den ene side så vil jeg da gerne at min datter på 3 kan undgå en omgang influenza, for til trods for at det jo ikke ligefrem er noget man dør af, så er det da ikke en sjov uge. Omvendt så siger de kloge jo netop at (milde) sygdomme i barndommen netop er med til at opbygge immunforsvaret, og de der er små børn i disse coronatider er jo virkelig blevet skånet for meget sygdom i deres første leveår (her tænker jeg forkølelser, influenza osv). 

Og så synes jeg egentlig at det faktum at det er for andres skyld, og ikke de små børn (sådan er det i hvert fald udlagt i flere medier) er sådan lidt Bob Bob. Hvis min datter (eller andre i vores hustand) er syg med forkølelse/influenza tager vi alligevel ikke på besøg hos oldemor og oldefar, som kunne risikere at blive smittet, heller ikke før der var noget der hed corona. 

Så helt ærligt så ved jeg det simpelthen ikke. Det er nok noget jeg skal gå og tygge lidt på og selvfølgelig snakke med min mand om, inden jeg kan tage 100% stilling dertil. 

Anmeld Citér

31. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Fortvivlet skriver:

Jeg er i tvivl.

Jeg ser umiddelbart ingen grund til det, eftersom de aldrig har haft influenza før, men er dog i tvivl hvis chancen skulle være større for at få det

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvorfor skal børnene pludselig til at vaccineres mod influenza? Ja chancen er åbentbart større for at få det i år, men de overlever jo nok (de er i øvrigt aldrig syge, det er 1,5 år siden at vi sidst lå og mine tre børn er alderen 2-5 år)

Jeg er også i tvivl om jeg selv vil have den, for kan ikke lade være med at tænke (og ja det er sikkert langt ude) om de kunne finde på at proppe noget Corona vacc i den (den har jeg bevist fravalgt pga graviditet))

Helt uden for kontekst - skal du have nummer fire?

Anmeld Citér

31. august 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Janey skriver:

Vores skal ikke vaccineres mod influenza. Ifølge vicedirektøren for Sundhedsstyrelsen skyldes anbefalingen, at det vil reducere den samlede influenza i befolkningen og beskytte andre mod influenza og altså ikke for at beskytte det enkelte barn. Jeg har ikke noget imod at tage en vaccine for at beskytte andre som f.eks. corona vaccinen, men det er ikke mit barns opgave at beskytte samfundet. 

Vores børn er sjældent syge, så jeg foretrækker at de fortsat styrker deres gode naturlige immunforsvar, når der kommer til almindelige sygdomme. De følger dog det almindelige vaccinationsprogram, da det er imod sygdomme der generelt er noget værre end influenza. 

Mega god pointe! At ens immunforsvar selv skal arbejde! Det er ikke en børneopgave, at skulle vaccineres for, at beskytte andre. Så må disse andre, lade sig vaccinere. I min optik 

Anmeld Citér

1. september 2021

Pernillus

Mine 3 skal have den.

Jeg får den selv hvert år pga astma og synes det er et fantastisk tilbud at ungerne også kan beskyttes.

Det vil forhåbentlig give en gevinst både for os og samfundet. 
Jeg tænker det vil give færre sygedage for os alle hvilket bestemt er velkomment med 3 små børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.