Anonym skriver:
Sundhedsstyrelsen anbefaler at alle børn mellem 2-6 år vaccineres mod influenza.
Hvad er jeres holdning til det?
Personligt har jeg ingen intention om at lade mit barn på 5 år vaccinere mod det. Mine børn følger vaccinationsprogrammet og jeg er vaccineret mod corona, men sætter grænsen der. Har heller aldrig selv været vaccineret mod influenza.
Jeg synes det er svært. For på den ene side så vil jeg da gerne at min datter på 3 kan undgå en omgang influenza, for til trods for at det jo ikke ligefrem er noget man dør af, så er det da ikke en sjov uge. Omvendt så siger de kloge jo netop at (milde) sygdomme i barndommen netop er med til at opbygge immunforsvaret, og de der er små børn i disse coronatider er jo virkelig blevet skånet for meget sygdom i deres første leveår (her tænker jeg forkølelser, influenza osv).
Og så synes jeg egentlig at det faktum at det er for andres skyld, og ikke de små børn (sådan er det i hvert fald udlagt i flere medier) er sådan lidt Bob Bob. Hvis min datter (eller andre i vores hustand) er syg med forkølelse/influenza tager vi alligevel ikke på besøg hos oldemor og oldefar, som kunne risikere at blive smittet, heller ikke før der var noget der hed corona.
Så helt ærligt så ved jeg det simpelthen ikke. Det er nok noget jeg skal gå og tygge lidt på og selvfølgelig snakke med min mand om, inden jeg kan tage 100% stilling dertil.
Anmeld
Citér