Jeg ved ikke om det bare er mig eller?
min mand har 2 niecer, som overnatter engang imellem hos os. De er 5, og 6,1/2 år.
Hver gang de kommer så bliver der enten spildt på gulvtæppet, på vores lyse sofaer, tegnet på spisebordet, hoppet i sofaen, stået på sofabordet, larmet ekstremt eller smadret nogle vaser. Det skal lige siges at vi ingen børn har, men jeg er gravid i uge 28 nu.
Hver gang vi besøger min mands bror så tigger de om at sove hos os(især den ældste), der bliver ringet og grædt over telefonen fordi de gerne vil overnatte. Og min mand får dårlig samvittighed hver gang, vi har ofte talt om deres opdragelse og at de ikke er de nemmeste børn så han ved godt at jeg overhovedet ikke kan styre dem.
Igår valgte forældrene at spørge om de måtte overnatte hvilket var helt ok med mig, da jeg er på barsel og kan være vågen til senere end jeg plejer(jeg plejer at være meget fleksibel af hvad hans familie angår).
Den mindste startede med at hoppe i sofaen og faldt oven på den ældste som havde en kop varm kakao i hånden, det væltede ud over det hele. Det gik fint med at få den mørke farve af med pletfjerner kl. 23.00
De hoppede rundt og kunne ikke falde til ro, de skulle hele tiden tisse, se sig selv i spejlet snakke, stå op kigge ud af vinduet og drikke vand, selvom jeg bad dem om at sove 150 gange. Sagen endte med at de endnu ikke var faldet i søvn kl 01.45 og jeg måtte simplethen vække min mand. Han prøvede i yderligere 20 min også ringede han efter hans bror, som så hentede dem. De fnisede på vej ud og morede sig meget med at de skulle hjem….Moren havde desværre heller ikke givet dem skiftetøj eller dyner og puder med, så jeg måtte sende den ældste datter hjem med pyjamas fordi der var kakao på tøjet
(heldigvis bor de kun 5 min væk)…
Jeg synes det er meget hyggeligt at have besøg, men jeg kan bare mærke på mig selv jeg ikke gider at være en sur moster. Jeg forklarede min mand at jeg faktisk fik det dårligt med mig selv, fordi jeg hele tiden skal råbe af dem eller hele tiden være efter dem(selvom jeg finder mig i meget). Så jeg måtte slå hånden i bordet og sige de ikke måtte overnatte mere indtil de bliver lidt ældre og kan forstå og opføre sig bedre (især med en nyfødt til september), fordi jeg kan simplethen ikke overskue det, hvilket min mand kunne forstå. Forklarede at de gerne måtte besøge os, men det med at overnatte var no go efter igår.
Jeg kontaktede deres mor næste dag og spurgte om hvordan natten gik. Hun fortalte at de sov omkring 4 tiden og det grinede hun lidt af - for det var egentligt okay for de har jo sommerferie.
Er jeg for (hormon) hysterisk?