Vil også sige at I skal sætte grænser, som er I jeres hjem. Og overholdes det ikke, så er forældrene ikke mere end et opkald væk.
Her har jeg bedt en 3 årig om at forlade min sofa, da han hoppede i den, uden underbukser på. Og moren havde sagt til barnet, at han skulle stoppe, uden effekt.
Jeg er fuldkommen ligeglad med om forældrene er der eller ej, i mit hjem, sætter jeg grænser. Ligesom min datter selvfølgelig hverken hopper i vores eller andres sofa (også selv om de synes det er helt fint).
Når niecerne er så store, kan de også godt forstå konsekvensen i, at hvis man ikke kan følge reglerne, må man hjem til mor og far igen (og så må de stå med bøvlet). Tænker hele meningen med at de kommer og besøger jer, er vel fordi I skal kunne have nogle hyggelige timer sammen, og ikke en masse skæld ud. Så sige “sådsn er reglerne, og følges de ikke, må I hjem igen” kort og kontant. Uden råbe eller andet, og følges de ikke, ringer i bare stille og rolig til forældrene og siger de må hente børnene.
Ingen børn kommer man igennem til ved at råbe, og råb skal i min verden også kun bruges når barnet skal stoppe NU i en farlig situration.
Men forhåbenligt kan I få nogle gode aftner, når i sætter grænser op
Anmeld
Citér