“Overfaldet” af hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hun burde handle når hun kan se du er bange.

Det virker som en hund,  der i kådhed hopper op af dig. Jeg kender seriøst ingen hund der ville hoppe op for at få et tørklæde. Det virker som logik fra et ikke hunde menneske. Og at råbe af en hund og vise stor angst gør ikke situationen bedre. Jeg tror du er blevet mere bange end godt er fordi du ikke kender og kan aflæse hundes signaler. Det virker ikke som en sur/vred hund eller et angreb. 

Jeg er ikke hundemenneske og jeg kan ikke læse en hunds signaler for så godt kender jeg ikke hunde og især ikke denne her og jeg ved at den helt sikkert ikke gjorde det i nogen som helst ond mening. Jeg kender bare en hund der ikke kan lade tørklæder og div. Løsthængende tøj være og derfor hapser efter det. Det er dog en hvalp. I situationen var jeg ikke logisk tænkende og selvom jeg nok godt kunne mærke den ikke ville mig noget ondt så var det bare så voldsomt og jeg var så magtesløs. Jeg har før prøvet at hun hopper op og jeg ved man ikke skal gøre stort nummer ud af det og jeg prøvede bare at gå videre og komme væk fra situationen men hunden var så voldsom overfor mig at det ikke kunne lade sig gøre og derfor ender jeg med at tåbe til ejeren og til sidst panikke fordi hun ikke ænser at gøre noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Tror desværre ikke du kan gøre så meget når det er privat skov. Hunden har jo ikke som sådan overfaldet dig, selvom det har været voldsomt for dig. 

Når det så er sagt, så synes jeg det er fuldstændig idiotisk og hensynsløs opførsel fra damens side. Når du tydelig giver udtryk for at du er utryg, så bør hun få sin hund under kontrol i en vis fart. Og så synes jeg det er meget mærkeligt hun har hunden løs når hun ikke har styr på den. For når man går ind i en skov hvor der står at hunde skal i snor, så ville jeg ikke forvente at møde en løs hund. Og argumentet med at hun sikkert ikke vil have andre hunde løs fordi hendes løber løs giver ikke så meget mening når hun ikke har kontrol over den. Hvad nu hvis man har en hund med i snor der ikke kan med andre hunde og hendes så løber hen? Så bliver den måske bidt og så får jeg der faktisk har kontrol over min hund skylden. 

Nej hunden har ikke som sådan overfaldet mig for det var ikke i en ond mening fra hundens side. Jeg er sikker på den bare var overgearet og uopdragen og derfor udtrykte sin glæde for at se mig, men når så stor en hund hoppe op af en så er man pludselig magtesløs og ja jeg forstå heller ikke at hun kan være så ligeglad og faktisk lægger ansvaret over på mig. Der er regler for at den skal være i snor netop pga. dette og tænk hvis det var en anden hund i snor den angreb som du selv skriver. Derudover kan hun jo tydeligvis ikke styre den og derfor heller ikke styre og den genere vildtlivet i skoven. Jeg er meget uforstående og tror at det hun fik sagt måske var en form for forsvar fordi hun nok inderst inde godt vidste den var gal.

Anmeld Citér

24. marts 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Helt ærligt så synes jeg det er til grin at man skal holde sig væk fra bestemte steder fordi nogen føler sig hævet over reglerne. 

Tjah. Det er hendes skov. Jeg synes nok mere, at det er dig, der overreagerer på en kåd lille hund, der hopper op af dig i leg. Og at du prøver at få en bulldog til at lyde som en stor hund, og dig til at lyde som en lille voksen (167 cm er sølle 2 cm under en helt almindelig gennemsnitlig dansk kvinde - og danske kvinder er nogle af verdens højeste), giver hele fortællingen et absurd præg. 

Hold dig væk fra hendes skov - eller ring til dyreværn, politi og Mette Frederiksen. Det lyder som om, at du helst vil det sidste. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Kir

Abracadabra skriver:

Tjah. Det er hendes skov. Jeg synes nok mere, at det er dig, der overreagerer på en kåd lille hund, der hopper op af dig i leg. Og at du prøver at få en bulldog til at lyde som en stor hund, og dig til at lyde som en lille voksen (167 cm er sølle 2 cm under en helt almindelig gennemsnitlig dansk kvinde - og danske kvinder er nogle af verdens højeste), giver hele fortællingen et absurd præg. 

Hold dig væk fra hendes skov - eller ring til dyreværn, politi og Mette Frederiksen. Det lyder som om, at du helst vil det sidste. 

Nu er angst jo ikke super logisk. Ligesom folk der er bange for små bitte edderkopper, harmløse slanger, trange rum osv. Så kan man være nok så smart og sige at folk skal lade være med at overreagere, men det ville personen sikkert hellere end gerne

Og selvom skoven er privat, så er det jo fuldt ud lovligt at færdes der. Og man må da kunne forvente at folk respektere ens intimsfære uanset hvor man færdes

Anmeld Citér

24. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg prøver ikke at give historien et absurd præg, men for MIG var det voldsomt. Jeg havde en hund jeg ikke kendte til at hoppe op ad så den var i hoved højde med mig og ramte mig i hovedet med sit hovede. For MIG føltes den stor og jeg lille.

Jeg kunne ikke finde på at ringe eller melde nogen og havde kvinden nu bare reageret og kunne styre sin hund var det en helt anden sag.

jeg selv ville være ked af at min hund havde skræmt og eller evt. gjordt skade på et andet menneske eller dyr.

Det er hendes skov, men stierne er åben for offentligheden og om jeg går der eller ej så skal hendes hund være i snor, for både dyreliv og andre gående/cyklenes skyld.

Anmeld Citér

24. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Kan desuden se jeg har skrevet forkert. Det var en boxer. Jeg er ikke god til hunderacer. Disse kan veje op over 30 kg. Der er alligevel en del og der ligger en del kræfter bagved.

Anmeld Citér

24. marts 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Helt ærligt så synes jeg det er til grin at man skal holde sig væk fra bestemte steder fordi nogen føler sig hævet over reglerne. 

Jamen jeg er da helt enig. Det skal du slet ikk betvivle. Det er desværre bare realiteterne. For den slags mennesker findes overalt 

Anmeld Citér

24. marts 2021

AnoMor

Men hvis du vil gennem den skov igen og støder på vovsen en anden gang. Så kan jeg da give dig et råd til at takle det så hunden stopper hurtigere. 

1. Stop op

2. læg armene over kors

3. vend ryggen til den

4. stå stille. Ryk dig kun for at vend den ryggen. Så synes den hurtigt du er møg kedelig og løber videre. Når du hopper rundt, skriger og basker med arme og ben. Så opfatter den det som en leg. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Men hvis du vil gennem den skov igen og støder på vovsen en anden gang. Så kan jeg da give dig et råd til at takle det så hunden stopper hurtigere. 

1. Stop op

2. læg armene over kors

3. vend ryggen til den

4. stå stille. Ryk dig kun for at vend den ryggen. Så synes den hurtigt du er møg kedelig og løber videre. Når du hopper rundt, skriger og basker med arme og ben. Så opfatter den det som en leg. 

Det vil jeg se om jeg ikke kan gøre HVIS det sker igen. Tak for rådet. Krop og sind er bare ikke så logisk tænkende når det føler fare, men måske  jeg kan overvinde det selvom jeg ikke håber det sker igen.

Anmeld Citér

24. marts 2021

Abracadabra

Kir skriver:

Nu er angst jo ikke super logisk. Ligesom folk der er bange for små bitte edderkopper, harmløse slanger, trange rum osv. Så kan man være nok så smart og sige at folk skal lade være med at overreagere, men det ville personen sikkert hellere end gerne

Og selvom skoven er privat, så er det jo fuldt ud lovligt at færdes der. Og man må da kunne forvente at folk respektere ens intimsfære uanset hvor man færdes

Helt enig! Angst er irrationelt. 

MEN angsten er den angstes. Er man angst for hunde og har fundet ud af, at i den private skov går ejerens hund frit, må man jo finde et andet sted at gå tur. Ligesom man må tage trappen frem for elevatoren, hvis man ikke bryder sig om trange rum. 

Man må bare ikke pålægge andre restriktioner af hensyn til sin egen angst. Hunden må gå frit i ejerens skov. Folk må godt køre i elevator. Er man angst, må man selv arbejde med det - ikke forbyde hunden i privat skov eller installation af elevatorer i højhuse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.