“Overfaldet” af hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2021

Anonym

Jeg havde nok kontaktet 114, for at høre hvordan jeg står. Det er jo et overfald fra en hund, hvis ejer slet ikke har styr på den. Derudover er det hun slår ud efter den med snoren jo i bund og grund mishandling af hunden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

Baby.mamma

Konjac skriver:

Tænkte jeg nok, det må være træls at eje en skov og ikke kunne have hunden løbende frit.

Men som hundeejer, skal man sørge for at den er ordentlig opdraget og ikke hopper op af andre. 

Jeg synes da slet ikke hunden lyder uopdragen, men som en hund.  Og damen reagerer da ikke meget anderledes, end jeg havde gjort, hvis FREMMEDE havde gået på min grund og brokket sig over mine regler, frem for at være taknemmelig for at måtte være der. Niks du. 

Jeg ser ikke problemet, og hverken dame eller hund gør noget forkert her. 

At man ikke er så vild med fremmede hunde, det er hvad det er. Men så skal man nok ikke gå tur på privat grund/område/skov, da man som ejer kan have sin hund rendende, hvilket er en dejlig frihed for en hund, og hvilket jeg da også selv ville byde min hund. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

AnoMor

Som en der faktisk er sindsyg bange for fremmede hunde som i helhed. Så er jeg altså også på damen og hundens side. 

ja der står at hunde skal være i snor. Men der står også man ikke må køre for stærkt på vejene og der er bare generelt altid nogen der ikke overholder reglerne. Derfor holder jeg mig generelt fra skovområder hvor risikoen for løse hunde er større end på vejene. 

i dette tilfælde er det så ejeren og ja hun kunne da måske nok godt have talt pænere til dig. Men vi ved så heller ikke hvordan det præcis er foregået da du har været i panik og måske også har oplevet hendes væremåde værre end den måske har været. 

så hvis jeg var dig havde jeg bare sagt. “Jamen så går jeg bare ikke der igen” også videre i livet. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Bare til info så kan i se her at det er naturstyrelsens regler der gælder. Desuden står det også beskrevet i hundeloven at hunde skal være i snor alle steder med offentlig færdsel. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Ja, det lyder da som en uopdragen hund og en ligeglad ejer. 

Jeg prøver bare at forestille mig, at jeg mødte en dame i min have (skov), som ville korrigere mig og min hund - jeg ville sgu’ nok også gå lidt i baglås. Netop fordi den fremmede dame var på MIT territorium. 

Og det er jo ikke forbudt at have en uopdragen hund - og slet ikke på privat grund. 

Jeg er normalt ikke typen der råber højt eller korrigere på folk og deres måde at opdrage (eller manglen på samme) deres hunde, men jeg var bange og jeg blev overfaldet uden jeg havde gjort noget for at fremprovokere det. Skoven er rigtig nok hendes men stierne og vejene er offentlige, så jeg er helt i min ret til at gå der, så det er hverken hendes have eller territorium når jeg befinder mig på stierne. Jeg kunne aldrig finde på at gå ind på stierne der fører til de huse der ligger i skoven eller for den sags skyld gå ind i deres haver eller ind i skovbunden.

Anmeld Citér

23. marts 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Bare til info så kan i se her at det er naturstyrelsens regler der gælder. Desuden står det også beskrevet i hundeloven at hunde skal være i snor alle steder med offentlig færdsel. 

Det er helt korrekt. Men der vil alle steder være folk der ikke overholder reglerne. Og specielt når det kommer til dyr. Om det så er hunde i snor eller katte der strejfer omkring. Sådan er det nu engang bare. Man kan intet gøre ved det andet end at holde sig fra områder der er specielt udsatte. I dette tilfælde skovområder. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Hej Allesammen.

Jeg havde i dag en ret voldsom oplevelse. Jeg var ude at gå og valgte en gåtur i en nærliggende skov. Denne skov er privat men man må færdes på stier og veje. Der må f.eks. ikke køres med mortorkøretøjer og hunde skal være i snor. Man må færdes der fra kl. 6 og til solnedgang, så jeg havde mit på det rene da jeg gik afsted.

Da jeg er dybt inde i skoven ser jeg en hund komme valsende og kort tid efter kommer der en cykel efter den med en ældre dame. De kommer fra en sti der fører ind til et hus. 
Jeg kan se at hunden går meget målrettet mod mig og jeg begynder at prøve at lave en bue udenom den men den fortsætter og helt umotiveret hopper den op af mig. Jeg forventer at ejeren kalder den til sig men der sker intet. Hunden bliver ved med at hoppe op af mig (En stor bulldog) jeg er kun 167 og vejer lidt over 50 kg. Så det er meget voldsomt for mig. Den hapser ud og bliver ved med at hoppe op af mig (Tror den prøver at tage mit halstørklæde). Jeg bliver panisk, da jeg ikke ved hvad den kan finde på og ejeren gør intet for at stoppe det.

jeg råber så til hende “Få styr på din hund!”

Hun stiger stille og roligt af cyklen og går stille hen mod mig uden at kalde hunden til sig eller lign. “Få så styr på din hund!” Råber jeg igen “Jeg kan ikke lide det her!” Hun er endelig hende ved mig og prøver at få ved hundens halsbånd mens hun meget lad siger “Nej. Stop så” hun kaster plastik linen så den rammer hunden på bagen og hunden går lidt på afstand. Den kommer igen og hun gør det en gang til mens hun siger nej og prøver at få snoren på den bagefter men hunden løbet bare rundt om hende. Jeg får at vide at det her jo altså er hundens sted og jeg skal lade være med at skabe mig sådan for det gør det bare værre. Jeg forklarer jeg var bange og siger at der er skiltet hele vejen igennem skoven at hunden skal være i snor. “Jeg ejer skoven så det behøves jeg ikke. Der står også på skiltet at færdsel er på eget ansvar” jeg får fortalt hende at der altså står så mange steder at hunden skal være i snor og at jeg er i min ret til at gå her. “ Jamen du kan bare lade være med at gå her så!” 
Jeg var på vej væk og råbte bare “Ja sikke en dejlig positiv indtilling at have”

Jeg kan ikke rigtig ryste denne oplevelse af mig. Der skete heldigvis ikke noget med mig, men det var så ubehageligt og jeg begyndte faktisk at græde idet det skete fordi jeg var så bange. Jeg er ikke hundemenneske men har intet imod hunde og kan også sige hej til dem hvis jeg kender dem men ellers er jeg meget forbeholdende overfor fremmede hunde og har virkelig respekt for dem når man jo ikke kende dem.

Har bare lige brug for lidt luft og hvis der er nogle der er knivskarpe med nogle guldkorn hvis jeg møder hende igen vil jeg gerne have dem.

Hun burde handle når hun kan se du er bange.

Det virker som en hund,  der i kådhed hopper op af dig. Jeg kender seriøst ingen hund der ville hoppe op for at få et tørklæde. Det virker som logik fra et ikke hunde menneske. Og at råbe af en hund og vise stor angst gør ikke situationen bedre. Jeg tror du er blevet mere bange end godt er fordi du ikke kender og kan aflæse hundes signaler. Det virker ikke som en sur/vred hund eller et angreb. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Pb18

Jeg kan sagtens forstå dig, jeg ville nok have reageret nogenlunde på samme måde. Det kan godt være at det ikke er hensigtsmæssigt, men når man er i en utryg situation, så går det jo nogle gange sådan. Jeg er bange for fremmede hunde da jeg har haft flere dumme oplevelser og ud fra din beskrivelse, synes jeg ikke at hun lyder som en speciel hensynsfuld eller empatisk hundeejer. Om regler om hun i snor gælder hende, som ejer, ved jeg ikke. Uanset om de gør, så har hun næppe tænkt sig at ændre adfærd, så jeg ville nok vælge et andet sted at gå en anden gang for at undgå en lignende situation

Anmeld Citér

24. marts 2021

Kir

Tror desværre ikke du kan gøre så meget når det er privat skov. Hunden har jo ikke som sådan overfaldet dig, selvom det har været voldsomt for dig. 

Når det så er sagt, så synes jeg det er fuldstændig idiotisk og hensynsløs opførsel fra damens side. Når du tydelig giver udtryk for at du er utryg, så bør hun få sin hund under kontrol i en vis fart. Og så synes jeg det er meget mærkeligt hun har hunden løs når hun ikke har styr på den. For når man går ind i en skov hvor der står at hunde skal i snor, så ville jeg ikke forvente at møde en løs hund. Og argumentet med at hun sikkert ikke vil have andre hunde løs fordi hendes løber løs giver ikke så meget mening når hun ikke har kontrol over den. Hvad nu hvis man har en hund med i snor der ikke kan med andre hunde og hendes så løber hen? Så bliver den måske bidt og så får jeg der faktisk har kontrol over min hund skylden. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er helt korrekt. Men der vil alle steder være folk der ikke overholder reglerne. Og specielt når det kommer til dyr. Om det så er hunde i snor eller katte der strejfer omkring. Sådan er det nu engang bare. Man kan intet gøre ved det andet end at holde sig fra områder der er specielt udsatte. I dette tilfælde skovområder. 

Helt ærligt så synes jeg det er til grin at man skal holde sig væk fra bestemte steder fordi nogen føler sig hævet over reglerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.