“Overfaldet” af hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
31 svar
46 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej Allesammen.

Jeg havde i dag en ret voldsom oplevelse. Jeg var ude at gå og valgte en gåtur i en nærliggende skov. Denne skov er privat men man må færdes på stier og veje. Der må f.eks. ikke køres med mortorkøretøjer og hunde skal være i snor. Man må færdes der fra kl. 6 og til solnedgang, så jeg havde mit på det rene da jeg gik afsted.

Da jeg er dybt inde i skoven ser jeg en hund komme valsende og kort tid efter kommer der en cykel efter den med en ældre dame. De kommer fra en sti der fører ind til et hus. 
Jeg kan se at hunden går meget målrettet mod mig og jeg begynder at prøve at lave en bue udenom den men den fortsætter og helt umotiveret hopper den op af mig. Jeg forventer at ejeren kalder den til sig men der sker intet. Hunden bliver ved med at hoppe op af mig (En stor bulldog) jeg er kun 167 og vejer lidt over 50 kg. Så det er meget voldsomt for mig. Den hapser ud og bliver ved med at hoppe op af mig (Tror den prøver at tage mit halstørklæde). Jeg bliver panisk, da jeg ikke ved hvad den kan finde på og ejeren gør intet for at stoppe det.

jeg råber så til hende “Få styr på din hund!”

Hun stiger stille og roligt af cyklen og går stille hen mod mig uden at kalde hunden til sig eller lign. “Få så styr på din hund!” Råber jeg igen “Jeg kan ikke lide det her!” Hun er endelig hende ved mig og prøver at få ved hundens halsbånd mens hun meget lad siger “Nej. Stop så” hun kaster plastik linen så den rammer hunden på bagen og hunden går lidt på afstand. Den kommer igen og hun gør det en gang til mens hun siger nej og prøver at få snoren på den bagefter men hunden løbet bare rundt om hende. Jeg får at vide at det her jo altså er hundens sted og jeg skal lade være med at skabe mig sådan for det gør det bare værre. Jeg forklarer jeg var bange og siger at der er skiltet hele vejen igennem skoven at hunden skal være i snor. “Jeg ejer skoven så det behøves jeg ikke. Der står også på skiltet at færdsel er på eget ansvar” jeg får fortalt hende at der altså står så mange steder at hunden skal være i snor og at jeg er i min ret til at gå her. “ Jamen du kan bare lade være med at gå her så!” 
Jeg var på vej væk og råbte bare “Ja sikke en dejlig positiv indtilling at have”

Jeg kan ikke rigtig ryste denne oplevelse af mig. Der skete heldigvis ikke noget med mig, men det var så ubehageligt og jeg begyndte faktisk at græde idet det skete fordi jeg var så bange. Jeg er ikke hundemenneske men har intet imod hunde og kan også sige hej til dem hvis jeg kender dem men ellers er jeg meget forbeholdende overfor fremmede hunde og har virkelig respekt for dem når man jo ikke kende dem.

Har bare lige brug for lidt luft og hvis der er nogle der er knivskarpe med nogle guldkorn hvis jeg møder hende igen vil jeg gerne have dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

Baby.mamma

Hvis den er privat- og hendes? Så er det vel hende, som mener, at hunde skal være i snor? Selvfølgelig må hun have sin egen løs på privat område alt det, hun vil. Og grunden til, at hun ønsker andre hunde i snor, er vel fordi skoven er hendes, og der ikke skal komme karambolage med fremmede hunde og hendes egen? Der står også på eget ansvar, skriver du. 

Det er i hvert fald, hvad jeg tænker, ud fra, hvad du skriver

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Baby.mamma skriver:

Hvis den er privat- og hendes? Så er det vel hende, som mener, at hunde skal være i snor? Selvfølgelig må hun have sin egen løs på privat område alt det, hun vil. Og grunden til, at hun ønsker andre hunde i snor, er vel fordi skoven er hendes, og der ikke skal komme karambolage med fremmede hunde og hendes egen? Der står også på eget ansvar, skriver du. 

Det er i hvert fald, hvad jeg tænker, ud fra, hvad du skriver

Hunde skal være i snor i skove pga dyrelivet i skoven. Jeg ved ikke om man kan være undtaget hvis man selv ejer skoven.

Men privat skov eller ej, så er det godt nok frækt af hende damen. Hun skal da have styr på den hund. Jeg var også blevet røv bange hvis en hund (og især en bulldog) hoppede op af mig.

Tænker kommunen kan svare på, om hunden skal være i snor. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Abracadabra

Hvis jeg ejede min egen skov, ville jeg nok også lade min hund løbe frit i skoven. Så måtte gæsterne have deres hund i snor. 

Hvis du vil undgå sammenstød med damen igen, må du gå tur et andet sted. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Abracadabra

Konjac skriver:

Hunde skal være i snor i skove pga dyrelivet i skoven. Jeg ved ikke om man kan være undtaget hvis man selv ejer skoven.

Men privat skov eller ej, så er det godt nok frækt af hende damen. Hun skal da have styr på den hund. Jeg var også blevet røv bange hvis en hund (og især en bulldog) hoppede op af mig.

Tænker kommunen kan svare på, om hunden skal være i snor. 

I loven står bl.a. følgende:

“Det er forbudt at lade en hund færdes på private arealer, som besidderen af hunden ikke har brugsret til.“

Jeg forstår, at hvis det er en privat grund, man HAR brugsret til (og ejer?), så må man gerne have hunden løbende frit. Men fremmede hunde må ikke løbe frit. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Abracadabra skriver:

I loven står bl.a. følgende:

“Det er forbudt at lade en hund færdes på private arealer, som besidderen af hunden ikke har brugsret til.“

Jeg forstår, at hvis det er en privat grund, man HAR brugsret til (og ejer?), så må man gerne have hunden løbende frit. Men fremmede hunde må ikke løbe frit. 

Tænkte jeg nok, det må være træls at eje en skov og ikke kunne have hunden løbende frit.

Men som hundeejer, skal man sørge for at den er ordentlig opdraget og ikke hopper op af andre. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Abracadabra

Konjac skriver:

Tænkte jeg nok, det må være træls at eje en skov og ikke kunne have hunden løbende frit.

Men som hundeejer, skal man sørge for at den er ordentlig opdraget og ikke hopper op af andre. 

Ja, det lyder da som en uopdragen hund og en ligeglad ejer. 

Jeg prøver bare at forestille mig, at jeg mødte en dame i min have (skov), som ville korrigere mig og min hund - jeg ville sgu’ nok også gå lidt i baglås. Netop fordi den fremmede dame var på MIT territorium. 

Og det er jo ikke forbudt at have en uopdragen hund - og slet ikke på privat grund. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Abracadabra skriver:

Ja, det lyder da som en uopdragen hund og en ligeglad ejer. 

Jeg prøver bare at forestille mig, at jeg mødte en dame i min have (skov), som ville korrigere mig og min hund - jeg ville sgu’ nok også gå lidt i baglås. Netop fordi den fremmede dame var på MIT territorium. 

Og det er jo ikke forbudt at have en uopdragen hund - og slet ikke på privat grund. 

Nemlig, det er jo hele dilemmaet.

Men, jeg ville selv have det virkelig dårligt, hvis det var min hund, som var ustyrlig og hoppede op af andre. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Ej, jeg kan virkelig godt forstå, at du synes det var ubehageligt. Det kan da godt være at det er hendes skov, men der er jo offentlig adgang efter de regler som nu engang gælder for privat skov. I det mindste kunne hun da lige have kaldt hunden til sig. Jeg vil egentlig tro at ingen hunde måtte være løse i privat skov af hensyn til naturbeskyttelsesloven (som jeg dog ikke kender i dybden).. Uanset hvem der ejer hunden kan den jo gøre stor skade på dyr der yngler osv. 

Det er i hvert fald mega uansvarligt at lade en hund gå løs hund på et sted med offentlig adgang, hvis man ikke kan kalde den til sig.

Jeg kan godt forstå det sidder i kroppen på dig. Jeg tror jeg ville have det præcis som dig! 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Windy

Uanset om det er en privat skov eller ej, kan man da godt være mere empatisk, når ens hund opfører sig sådan der og der går en dame, der tydeligvis er bange for den. Jeg læser det som om, at ts overhovedet ikke havde gjort noget for at genere hverken damen eller hunddn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.