Tidligere tnbc (med ny profil)
Roselil skriver:
Efter min meling så nej, det er ikke synd. For hans egen skyld må holde en lille komsammen og forøvrigt også komme med til alt det andet i familien. Han bliver nødt til at vænne sig til det ellers bliver livet for ensomt at leve. Angst skal ikke næres men gåes i mod. Han får vel heller ikke et særlig nært forhold til den øvrige familie hvis i ikke ses.
Så fordi han en fødselsdag ikke har lyst til at holde en stor fødselsdag, så mister han kontakt/realtionerne til dem?
Og fordi han nogen gange har brug for at trække sig, fordi det kan blive for meget.?
Selvfølgelig skal han hjælpes, men drengen er 4 år og det kan gøre mere skade, hvis han bliver tvunget ud i noget, han ikke er klar til.
Det er jo ikke fordi at de aldrig besøger/får besøg, men denne gang ønsker drengen IKKE en fest, hvorfor må det ikke respekteres? Hvorfor skal man holde en fest, have gæster?
Ensomt? Han går vel i børnehave, og skal i skole, uddannelse... Og ikke alle har brug for en masse mennesker og kontakt hele tiden, de kan sagtens klare sig i deres eget selskab. Han er fire, giv ham dog en chance.
Skal man også bare tvinge sensitive børn til at være sammen med alle mulige, uden at de har chance for at få en pause eller lige sige nej engang i mellem? skal man med til ALT?
Jeg ville ikke tvinge mit barn, smide ham ud i noget.. Det er tage det stille og roligt, lade ham vide at hans følelser er ok, og han ikke er forkert, tingene er bare lidt svært, og at han SELV kan sige fra, at fandeme stærkt for en snart 4 årig dreng. Han kan allerede mærke at det er for voldsomt. Lad ham bestemme sin egen fødselsdag.
Anmeld
Citér