Bille til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2021

Agma

Profilbillede for Agma

Jeg synes det er sødt også til en pige. Jeg havde aldrig tænkt at det kunne være et pige navn men det er nok bare fordi jeg ikke har mødt en pige der hedder Bille. Jeg kender til gengæld en pige der hedder Billie og selvom jeg også synes det er sødt på skrift kan det godt lyde som ordet “billig” når det siges og det synes jeg er ærgerligt. 

Vi havde overvejet at vores datter skulle have heddet Bille, hvis hun blev en dreng og da vi så senere var til rytmik med hende, var der hele to drenge, der hed Bille på holdet, og vi har også mødt et par andre rundt omkring, der hed det. Så mit indtryk er at det er ved at blive et ret normalt drengenavn i hvert fald i Kbh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ok, jeg har brug for lidt indput Jeg skal snart føde min lille pige, og jeg er blevet ret vild med navnet Bille. Det var jeg også inden jeg vidste det blev en pige, men tænkte at det kun var et drengenavn. Har siden opdaget at det er unisex, selvom der er mange flere drenge/mænd der hedder det.

Hvordan tænker I om Bille til en pige? Jeg ved godt at jeg ikke skal lade mig styre af andres meninger, men vil alligevel godt vide om det er noget som de fleste synes virker helt skævt

Kun ikke drømme om at kalde mig barn det.

Men er i glade, så go for it

Hvis vi en dag for en pige skal hun hedde Røskva, det studser folk også lidt over.

Anmeld Citér

22. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Kun ikke drømme om at kalde mig barn det.

Men er i glade, så go for it

Hvis vi en dag for en pige skal hun hedde Røskva, det studser folk også lidt over.

Jeg elsker navnet Røskva. 

Jeg er mest til almindelige navne eller navne, der- som Røskva - stammer fra den nordiske mytologi.

Anmeld Citér

22. marts 2021

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg elsker navnet Røskva. 

Jeg er mest til almindelige navne eller navne, der- som Røskva - stammer fra den nordiske mytologi.

Det er det eneste navne vi kan blive enige om her hjemme 

Drengenavnet er Storm

Min kæreste er til danske/nordiske navne, gerne navne som har betydning i f.eks nordisk mytologi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.