Bille til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.506 visninger
33 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2021

Anonym trådstarter

Ok, jeg har brug for lidt indput Jeg skal snart føde min lille pige, og jeg er blevet ret vild med navnet Bille. Det var jeg også inden jeg vidste det blev en pige, men tænkte at det kun var et drengenavn. Har siden opdaget at det er unisex, selvom der er mange flere drenge/mænd der hedder det.

Hvordan tænker I om Bille til en pige? Jeg ved godt at jeg ikke skal lade mig styre af andres meninger, men vil alligevel godt vide om det er noget som de fleste synes virker helt skævt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2021

Anonym

Personligt er jeg ikke fuldkommen skudt i det, hverken som pige- eller drengenavn... til gengæld synes jeg vældig godt om Billie, som en lille pige i vores omgangskreds hedder. Men som du selv skriver ... gå med hvad I selv er vilde med, og skidt med resten

Anmeld Citér

17. marts 2021

FruStolpe

Anonym skriver:

Ok, jeg har brug for lidt indput Jeg skal snart føde min lille pige, og jeg er blevet ret vild med navnet Bille. Det var jeg også inden jeg vidste det blev en pige, men tænkte at det kun var et drengenavn. Har siden opdaget at det er unisex, selvom der er mange flere drenge/mænd der hedder det.

Hvordan tænker I om Bille til en pige? Jeg ved godt at jeg ikke skal lade mig styre af andres meninger, men vil alligevel godt vide om det er noget som de fleste synes virker helt skævt

Jeg tænker helt ærligt at Bille er et insekt. 

Kan ikke forlige mig med det som et fornavn, hverken til dreng eller pige. Jeg har hørt det som efternavn men.... ja. 

Men igen, der er så mange mere eller mindre kreative navne forslag. Så gå med din mavefornemmelse

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym

Ååh det kender jeg godt, jeg er selv helt skudt i Charlie til en pige 

Men jeg ville nok også vælge Billie som en anden skriver, og så kan du jo altid bruge Bille som kælenavn  

Anmeld Citér

17. marts 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ååh det kender jeg godt, jeg er selv helt skudt i Charlie til en pige 

Men jeg ville nok også vælge Billie som en anden skriver, og så kan du jo altid bruge Bille som kælenavn  

Charlie er eller meget normalt til en pige i usa blandt andet.  

Ts: for mig er Bille et insekt og ikke et navn. Men som andre skriver. Så Billie også kan du altid bruge Bille som kælenavn.  

Anmeld Citér

17. marts 2021

Windy

Jeg ville stave det Bille- insekt eller ej, men jeg er så heller ikke så meget til ie/y-navne. For mig er Bille bare mere spændende, men det er jo en smagssag 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Pb18

Jeg har kun hørt det som drengenavn, så jeg ville nok lige studse hvis jeg mødte en pige med navnet, men mon ikke man hurtigt vænner sig til det?

I vil nok opleve at en del kommer til at kalde hende Billie, men der er jo mange andre navne med lignende problemer (Marie /Maria mm). Så hvis det er navnet, så skal i da endelig gå med det

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg har kun hørt det som drengenavn, så jeg ville nok lige studse hvis jeg mødte en pige med navnet, men mon ikke man hurtigt vænner sig til det?

I vil nok opleve at en del kommer til at kalde hende Billie, men der er jo mange andre navne med lignende problemer (Marie /Maria mm). Så hvis det er navnet, så skal i da endelig gå med det

Der er pt kun 13 piger/kvinder med navnet i Danmark, så det er jo ret udsædvanligt. Men jo, man vænner sig til det. Jeg kender en pige der hedder Kim - og det skænker jeg jo aldrig en tanke

Anmeld Citér

17. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er sgu lidt for flippet/smart til mig

Anmeld Citér

17. marts 2021

asphodel

Ærligt, så synes jeg det er egoistisk at vælge at navngive sit barn Bille eller Regnorm eller Gås. Det stakkels barn skal leve med det resten af livet. Jeg synes at alt for mange søde, dejlige børn får sære navne, fordi deres forældre har behov for at være i centrum. Jeg ville være vildt ked af det, hvis mine forældre havde kaldt mig Kakerlak, Skarnbasse eller Guldsmed, bare fordi de satte deres egne behov over mine, fordi de synes bare det er sååååå fint. Jeg kender nogen som kaldte deres barn Propella, fordi forældrenes bedste ven var pilot, og så skulle barnet selvfølgelig opkaldes efter hans profession. Jeg synes simpelthen det er egoistisk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.